Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

CVA of NHA? (Vlaanderen)

Ik loop al een tijdje met het idee toch maar eens een schrijfopleiding te volgen. Ik interesseer me voornamelijk in jeugdliteratuur en zoek dus in eerste instantie iets in die richting. Ik heb de topics hierover al eens doorgenomen maar daar gaat het voornamelijk over Nederlandse cursussen en als Vlaming schuim ik natuurlijke de Vlaemsche mogelijkheden af. Bij NHA.be heb je een cursus ‘kinderverhalen schrijven’ gegeven door Sandrine Lambert. Iemand ervaring met haar als docente? Ik vond niks terug over haar op het forum… Ze blijkt wel al enkele Kleine Huppels op haar naam te hebben – wat uiteraard op gejuich onthaald wordt – maar dat is natuurlijk eerder een kinderverhaal dan een jeugdroman. Bij CVA (thuisstudie.be) staat er al een eeuwigheid dat er ‘weldra’ een cursus kinderverhalen start, maar ik heb nu toch eens gemaild om te weten welke invulling zij geven aan het begrip ‘weldra’. Je hebt er wel de mogelijkheid een cursus ‘creatief schrijven’ te volgen die extra aandacht zou besteden aan kinderverhalen. Dat leek me ook wel erg interessant – iets breder gaan bij je eerste cursus lijkt me niet echt een nadeel. Deze cursus wordt gegeven door Jacobina Kunnen die op het forum toch redelijk positief onthaald wordt (cf. andere topics). Mijn vragen: Heeft iemand ervaring met Sandrine Lambert als schrijfdocente? Heeft iemand ervaring met één van de aangehaalde cursussen tout court? Kan het nuttig zijn iets breder te gaan met ‘creatief schrijven’ als je toch eerder aan jeugd/kinderverhalen denkt? Hebben jullie (positieve) ervaringen met andere (online) cursussen in Vlaanderen? PS: Beide cursussen kosten € 199 dus de prijs kan ik alvast niet gebruiken als doorslaggevende factor ;) Alvast bedankt voor eventuele feedback!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom maak je onderscheid tussen Vlaanderen en Nederland? Kijk eens in het aanbod van de online schrijfcursussen die hier worden aangeboden, je vindt ze onder 'shop' bij de online academie. Mij lijkt het niks uit te maken van waar de kennis komt aangewaaid als je achter je PC zit. Veel plezier!

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Koenie, Ik heb ervaring met Sandrine als docente. Ik heb twee keer een korte cursus bij haar gevolgd via Wisper Gent en dat is me heel goed bevallen. Jammer dat de langere cursus die ze geeft in Leuven doorgaat; dat is net iets te ver voor mij. Wanneer die ooit in Gent wordt gegeven zal ik bij de eerste zijn om me in te schrijven. Zij geeft heel goeie tips en feedback. Ik heb heel veel bijgeleerd bij haar op zeer korte tijd. Een aanrader. Ik heb de cursus bij NHA enkele jaren geleden gevolgd, maar het was toen nog een andere docent. Ik heb gehoord dat Sandrine de cursus enigzins zou herwerkt hebben. Dus ik denk dat die heel goed zal zijn. De cursus bij het CVA ben ik ook aan het overwegen. Ik weet het nog niet goed, er staan al veel dingen in de inhoudstafel die ik al weet. Binnenkort start ik met een cursus kinderboeken schrijven via Wisper Gent met Joke Guns als docente. De cursussen van Wisper zijn niet online, maar ze zijn kwalitatief heel erg goed.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hilde > Mij maakt het niet uit of een cursus NL of BE roots heeft, maar bij instanties zoals NHA die in beide landen afzonderlijk opereren zijn ervaringen van NHA.nl studenten minder interessant voor mij omdat de .be misschien een andere cursus/docente heeft. Ik bedoelde het op die manier ;) Victoria > Bedankt om je ervaringen met Sandrine te delen, dergelijke informatie zocht ik!