Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

paginanummers

Het eerste verhaal van mijn boek begint op pagina 5. De bladzijden daarvoor zijn titelblad, etc. Daar zou ik geen nummers op willen hebben, maar ze wel meetellen. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Dus op pagina 5 beginnen met nummer 5. Ik heb al een halve dag zitten prutsen. Ik kon het ooit, maar waar zat het? P.S. Ik doe zelf de opmaak, dus niet zeggen dat het de taak van de uitgever is.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Werk je met Word? Dan moet je het indelen in secties. Het is even ingewikkeld, ik heb het zelf ook ooit uitgevogeld en wel voor elkaar gekregen, maar kan je nu niet meer zeggen hoe het precies werkt. Maar als je bij de Help kijkt, of even googelt op 'Word Secties Paginanummers' dan moet je er wel uit kunnen komen.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb laatst een boekje hier laten drukken: http://www.pumbo.nl/ en daar stond een heldere idiot-proof uitleg op hoe je het kon opmaken met die secties. Ook te gebruiken als je het elders laat drukken ;)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Dries. Niet aan google gedacht. In deze nieuwe office heb ik nog niet alles teruggevonden, vooral als ik het maar zelden nodig heb kan ik het niet meer terugvinden. Paniek, dus. Idiootproof is te weinig, zou mijn zoon zeggen, het moet moederproof. Texas is nog niet wakker en ik wil vandaag klaar zijn.(Ook wil ik natuurlijk niet dat zoonlief weet dat ik het weer niet kon vinden.)

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn. :)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Mooi! Kun je in het kort beschrijven hoe je het gedaan hebt? Voor anderen ook een weetje, denk ik.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Via de link van Zjors naar leercentrum stap drie, dan wordt je stap voor stap geleid. Voor de eerste letter in je pag. gaan staan waar je nummering begint--naar pagina-indeling-eindmarkering doorlopend instellen-- dan heb je twee secties gemaakt--cursor in sectie 2 zetten--invoegen--voettekst-bewerken--aan vorige koppelen uitzetten. Tot zover geen problemen, maar ik had dus al nummers staan en die kon ik niet verwijderen. Bleek dus dat ik in compatiblemode werkte. Dus converteren naar 2007 en toen kon ik de nummers eerst verwijderen en toen naar invoegen--paginanummer--onderaan midden. Toen vond ik het cijfer te groot en heb ik in voettekst bewerken de lettergrootte veranderd. Manuscript klaar! En nu neem ik een paar uur schrijfvrij om in de tuin te gaan schilderen aan mijn pauw op de tuintafel.