Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

eeste kennismaking met Schrijven Online

Goedendag allemaal ben pas een dag lid van Schrijven Online en zie dat er een "betere" inschrijvingsmogelijkheid is, namelijk Schrijven Online Plus. Ik twijfel of ik schrijver online plus wil worden; want is het wel behulpzamer. Graag jullie mening en ervaring hierover. P.S de oefeningen worden die door een deskunige gecheckt en gefeedbackd?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Hallo Jaap, welkom! Ik ben niet objectief, want ik ben de beheerder van deze site, maar ik kan je wel vast vertellen dat de oefeningen op Schrijven Online Plus niet door deskundigen gecheckt en gefeedbacked worden. Dat is nou eenmaal niet haalbaar met meer dan 40 series van 6 oefeningen terwijl Plus maar € 9,95 (7,50 met korting) per jaar kost.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad welkom, Jaap! Ik ben geen online plusser, en heb er dus geen ervaring mee, of mening over, maar er zijn hier op het forum ook genoeg mensen die deskundig kunnen checken en feedbacken. Daarnaast vind je in de Schrijfgids allerlei adressen, websites en telefoonnummers van schrijfcoaches en workshops en dergelijke, waar van alles te leren valt.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je pluslid bent van schrijven heb je die mogelijkheid vanzelf als je in de rechterkolom onder je naam klikt op 'inhoud aanmaken'. Dan kun je er een blog zetten. Als je geen pluslid bent kun je dat niet.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reacties. Als pluslid heb je dus een blog mogelijkheid. Ben blij dat ik dan toch besloten heb om een plusser te worden. Het is best irritant om naar de gekleurde balk te kijken, waarop vermeld staat wat een plusser meer mag. Ik wil groeien als schrijver om uiteindelijk een auteur te worden. Iedereen heeft een verhaal, zijn levensverhaal. Ieder kan schrijven vanaf de zin 'a staat voor aap.' De eerste zin, de eerste verbeelding van de aap. In mijn verbeelding was een blauwe aap met grote ogen, stekelige vacht, een lange staart die op een neer springt op een tak en schreeuwt. De wereld in schreeuwt om gehoord te worden, om er te zijn, te bestaan. Hij sprong naar een andere tak, zijn leven begon. Dit moet wel mijn eerste verhaal zijn, ombewust maar toch gebleven. Jullie mening: alles heeft een begin. Ook het schrijven. De eerste zin maakt de wereld en beknelt het, ligt de grenzen op. een filosofische vraagstuk over het begin is de kip en het ei. Wat komt eerst. De kip zal een godsdienstige zeggen, want God heef de dieren en de mens geschapen. Een ei is een kip in wording, het is nog geen kip. God heeft de mens in zijn volwassenheid geschappen niet als baby of als kind. Waarom dan een kip wel, toch. Het ei zal een een niet-godsdienstige zeggen, de ei, een eicel, een molecuul in de oersoep. Eeuwen gaan voorbij, de molecuul evolueert tot de kip, die we nu aanschouwen.