Goedemorgen, Jelly hier
Hoi,
Ik ben Jelly, aspiring writer zoals ze dat zo mooi noemen.
In het verleden altijd visueel ingesteld, vond woorden niet echt interessant, beetje een soort van verplichting. Ondertussen helemaal bijgedraaid want heb door dat het niet de beelden maar de woorden zijn die mensen motiveren om actie te ondernemen.
Leuk weetje, ik schrijf comfortabeler in het Engels dan in het Nederlands.
Heb gelijk een vraag.
In de regels voor het plaatsen van oproepen staat dat dit forum alleen voor creatief schrijven is. Wat echter niet duidelijk is voor mij, wat versta je onder creatief? Zowel fictie als non-fictie kan creatief zijn. Teksten op een bedrijfswebsite om klanten aan te trekken, een voorbeeld van copywriting, kan creatief zijn (maar met een zakelijke intentie). Is dit toegestaan?
De reden van de vraag, ik wil de interesse voor een schrijfgroep polsen 'copywriting voor non-copywriters', mensen die niet copywriting als beroep hebben maar wel zo nu en dan moeten schrijven, bv. voor de interne nieuwsbrief van hun werkgever. Deze mensen kunnen zich niet aansluiten bij de vereniging van adverteerders en reclamebureaus en hebben dan ook geen support/community.
Mocht dit niet toegestaan zijn maar er wel mensen zijn die het een interessant idee vinden, stuur me een bericht, mijn box staat open.
Alvast een fijne dag iedereen!

Dag Jelly, welkom op…
Dag Jelly, welkom op Schrijven Online!
In feite kan je alle teksten creatief noemen, omdat ze gecreëerd worden. Op deze site verstaan we er fictie, poëzie en experimentele teksten onder.
Mensen plaatsen ook weleens…
Mensen plaatsen ook weleens columns, dat valt ook helemaal binnen de verwachting hier, zou ik zeggen :)
Ok, dan ga ik de poging…
Ok, dan ga ik de poging wagen, thanks!