Rol

  • Anoniem

Cursus Essays schrijven (Online Academie)

Een van de korte cursussen waarvoor ik mogelijk belangstelling heb is: http://www.schrijvenonline.org/academie/essays-sc…. Deze cursus omvat vier lessen en wordt begeleid door Frans Stüger. Ik lees: " In elke les krijg je theorie, afgewisseld met oefeningen. Het geheel wordt afgesloten met een eindopdracht. Aan het eind krijg je ook een rapport over je sterke en zwakke kanten, en suggesties voor de volgende stappen die je zou kunnen ondernemen om je talent verder aan te scherpen." Is het de bedoeling om alleen de eindopdracht in te zenden voor feedback? Of krijg je ook concrete tips naar aanleiding van de ingezonden oefeningen? Ik ben niet zozeer geïnteresseerd in de theorie (ik heb al een en ander over het onderwerp gelezen) als wel in het maken van praktische oefeningen en krijgen van feedback daarop. Een andere cursus waaraan ik denk is de cursus Columns en weblogs van Annie van Gansewinkel. Nu vormen columns wel een andere tak van sport dan essays, maar ik denk aan het schrijven wat langere columns met een essay-achtig karakter of aan wat kortere essays met de bijna luchtige toets van een column. Heeft iemand allebei de cursussen gevolgd en wil daarover iets zeggen?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga er vanuit dat deze cursus net zo is opgebouwd als de andere van Schrijven Online. Dat betekent dat je 4 lessen krijgt. In elke les krijg je theorie en oefeningen, met een slotopdracht die je in moet zenden. Daarop krijg je feedback, en dan krijg je ook je volgende les gemaild. Je stuurt dus in totaal 4 slotopdrachten in waar je telkens feedback op krijgt, op de oefeningen krijg je geen feedback.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, volgens mij hebben alle cursussen een vergelijkbare opbouw. Ik heb ook nog een kinderboekencursus liggen en die is net zo.