Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopleiding/cursus

Hallo allemaal, Ik heb bij de loi de cursus creatief schrijven gevolgd en bij Annie van Gansewinkel de cursus kinderverhalen schrijven. Inmiddels ben ik er wel achter dat mijn genre niet bij kinderverhalen ligt. Nu zoek ik een vervolgcursus waarbij ik mijn schrijfkriebels nog verder kan uitbreiden. Ik heb bij de schrijversvakschool in Amsterdam gekeken maar daar doen ze ook aan poezie en toneel en dat is niet echt mijn ding. Plus dat ik liever iets dichtbij huis zoek. Wie kan mij vertellen of er in de regio Utrecht een opleiding bestaat (op zaterdag) of boeiende cursus? En anders graag tips over leerzame online cursussen? Uiteraard weet ik dat hier al menig onderwerp over bestaat maar zie daar maar eens door te worstelen met heel veel offtopic er door heen. Zelf dacht ik aan Priem? of de onlineacademie? Iemand ervaring...vast wel met al die talentvolle schrijvers aan boord.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Four Seasons,

bedankt, dat topic heb ik gelezen. Online academie is dus prima!

Ik wil graag nog weten of er iemand ervaring heeft met Priem? Maar die vraag heb ik nu dus ook al in het topic van Daantie gesteld.

Andere tips blijven welkom!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Oke bedankt..bedankt!

Online academie klinkt met name leuk omdat je uitgebreid feedback krijgt. Dit was ook zo bij de loi maar niet bij Annie van Gansewinkel. Daar miste ik gewoon 'iets'.
Wat ik nodig heb is dat ik goed begeleid word(wat staat dat stom zonder 't') in het schrijven, met tips om te verbeteren en misschien eens verder te kijken dan alleen het genre thrillers. Dat genre geeft me uitdaging, iets wat ik mis bij het schrijven van kinderverhalen. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik toch niet de juiste cursus daarvoor heb gehad.

Priem....mmmm daar zijn de meningen over verdeeld. De een is laaiend enthousiast de ander....nu ja.....en prijzig

Maar waar zal ik dan mee beginnen, de ontdek je schrijftalent van de OA gaat ook over poëzie, bleh....daar heb ik niets mee (sorry poëeten) en over toneel...nog zo'n bleh....dat lijkt me dan weer zonde...nu ja...alles wat je leert is meegenomen.

Wie helpt?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tootsie, Waarom kijk je niet onder de knop 'Atelier' en dan 'Activiteiten'? Daar kun je vinden wat er allemaal in de regio Utrecht aan cursussen en workshops is. En dat is heel veel, daar zit vast iets bij. Vind je een cursus te lang, volg dan gewoon wat losse workshops. Zo ontdek je wat je leuk vindt. Wat er niet bij staat is www.uck.nl. Die doen ook veel schrijfcursussen in de stad Utrecht en nu, aan het begin van het nieuwe seizoen, kun je vaak ook met proeflessen meedoen. Wat online cursussen betreft: je moet wel de discpline op kunnen brengen om er zelf mee aan de slag te gaan. Niet iedereen kan/wil dat. Edit: o, ik zie dat je LOI hebt gedaan, dat zit dan wel goed :)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hai Judy,

He dat is handig. Nooit geweten, ha ha! Daar is idd een hoop aanbod. Dankjewel.

Kom nog niet op de site van uck, maar ga er ook zeker even kijken.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zat net te kijken op tv toen er nog twee thuis-opleiding aanbieders voorbij kwamen. Namelijk de NTI en de NHA.

Iemand ervaring met hen??

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tootsie, Momenteel ben ik bezig met een cursus Kinderverhalen schrijven bij de NHA. Maar sinds mijn docente, Jacobina Kunnen gestopt is met het geven van huiswerkbegeleiding en ze vervangen is door een andere (te weten Inge van Wijgerden), ben ik niet meer zo zeker van mezelf en ben ik voor (korte tijd) gestopt met het maken en opsturen van mijn lessen. Over Jacobina Kunnen was ik wel tevreden, ze was zeer to the point. Mijn nieuwe docente ken ik (nog) niet goed genoeg om te kunnen schrijven of ze goed is of niet. Kortgeleden heb ik me opgegeven voor een cursus waarbij ik IRL aanwezig moet zijn, evenals mijn docente en mijn medestudenten, ik hoop me zo wat sneller te ontwikkelen op schrijfgebied en beter kan leren van mijn ervaringen. Ik meen ergens gelezen te hebben van studenten van een schrijfcursus bij de NHA dat je er wel een paar jaar over kan doen met het opsturen van huiswerk. Maar of dat (nu ook) zo is? Iig hoop/denk ik dat ik de cursus bij de NHA later weer op kan pikken. De cursus Jeugdverhalen schrijven bij de NTI heb ik een proefmaand geprobeerd, maar ik wist al snel dat dit niet was wat ik wilde. oa omdat de theorie niet goed aansloot bij de huiswerkopgaven en omdat ik de opdrachten die ik kreeg onvoldoende gericht vond op wat je IMO zou moeten doen als schrijfster, iets waar ze bij de cursus Kinderverhalen schrijven van het NHA wel ruim voldoende aandacht aan besteden.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Four Seasons,

Wat jammer dat je door de wisseling van docent onzeker bent geworden. Heb je dit al eens besproken met Inge van Wijgerden. Ik weet dat ik bij cursus van de LOI ook een keer problemen had met het commentaar van mijn docent (Jos Versteeghen). Ik heb hem dat toen laten weten, en daardoor verdween mijn blokkade ook weer.

Ik dacht dat ze bij de NHA ook een cursus korte verhalen hadden, daar ga ik even achteraan. Ik denk dat ik dat gewoon ga proberen.
Heb ook nog nagedacht over de schrijversschool in Rotterdam, maar zie er tegen op om daar elke zaterdagochtend naar toe te moeten.

Iig bedankt voor het meedenken en je info! En succes met schrijven....hoop dat de cursus je brengt wat je er van verwacht.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En anders graag tips over leerzame online cursussen?
Misschien vind je hier iets: http://webshop.trouw.nl/templates/mercury.asp?pag…. Deze link biedt wellicht ook iets: http://www.trouw.nl/schrijf/voorpagina/
Uiteraard weet ik dat hier al menig onderwerp over bestaat maar zie daar maar eens door te worstelen met heel veel offtopic er door heen.
Kan ik me iets bij voorstellen ;)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Four Seasons,

Als je snel bent kun je nog bij ons (ScriptPlus) een cursus Verhalend Proza 1 gaan volgen; docent is Catehlijn Schilder. Een andere cursus die is februari start is Familie- en Levensverhalen, van Sieneke de Rooij, We komen om de week op zaterdag gedurende drie uur bij elkaar.

De inschrijving sluit op 3 februari, de cursussen starten op 13/2.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

[quote=tijl]Beste Four Seasons,

Als je snel bent kun je nog bij ons (ScriptPlus) een cursus Verhalend Proza 1 gaan volgen; docent is Catehlijn Schilder. Een andere cursus die is februari start is Familie- en Levensverhalen, van Sieneke de Rooij, We komen om de week op zaterdag gedurende drie uur bij elkaar.

De inschrijving sluit op 3 februari, de cursussen starten op 13/2.[/quote]

Is bovenstaande niet gericht aan Tootsie?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Geenidee, dank je voor het meedenken, die ene link is erg handig idd over activiteiten in en om Utrecht. Zo zie je maar weer dat er een hoop te doen valt hier in de omgeving. En Tijl, ik ga eens kijken of het verhalend Proza wat is voor mij, alhoewel ik er tegenop denk te zien om naar Amsterdam te reizen. Maar volgens mijn man is dat heel gemakkelijk vanaf Breukelen met de trein. Maar dan nog dat alleen reizen.....mmm ff over nadenken nog. Iig bedankt voor de uitnodiging. Is er toevallig iemand die ook die cursus gaat volgen en in Breukelen op moet stappen?????? Heb me inmiddels ook voor NHA korte verhalen schrijven opgegeven.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tootsie, hoi hoi, is de Loi beter dan welke andere schrijfopleiding ook? ik ga bij de nti de cursus jeugdverhalen schrijven volgen. heeft iemand hier ervaring mee, hoe het beviel? groet blondie Waarom kijk je niet onder de knop 'Atelier' en dan 'Activiteiten'? Daar kun je vinden wat er allemaal in de regio Utrecht aan cursussen en workshops is. En dat is heel veel, daar zit vast iets bij. Vind je een cursus te lang, volg dan gewoon wat losse workshops. Zo ontdek je wat je leuk vindt. Wat er niet bij staat is www.uck.nl. Die doen ook veel schrijfcursussen in de stad Utrecht en nu, aan het begin van het nieuwe seizoen, kun je vaak ook met proeflessen meedoen. Wat online cursussen betreft: je moet wel de discpline op kunnen brengen om er zelf mee aan de slag te gaan. Niet iedereen kan/wil dat. Edit: o, ik zie dat je LOI hebt gedaan, dat zit dan wel goed :)

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tootsie, hoi hoi, is de Loi beter dan welke andere schrijfopleiding ook? ik ga bij de nti de cursus jeugdverhalen schrijven volgen. heeft iemand hier ervaring mee, hoe het beviel? groet blondie Waarom kijk je niet onder de knop 'Atelier' en dan 'Activiteiten'? Daar kun je vinden wat er allemaal in de regio Utrecht aan cursussen en workshops is. En dat is heel veel, daar zit vast iets bij. Vind je een cursus te lang, volg dan gewoon wat losse workshops. Zo ontdek je wat je leuk vindt. Wat er niet bij staat is www.uck.nl. Die doen ook veel schrijfcursussen in de stad Utrecht en nu, aan het begin van het nieuwe seizoen, kun je vaak ook met proeflessen meedoen. Wat online cursussen betreft: je moet wel de discpline op kunnen brengen om er zelf mee aan de slag te gaan. Niet iedereen kan/wil dat. Edit: o, ik zie dat je LOI hebt gedaan, dat zit dan wel goed :)

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi hoi, ik doe de curss jeugdverhalen schrijven bij de nti, heeft iemand hier ervaring mee? ik zie vaak loi, vraag me af wat is beter... groetjes blondie

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi hoi, ik doe de curss jeugdverhalen schrijven bij de nti, heeft iemand hier ervaring mee? ik zie vaak loi, vraag me af wat is beter... groetjes blondie

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi hoi, ik doe de curss jeugdverhalen schrijven bij de nti, heeft iemand hier ervaring mee? ik zie vaak loi, vraag me af wat is beter... groetjes blondie