Lid sinds

1 maand 3 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

MaesInge

Ik ben Inge, 45 jaar. De laatste jaren heb ik gewerkt aan het manuscript van mijn eerste boek: "Waarom positieve psychologie niet werkt". Een eerste versie werd professioneel geredigeerd, de finale versie niet omdat de man zich uit het uitgeversvak heeft terug getrokken. Jammer, want hij zag er veel potentieel in.

Toch besloot ik al een kans te wagen bij een uitgeverij. Ze beschouwden mijn manuscript als baanbrekend. Een mooi compliment dus. Maar ik ben de verkeerde persoon die het geschreven heeft aangezien ik geen psycholoog, psychiater of wetenschapper ben. Daardoor heb ik volgens hen geen verkoopwaarde. 

Nochtans verwijs ik naar recentelijk wetenschappelijk onderzoek, waarop mijn standpunten en werkmethodiek gebaseerd zijn.

Het is zoals JohnV in een ander forumonderwerp schrijft. De kennis van veel psychologen en wetenschappers komt voort uit boeken maar veel minder uit eigen ervaringen. Toch krijgen zij veel gemakkelijker een forum om een boek uit te brengen.

Ik hoop dus hier op dit forum inspiratie op te doen om mijn volgend puzzelstukje te leggen bij het uitbrengen van mijn manuscript. Suggesties zijn steeds welkom.