Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Marketing en communicatie opleiding, welke?

- verwijderd -

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De bovenste drie lijken me allemaal aan te sluiten. Welke functie binnen een uitgeverij zou je aanspreken? En heb je al met de school overlegd wat dan het handigste traject is?

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De bovenste drie lijken me allemaal aan te sluiten. Welke functie binnen een uitgeverij zou je aanspreken? En heb je al met de school overlegd wat dan het handigste traject is?
Ik zou in het uitgeven het liefst de verhalen beoordelen enzovoort, dat is het leukste, vind ik :). Op school heb ik verder nog niets gevraagd, aangezien ik momenteel al een opleiding vol, maar daar graag vanaf wil. Voordat ik dat doe, wil ik een goede opleiding kiezen :). Eventueel begeleiden van de schrijver in zijn/haar uitgeefproces inclusief het promoten vind ik ook leuk. Edit: op de opleiding die ik momenteel volg, willen ze graag weten welke opleiding je zou willen doen. Vandaar dat ik dat eerst wil doen.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit heeft echt veel te weinig met schrijven te maken. Dicht dus...
Ik dacht dat dit ook voor opleidingen was, vandaar. En het ging over uitgeven. Sorry daarvoor dan. Misvatting!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Na jouw laatste reactie (die de mijn kruiste) denk ik dat je de verkeerde vraag stelt. Marketing is in een uitgeverij een hele andere functie dan auteursbegeleiding. De redacteur beoordeelt manuscripten en begeleidt de auteur en de marketing-afdeling doet de promotie. Als je een opleiding voor meerdere functies in een uitgeverij wilt doen kun je kijken naar: http://www.voltijd.hva.nl/media-informatie-commun… (Maar dat is HBO) Een functie als acquirerend redacteur (zo heet dat als je manuscripten beoordeelt) vereist veel ervaring die niet zo maar via een studie te behalen is. Een studie Nederlands of Letterkunde helpt, maar dat is beide universitair. Maar goed, het gaat nog steeds niet over schrijven.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik dacht dat dit ook voor opleidingen was, vandaar. En het ging over uitgeven. Sorry daarvoor dan. Misvatting!
Opleidingen om te leren schrijven ja. Maar dat is heel wat anders dan een marketing-opleiding.