Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

HBO-Cursus Journalistiek Hogeschool Utrecht

Heeft iemand ervaring met de HBO-cursussen journalistiek en/of schrijven van de HOgeschool Utrecht? Ik ben op zoek naar alternatieven voor een HBO deeltijd opleiding Journalistiek. Hoe staat zo'n cursus aangeschreven in de journalistieke wereld? Graag zou ik als schrijver gaan werken op een redactie van een magazine/(bedrijfs)blad. Zou ik succesvol kunnen solliciteren zo een functie met het certificaat van een cursus? Maw; hoe staat het op mijn cv? Alvast heel erg bedankt voor de reactie. groetjes Dave

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Dit is niet echt een site voor journalistiek schrijven, maar wellicht zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Davey Ik ben eindredacteur bij een uitgeverij die verschillende vakbladen uitgeeft en heb een aantal HBO-cursussen gevolgd op de HU Utrecht, onder andere Creatief Schrijven en Eindredactie. Van beide heb ik nog altijd veel plezier en ze staan bij werkgevers goed aangeschreven. Nu heeft mijn vorige werkgever ze betaald, en dat was maar goed ook, want ze zijn wel behoorlijk prijzig. Vorige week kreeg ik weer een cursusboek in de bus en toen viel het me weer op dat je flink in de buidel moet tasten om daar een cursus te kunnen volgen. Daar staat tegenover dat je uitstekende leerkrachten treft en er echt veel van opsteekt.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:-) Misschien kun je ook Helga van hier even benaderen. Zij geeft/gaf les op een journalistiekfaculteit.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb drie cursussen gedaan bij de commerciële tak. Aardig, maar niet geweldig, zeker niet voor wat je ervoor betaalt. Probleem was in mijn ervaring dat de docenten zelf goede/ervaren schrijvers zijn, maar veel minder goede docenten/trainers. Het staat wel goed aangeschreven, ja. Maar dan gaat het meer om de hele opleidingen dan om een losse cursus. Ik denk dat redacties vooral willen zien of je kunt schrijven, dus dan moet je iets kunnen laten zien. Louise