Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Cursussen Hella Kuipers

Is iemand bekend met de cursussen van Hella Kuipers? (www.heldenreis.nl). Zij heeft ook het boek Honderd Valkuilen geschreven. Daar is ook een cursus van. Heeft iemand ervaring met het boek, de schrijfster of de cursussen? Alvast thx!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb de site even bekeken. Ik kende haar niet, dus ook de boeken en cursussen niet, maar er staan opdrachten gelinkt op die site die je gewoon zo kunt maken. Dan heb je natuurlijk geen feedback van haar, maar is misschien leuk om even naar te kijken (als je dat nog niet gedaan hebt). Dan kun je zien hoe haar opdrachten eruit zien en kijken of je daar iets van kan leren (oefenen kan nooit kwaad) en of het jouw stijl een beetje is. Welkom trouwens op SOL :D

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind de cursus wel erg duur. Er zijn beslist andere cursussen die net zo goed zijn, maar niet zo duur. Misschien op deze site even kijken staan ook cursussen ook die je kan volgen. Aan wat voor soort boek denk je te willen schrijven. Welkom bij de club

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel! Ik ben eigenlijk aan het oriënteren op vanalles, echt nog beginnend, durf het bijna niet te zeggen, schrijfster. Ik heb, itt velen, geen lange jeugd van schrijven en lezen achter de rug. Boeken vond ik altijd wel interessant, maar vaak te lang voor mijn concentratievermogen. Wel ooit geprobeerd als kind een verhaaltje te schrijven en veel dagboeken... Nog steeds heb ik weinig geduld en dus hebben gedichten en korte verhalen (voor kinderen), columns mijn voorkeur. Annie MG Schmidt is daarin echt mijn voorbeeld. Ik heb de cursussen op SOL ook bekeken. Hebben jullie aanraders in mijn situatie? Online cursussen hebben mijn voorkeur, maar ben wel bang dat daardoor 'de stok achter de deur' ontbreekt. Niet dat ik geen zin heb, maar vanwege gebrek aan concentratie toch wel zo'n stok nodig...

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Annie M.G. Schmidt was een meesteres in dit woord hier en dat woord daar, precies zo en niet anders. Het leest heel toegankelijk, maar misschien is het wel heel moeilijk om te schrijven. Probeer het eens te oefenen: beschrijf iets, zomaar iets dat voor je op de tafel ligt, en plaats het resultaat in proeflezen (zonder te vertellen over welk voorwerp het gaat, aan de feedback merk je dan of je het goed gedaan hebt). Ik weet niet of proeflezen daarvoor gebruikt mag worden?

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vraag me af of Annie daar ook zo over nadacht, over haar eigen stijl? Wellicht makkelijker om je eigen stijl te ontwikkelen ipv die van een ander na te doen? Lijkt mij....

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Ik geloof dat Annie zeker nadacht over haar eigen stijl. Je schreef:
Annie MG Schmidt is daarin echt mijn voorbeeld.
Vandaar mijn reactie. Maar natuurlijk moet je je eigen stijl ontwikkelen, daar ontkom je niet aan.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, nee, dat geeft ook niet, ik vind het leuk om te lezen hoe dat in elkaar steekt en zal het zeker eens proberen. Dank je!