Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

cursus/workshop voor gevorderden gezocht

Alweer een cursus-topic, maar in de bestaande heb ik niet kunnen vinden wat ik zoek. Het lijkt zo gemakkelijk, een cursus/workshop zoeken die me weer een stap(je) verder brengt, maar het blijkt toch niet mee te vallen. Ik schrijf vrij intuïtief, heb wel kennis van enige technieken, maar ik zou graag mijn palet verbreden. Ik heb nu een beetje het gevoel dat ik één kunstje ken, blijkbaar goed genoeg om uitgegeven te worden, maar ik wil zo graag méér. Beseffen welke keuzes ik maak en welke consequenties die voor het verhaal en de beleving hebben. En wat de alternatieven zijn. Welke mogelijkheden zijn er om een verhaal te verdiepen, te springen met tijdslijnen, je personages vorm te geven, te spelen met perspectieven, dialogen etc. Op zich weet ik er wel een paar, maar hoe pas je het precies toe, wat is er nog meer? Ik vind persoonlijke werken met meerdere mensen vaak stimulerend en verhelderend. Maar, op het gevaar af arrogant te klinken, ik heb er weinig behoefte aan om de echte beginnersdingen weer door te nemen. Nou, zoek met deze 'behoeften' maar eens een passend aanbod, het lukt me nog niet. Annemarie Bon geeft aan dat haar cursus te basaal is, ons aller Zjors ook. Script+ misschien, maar is dat dan echt de enige optie? Hebben jullie ervaringen/suggesties?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De dingen die je noemt hebben niet echt met het schrijven voor kinderen te maken, maar meer met alle facetten van het 'verhalen' schrijven. Daar zou je dus ook naar kunnen zoeken. Zelf heb ik goede ervaringen met de SKVR in Rotterdam, maar dat is voor jou ver weg. Een gevorderdencursus verhalen schrijven bedoel ik dan. Daar krijg je bijvoorbeeld een les (met huiswerk) over dialogen. Een over invoeren van flashbacks enz enz. Eindhoven heeft ook dat soort gevorderdencursussen. Zit dat in Nijmegen ook niet, zo'n cursusinstituut? Ook heb ik ooit een cursus literair schrijven gevolgd in Dordrecht. Ook voor gevorderden. Daar leer je meer 'technieken'. En ja, verder heb je Amsterdam natuurlijk, maar ook ver weg.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Script+ doet inderdaad de gevorderdenworkshop. De kwaliteit van Script+ is hoog. Ik heb er twee cursusjaren gevolgd. (Zoals jullie wel zullen weten.) En je inzicht verandert echt!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In Nijmegen zit de Lindenbergh (hoe schrijf je dat?) maar dat aanbod lijkt niet zo aan te sluiten. Wel lekker dichtbij. Nu je het zo schrijft, ik geloof dat ik inderdaad niet specifiek zoek naar iets voor kinderen, was ik zelf nog niet achter. :D

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhalen schrijven Vervolg bij de Lindenberg lijkt me wel iets voor jou. Ik heb even gegoogled op hun cursussen. is straks ook gewoon toepasbaar op je kinderboeken.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ing, wat een goed idee! (en wat ongelooflijk stom dat ik dat zelf niet eerder heb bedacht...) Al dat gepruts in de marge en steeds maar van uitgevers horen: het is goed, maar niet goed genoeg. Ik ga gelijk een goede cursus zoeken! Dan, misschien, eindelijk: het is goed! (zonder maar...)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:nod: :) Fijn dat ik je op een idee heb gebracht! Enkele cursusssen die Zjors hierboven noemt, zijn in ieder geval dichterbij voor jou dan Nijmegen. Misschien zit daar iets voor je bij? Ik heb me aangemeld en zou binnen 24 uur bericht krijgen. Die termijn is allang verstreken maar nog niets gehoord, hopelijk zegt dat niets over de cursus zelf. Ik zal jullie tzt op de hoogte houden.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb al gekeken op en gemaild naar Script+ wat voor mij het beste zou zijn, een cursus of misschien een consult. Ook bij SKVR heb ik gekeken, maar die cursussen lopen al een tijdje en het is me niet duidelijk wanneer ze weer beginnen. Daar ga ik nog wel achteraan! Zjors, wat voor cursus heb jij daar gedaan??

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De losse cursussen van de schrijversvakschool in Amsterdam wil ik aanraden. Je kan er zelf uithalen wat je wilt (de docenten zijn schrijvers en hebben gepubliceerd). Proza cursus vond ik heel leerzaam, heeft mij destijd enorm geholpen met daarna herschrijven van mijn manuscript.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Femke: ik heb daar de cursussen schrijven van verhalen gedaan en een columncursus. Volgens mij starten de cursussen daar twee keer per jaar, dus in september nieuwe ronde, nieuwe kansen.