Onbevoegd, onbekwaam en onervaren
Hallo allemaal,
Ik wil mij graag even voorstellen, hoewel mijn profiel al jaren geleden is aangemaakt. Maar iets posten, dat was altijd te eng. Ik ben onbevoegd, onbekwaam en onervaren in het schrijven. Op een paar losse blog-berichten na, die alleen gelezen zijn door een beperkte groep vrienden en familie. Om het nog dramatischer te maken, ik ben ook geen grote lezer. 37 jaar, afgekeurd, en meer ideeën en gevoelens dan ik ooit zal kunnen uitdrukken.
Maar ik wil schrijven. Ik wil verdwijnen in een nieuwe wereld, waar ik complete controle over heb. Ik wil personages ontwikkelen die fascineren, lezers laten nadenken over (hun eigen?) moraal. Ik wil mijn emoties, mijn gedachten, mijn innerlijke wereld uiting geven, mensen deelgenoot maken van mijn leven. Ik wil nieuwsgierig maken en nieuwsgierig zijn. Ik wil ontwikkelen, leren, groeien.
Maar is dit de echte motivatie? Of zoek ik een manier om contact te maken, goedkeuring te krijgen, bevestiging van mijn waarde als mens? Is het mijn onzekerheid? Mijn eenzaamheid?
Wat het ook is, ik heb besloten weer te gaan bloggen. Maar mijn god, wat zou ik graag meer lezers willen. Meer feedback. Meer externe motivatie. En tips om beter te worden. En, wie weet, wordt dit de hobby die blijft. Maar ben ik goed genoeg om te 'mogen' schrijven, en anderen daarmee lastig te 'mogen' vallen? Misschien durf ik wel een keer iets te posten bij de wekelijkse schrijfopdracht om daar achter te komen. De eerste stap is al gezet. Met deze eerste post op dit forum, ben ik veranderd van een slapend lid in een actief lid.
Dag Riska, Welkom! Dit is…
Dag Riska,
Welkom!
Dit is in elk geval al helemaal niet slecht geschreven. Goede opbouw, afwisselende zinnen; helder.
Voel je vrij om te zijner tijd iets te plaatsen op Proeflezen. Daar geldt geen criterium, hoor. Alles staat door elkaar, rijp en groen.
Blijf schrijven!
Willem
Bedankt voor het compliment…
Bedankt voor het compliment Willem! Ik heb net een klein stukje geplaatst bij de wekelijkse schrijfopdracht en ben benieuwd naar de reacties. Ik heb meerdere vage ideeën in mijn hoofd, wie weet lukt het mij die uit te werken en verschijnen ze bij proeflezen.
Ik heb meerdere vage ideeën…
Gewoon gaan schrijven, dan neemt het vanzelf vastere vormen aan.
Niet blijven piekeren.
Weggooien kan altijd nog.