Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

hku in Utrecht

heey, ik wil de opleiding Writing for Performance (dramaschrijven) op het hku gaan volgen als ik mijn diploma heb. Weet iemand daar iets meer van, zelf weet ik al dingen die ik op internet heb gelezen. Maar ik wil er toch graag iets meer over weten. groetjes bessy

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen idee. Ik heb wel jaren terug kunstmanagament gestudeerd aan de HKU en dat is me slecht bevallen. Ik heb eigenlijk niet nieuws geleerd en ik vond de HKU geen prettige school.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anderhalf jaar later, maar wellicht is er nog steeds interesse. Writing for Performance is opleiding voor dramaschrijven, maar daarnaast worden er ook andere vakken gegeven. Vooral het eerste jaar is divers, met naast dramaschrijf vakken ook scenario, zakelijk schrijven, proza en poëzie. Na het eerste jaar worden er keuze vakken aangeboden in verschillende richtingen, maar in principe blijft de nadruk op drama liggen. De selectie is inderdaad streng, er worden per jaar 16/17 mensen aangenomen. De selectie bestaat uit het volgen van een aantal lessen, een gesprek en het insturen van eigen werk, een motivatie brief en werk waar je door geïnspireerd bent. De opleiding is heel erg interessant, maar ook erg intensief. De hele opleiding bestaat uit zo'n 70 mensen(inclusief docenten) en is dus een stuk kleiner dan de meeste opleidingen. Dit maakt hem gezellig, maar soms misschien ook wat te klein. (waar kunnen schrijvers nog over schrijven als ze alleen maar schrijvers ontmoeten? ) Ik hoop dat jullie wat aan deze informatie hebben, kom anders een keer naar een open dag

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De opleiding is heel erg interessant, maar ook erg intensief. De hele opleiding bestaat uit zo'n 70 mensen(inclusief docenten) en is dus een stuk kleiner dan de meeste opleidingen. Dit maakt hem gezellig, maar soms misschien ook wat te klein. (waar kunnen schrijvers nog over schrijven als ze alleen maar schrijvers ontmoeten? )
Maar dat valt toch wel mee? De schrijvers delen practisch het gebouw met de acteurs, vormgevers, makers... Al met al een divers zootje, of is dat tegenwoordig anders? Zitten jullie alleen nog maar in dat nare gebouw aan de Lange Vie?