Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfboek Kill your darlings van Rogier Proper

Wie van jullie heeft het boek 'Kill your darlings' van Rogier Proper gelezen? Ik heb behoefte aan wat schrijfboeken en ben benieuwd of iemand dit boek al heeft uitgeplozen. Ik ben uiteraard benieuwd naar je mening over het boek.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij bol.com is "Kill your darlings" niet meer leverbaar. Wat voor schrijfboek is het boek? En wat voor schrijfboeken zoek je?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een boek over scenarioschrijven. Louis heeft me het boek geadviseerd om mijn inzicht te vergroten in het schrijven van scènes, verhaallijn, dialogen. Ik denk dat het een interessant boek kan zijn voor alle schrijvers. Link naar de site is: http://www.kill-your-darlings.nl/

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zelf het boek "Het geheim van Hollywood" gelezen, daar staat een heel mooi stappenplan in voor (scenario)schrijvers. Is dat ook goed?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb over het boek gelezen Four Seasons. Ben wel benieuwd naar dat stappenplan. Het klinkt zo eenvoudig, te mooi om waar te zijn? Ik geloof dat niemand 'kill your darlings' heeft gelezen. Jammer. Four seasons, bedankt voor je tip. :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb over het boek gelezen Four Seasons. Ben wel benieuwd naar dat stappenplan. Het klinkt zo eenvoudig, te mooi om waar te zijn?
Ik denk dat het er ook een beetje afhangt wat je met de informatie doet, of je een "actieve" lezer bent (die aantekeningen maakt en/of opdrachtjes doet en ermee aan de slag gaat) of een "passieve" (die de informatie alleen maar in zich opneemt om bijv. kennis te vergaren) Het is in ieder geval wel een leuk boek om te lezen, doordat er allemaal bekende films als voorbeeld werden gebruikt. En: het is dit jaar verschenen. Wat ik wel jammer vond, is dat ik niemand om uitleg kon vragen als ik het niet snapte, en dat heb je met een cursus/workshop/opleiding of leesgroep wel.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof dat niemand 'kill your darlings' heeft gelezen. Jammer.
Misschien komt het doordat het geen voor de hand liggende titel is, en omdat het moeilijk te krijgen is (in ieder geval niet bij bol.com) :?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, denk ik ook. Ik ga me nog even verdiepen in nieuw aan te schaffen boeken. Ik houd jouw boek ook in mijn achterhoofd.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Madelief, Ik heb het boek 'Kill your Darlings' niet gelezen, maar ik las er - als ik het me goed herinner - wel een goede recensie over, een hele tijd terug. Ik weet helaas alleen niet meer waar.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie Foher. Ik ga het kopen. Ik heb de website al regelmatig bezocht, er staat een grondige inhoudsopgave op van het boek en de verschillende onderwerpen spreken me aan. :)