Uitzending gemist
Was me weer niet helemaal duidelijk waar ik dit onderwerp het beste kan plaatsen; als het niet goed is dan merk ik het wel :) .
Vanmorgen is een sonnet van mij voorgedragen in het programma Viertakt vroeg, het ochtendprogramma van Radio 4, de klassieke zender.
Ik wil het graag nog eens terugluisteren. Inmiddels heb ik 'uitzending gemist' aan de praat gekregen, voor mijn doen al heel knap. http://player.omroep.nl/?serid=4405
Maar nu duurt dat programma twee uur. Mijn sonnet zit, geloof ik, ergens tegen het eind.
Weet hier iemand hoe, en of, je ergens middenin het programma kunt beginnen met afspelen?
En of, en hoe, je een kopietje voor jezelf kunt maken?
Dank.
Als je weet op welke minuut
Als je weet op welke minuut je sonnet wordt voorgedragen, kan je de player daarop zetten. Ik bedoel, die blauwe balk met dat schuifje dat steeds verder naar rechts schuift naarmate er meer minuten zijn verstreken. Op die blauwe balk klik je op de minuut dat je sonnet wordt voorgedragen.
Je kunt de grote schuifbalk,
Je kunt de grote schuifbalk, net onder het grote vierkant met het beeld, naar rechts schuiven tot je op de tijd bent die je wilt luisteren. Dus dan zet je hem bijvoorbeeld op 1 uur en 33 minuten of zo.
Hoe je kunt opnemen weet ik helaas niet.
Geen idee hoe dat moet. Wel
Geen idee hoe dat moet. Wel tof dat ze een sonnet van je hebben voorgedragen. :thumbsup:
Als je hier zoekt op
Als je [url=http://www.blinfotec.org/radio.html]hier[/url] zoekt op 'opnemen', kom je vanzelf bij het kopje 'Internet radio opnemen'. Ik weet niet hoe technisch jij bent met computers, anders ff iemand erbij halen?
Waus, Zjors, Tja: dank voor
Waus, Zjors, Tja: dank voor jullie reacties.
Het ding staat aan en geeft geluid, maar ik zie nergens het vertrouwde vierkant met beeld, of de schuif. :confused:
Heb net het hele programma afgeluisterd en het zit dus bijna helemaal aan het eind.
Tja: is inderdaad tof, voor het eerst sinds 30 jaar dat er weer eens een gedicht van mij op de radio geweest is, ik schrik er nu niet zo van als toen gelukkig :o .
Waarom zou je daarvan
Waarom zou je daarvan schrikken? Je bent er toch niet bij. Ik zal eens even kijken of ik het ook kan vinden. Er wordt ook iets van mij voor de radio voorgedragen. Een kort tekstje maar ik kreeg bericht dat het werd uitgezonden. Geen idee op welke zender. Jaja, dat had je niet van mij gedacht, hè? :confused:
Gehoord, gele roos. Jammer
Gehoord, gele roos. Jammer dat de presentator zo snel las.
Allebei hartstikke tof.
Allebei hartstikke tof. :thumbsup: :thumbsup: Zover ben ik nog bij lange na niet. Maar; ik vecht net zolang door totdat ik succes heb, zeker weten. :ontopic: Tantebetje, doorgaan met sonnetten. Ik ben voor de vakantie gestopt en wil er weer mee beginnen maar wanneer...?
Nu.
Nu. :D
Tantebetje, als je op jouw
Tantebetje, als je op jouw link klikt zie je een wit vierkantje met alleen radio 4 erop. Daaronder zie je een tekstje met 'radio4/nps' en dat wisselt steeds met het woord 'viertakt' en dan naar 'copyright'. Zie je dat?
Daar net onder staat een schuifbalkje. Dat moet je naar rechts schuiven. Tot bijna aan het einde.
@Tja: gaaf! Maar hoe kan het
@Tja: gaaf! Maar hoe kan het nou dat je niet weet welke zender en wanneer? Kun je even vragen?
@Suma: :thumbsup:
@Zjors: dank je voor de tip. Ik zie dat dus niet. Begin te vermoeden dat het komt omdat ik vanaf een gebruikersaccount werk. Zal eens kijken wat er gebeurt als ik inlog als beheerder.
Hallo, als je precies weet
Hallo, als je precies weet wanneer het sonnet in de uitzending begint, kan ik er een link van maken waarbij de file automatisch start en stopt op de tijdstippen die je aangeeft. Ik heb dit truukje ooit gebruikt om een Maartjeloze versie van "de klassieken" te maken; de muziek was erg mooi, maar de presentatie was zo kinderlijk en irritant, dat ik alle presentatie van Maartje van wegen er uit geknipt heb :)
http://homepages.ipact.nl/~otterhouse/maartjeloos.html
Viertakt vroeg gaat stoppen...
Wat is jullie mening daar over?
Groetjes,
Rolf
Kan ik doen, TB. Maar voor
Kan ik doen, TB. Maar voor zover ik weet is het op zondagmorgen heel vroeg. En dan weet ik nog niet dat de wereld bestaat.
@Zjors: ik heb het geprobeerd
Tja schreef: Gehoord, gele
[quote=Tja]Gehoord, gele roos. Jammer dat de presentator zo snel las.[/quote]
Hij gaat inderdaad snel, vooral in het sextet. Ik merk dat ook als ik zelf een sonnet voordraag: in het sextet krijg je ineens haast. Ben ik aan het oefenen, om dat gedeelte rustiger voor te dragen. De laatste tijd zet ik er ook meer leestekens in, dat helpt ook. Ik zal daar voortaan extra aan denken als ik sonnetten opstuur die door iemand anders zullen worden voorgedragen.
Klopt! Komt
Klopt! Komt ie!
http://bit.ly/4UXClY
Doet hij het?
Groetjes,
Rolf
Rolf:
Eerste link lijkt net iets te
Eerste link lijkt net iets te kort, hier is versie 2:
http://bit.ly/6l43pw
Rolf
Ja, zolang (even technisch)