Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

UCLA online scenario schrijven

Zijn er mensen die ervaring hebben met de online variant van het UCLA Extention Writers' Program van de Universiteit van California? Ik overweeg de FILMTV X 430.4 Beginning Writing for the 1-Hour Spec Drama: Building the Story and the Outline (Online) cursus te volgen.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Esmeralda. Mijn broer is zeven jaar geleden m.b.t. die cursus in L.A naar een open dag van de UCLA geweest. Hij is toen afgehaakt omdat het naar zijn mening te technisch was. Er is hem niets bekend over de kwaliteit van de online cursus. Omdat je het Engels blijkbaar goed beheerst, heb ik een smultip voor je: http://www.bbc.co.uk/writersroom/ Dit is het schrijversgedeelte van de BBC-site. Ze geven geen cursussen maar er staan scripts op van drama dat al uitgezonden is. Omdat de BBC veel 1 hour drama's uitzendt, staan er wellicht goede voorbeelden bij.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi L'Chaim. Ik kan me voorstellen dat je broer het erg technisch vond, want zo lijkt het mij ook als ik de website lees. Da's overigens precies wat ik zoek, want ik wil met name leren waar en hoe scenario's van boeken afwijken en hoe het schrijfproces in de tv-business in elkaar zit. Wat een leuke site is de BBC writersroom. Die kende ik nog niet, dank je wel!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag gedaan, Esmeralda. Het lijkt dan inderdaad dat die cursus wel geschikt voor je is. Heb net even op je link gekeken, geweldig wat je allemaal doet! "Dochter van Isfahan" is een prachtig boek, leuk dat je dat ingesproken hebt. Je boek "Officier in Afghanistan" heb ik zojuist op mijn verjaardagslijstje geplaatst. Succes met het vinden van een goeie cursus!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dochter van Isfahan is inderdaad een prachtig boek en was erg leuk om voor te lezen, met als extra uitdaging alle Perzische namen en woorden. Ik vind boeken inspreken (ik heb het ook voor Dedicon, de blindenbibliotheek, gedaan) de ultieme manier van lezen: je moet wat met elke nuance die de schrijver heeft aangebracht en daardoor wordt een voorgelezen boek heel doorleefd. Leuk dat je Officier in Afghanistan op je verjaardagslijstje hebt geplaatst!