2 weken 2 dagen

Rol

• Gewone gebruiker

En toen verscheen ik (antieke waanzin) hier ook

5 december 2024 - 0:05

Ik weet nooit goed welke forums allemaal nog actief zijn, maar stille en dorre plekken hebben me (volgens mijn moeder) vanaf kinds aan al aangetrokken, dus waag ik me alsnog in een mogelijke begraafplaats van posts. (Althans, dat is wat ik op recente forums gelezen heb)

Mijn naam is Dante (ook al is mijn usernaam dat niet (ik houd van anonimiteit)). Ik ben 21. Ik schrijf sinds in ieder geval mijn zevende - wat ik voornamelijk weet wegens een heldere herinnering van dat jaar waar ik achterop een boek las dat de schrijfster op haar zesde begon met schrijven, wat ik in al mijn zevenjarige glorie verkeerd begreep waardoor ik dacht dat ze toen, op haar zesde, al gepubliceerd was - en ik voelde me per direct mislukt. Het begin van mijn depressie komt vast daardoor. Mijn ambitie kan in zulke hoge golven komen dat het me neer kan slaan. Ondanks de hele treurige ontdekking dat ik niet de allerjongste gepubliceerde schrijver ooit zou worden schrijf ik nog steeds (hoera!!!!). 

Vanaf mijn vijftiende schrijf ik eigenlijk alleen nog in het Engels, en dus is mijn Nederlandse zinsopbouw wat gammel. (Ik praat niet zoveel tegen mensen en oefen dus zeer weinig in mijn moedertaal.) En mijn spelling mogelijk ook. Vergeef mij hier AUB voor. Ik beloof dat het te doen is in de taal waarin ik schrijf. 

Ik schrijf voornamelijk horror (gothic, psychologisch, paranormaal), thrillers, en... Ja, dat. Ik schrijf het liefst literaire fictie. Mijn emoties zijn intens en extreem en nemen dus de boventoon van schrijven. Ik vind fantasy en sci-fi hele mooi genres, maar ik vrees dat ik niet van het juiste materiaal gemaakt ben dit effectief te schrijven. Ik vind niks interessanter dan mensen zelf, en zodra ik me op iets anders moet focussen dan dat raak ik al gauw mijn interesse kwijt. Ik lees voornamelijk Engelse (+ Amerikaanse) literatuur (al komen Griekse en Russische werken er ook vaak tussen). Een aantal van mijn favorieten zijn Wuthering Heights door Emily Brontë, Jane Eyre door Charlotte Brontë, The Secret History door Donna Tartt, Frankenstein door Mary Shelley, Pale Fire door Vladimir Nabokov, en De Ilias door Homer (heel recente en niche boeken van de laatste vijf jaar die vást nog niemand hier ooit gelezen heeft. Zeker Homer). 

In ieder geval, hallo! Ik hoop dat ik jullie nog eens lastig kan vallen, maar dan daadwerkelijk over schrijven en schrijftechnieken ipv mijzelf. Ik mis om met mensen te praten en schrijven is mijn grootste passie in het leven. Ik ben erg benieuwd naar wat voor schrijvers er hier rond hangen (: