Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zomercursussen voor kids

Zijn er onder jullie die in de zomer schrijfcursussen geven voor kinderen? Een vriendin van mij die in Amerika woont en daar illustratrice is (www.margrietillustrations.com), vertelde mij dat veel particulieren dit soort cursussen aanbieden. Zelf geeft zij deze week vijf avonden cartooning. Weet een van jullie of je je aan bepaalde regels dient te houden als je zo'n cursus vanuit je eigen huis aanbiedt?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen regels, gewoon doen. Anders verzint 'iemand' vast weer een hoop regels. Officieel moet je je inkomsten opgeven aan de belasting, maar dat is 'officieel'. Je bedoelt: aan kinderen? Zet er dan wel even bij op het inschrijfformulier dat het een cursus is waar kinderen komen om te leren en dat het geen kinderopvang is. Dat ouders zelf verantwoordelijk blijven voor hun kinderen.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is maar een ideetje, eventueel voor volgende zomervakantie. En ik denk dan aan kinderen vanaf een jaar of tien. Die hebben tenminste een wat langere adem qua schrijven. Ik heb als journalist al een eigen onderneming, daar zou ik het gewoon onder kunnen laten vallen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een interessant idee Helga, heb je al ideeën hoe je het aan zou willen pakken en wat je wilt aanbieden?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet echt, Ing, het zit nog in de fase van een wild idee. Geen idee of ik dit daadwerkelijk ga doen, hoor. Zomaar wat gedachten: - zo'n korte cursus zou kinderen kunnen helpen boven het niveau van een opstel uit te stijgen; - je zou moeten uitgaan van de interesse van het individuele kind en het vervolgens kunnen begeleiden bij het maken van keuzes; - je zou eindredactie kunnen plegen als cursusleider; - het eindproduct is een bundel van de hele groep, gepresenteerd op een avond in de eerste week na de zomervakantie. Nou ja, zoiets dus. Heeft iemand anders nog ideeën?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien kun je iets met een illustrator combineren, beeld erbij maakt het meteen veel breder en completer. Morgen zal ik verder denken, dan ben ik vast minder moe.