Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Edy - Een vijfjarenplan

Al 40 jaar observeer ik mensen tijdens het portretschilderen en 30 jaar observeer ik mensen binnen de psychatrie kortom: Ik ben een echte observeerder, iemand die de wereld om zich heen observeert .........en dan soms vergeet om mee te doen. Omdat ik in de psychiatrie werk, met mensen / patiënten dus, die niet op hun mondje zijn gevallen en vaak heel direkt reageren, ben ik toch heel dicht bij de wereld gebleven. Ik kijk naar mensen en ik probeer schilderend ze vast te leggen. Ik kijk naar mensen en ik probeer ze schrijvend vast te leggen. En ik heb me een half jaar geleden voorgenomen om dit in een boek samen te vatten: Het schilderen en beschrijven van mensen en de interakties over en weer . Een vijfjarenplan. Middels een schrijftraining probeer ik al mijn gedachtenspinsels , ervaringen en ideeën vast te leggen en te sorteren. In september ga ik een schrijftraining doen in de Lindenberg in Nijmegen, ik schrijf nu elke dag een half uur, lees boeken over schrijven , creatief schrijven etc en ik verheug me op de komende vakantie, zitttend op een "lekker terrasje" in een vreemd land onder een gezellige palmboom. Net zoals het schilderen , heeft ook het schrijven mij helemaal in de tang genomen. Mijn streven is dat ik net zo kan schrijven als dat ik schilder, chaotisch met toch als doel een perfect resultaat. En sinds een paar uur ben ik lid van Schrijven. Leuk om mensen met dezelfde passie te ontmoeten Edy van Midde

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier, Edy. Het klinkt alsof je het heel gedegen en gestructureerd aanpakt. :nod: Je zult hier vast veel opsteken! Zou je in je titel je naam willen verwerken, bijvoorbeeld 'Edy, een vijfjarenplan'. Dan is het makkelijker voor ons als we eens denken, wie was die Edy ook alweer, om jouw topic terug te vinden.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Edy, zoals al hierboven staat kun je hier veel leren. Als ik dit zo leer gaat dat zeker lukken. Enne, waar is dat heerlijke terras met die palmboom? :D

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Edy. Een vraag. Wat is het verschil tussen een gewone palmboom en een gezellige palmboom? Drinkt hij ook een biertje, praat hij terug?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is een gezellige palmboom ?????????? Ja, daar vraag je me wat !!! Een goede vraag trouwens, want in eerste instantie wist ik het verschil ook niet, zelfs niet toen ik gisteren de palmboom in mijn fantasie zo benoemde. Door jouw vraag ben ik daar over na gaan denken en nu is het me helemaal duidelijk: Alle palmbomen zijn gewoon maar......... een gewone palmboom wordt gezellig door degene die eronder gaat zitten. Stel je voor dat er 2 gewone palmbomen naast elkaar staan en onder elk palmboom staat een terrastafeltje. Palmboom 1. "He Truus ,daar is een tafeltje vrij , daar onder die palmboom, rennen anders is hij straks bezet. " "Laten we het tafeltje iets van de boom afschuiven, anders blijft Annie met haar kleedje aan de schubben van die boom hangen! Palmboom 2. "He Edy , onder die palmboom wil ik zitten ! Welke bedoel je nu ?? Die daar , hij wuift al naar ons en zijn schaduw laat hij precies vallen op die twee lege stoeltjes .........etc . Een schrijver bepaalt dus onder wat voor een palm boom hij zit. Schrijvers van trillers zullen misschien onder een onheilspellende palmboom zitten, met van die donkere kokosnoten, die de kleur hebben van ruwe roestige stalen bollen die aan een zijden draadje hangen. (of zoiets) Hopelijk is het nu duidelijk groetjes Edy

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Edy ( ...bij een thriller schiet het kapmes om een kokosnoot te kappen in eens uit, naar die gene die er onder zit,...zou het goed aflopen?)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Edy. Volgens mij verdient jouw gezellige palmboom nu al een plekje in het bomenboek in aanbouw! Maar daar ga ik niet over. Jouw schrijfplannen spreken mij wel aan. Ze lijken ook wel wat op de mijne. Over 2 weken vertrek ik voor een schrijfsabbatical van 3 maanden naar zonniger oorden (niet moeilijk met het huidige weer). Veel succes met de cursussen en tot ziens op het forum.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reacties en iedereen GEEN onbeschrijfbare leuke vakantie toegewenst.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Edy. Nog iemand die creatief is op meerdere gebieden. Ik geloof dat we daar een topic over hebben, 'schrijven en...' Leuk om te zien wat voor creatieve hobby's schrijvers nog meer hebben.