Lid sinds

5 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo medeschrijvers!

Ik stel me even voor: ik ben Marpolly. Eerder schreef ik een jeugdboek en een zelfhulpboek. Ik ben nu net begonnen aan een thriller/spannend verhaal, om eens iets nieuws te proberen. Ik vind het superleuk, maar ook pittig. En het blijft lastig om een ritme te vinden. Ik probeer nu de Kitchen Timer techniek, en dat lukt gelukkig wel. Ik wens jullie heel veel succes en schrijfplezier toe!    

Lid sinds

2 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Marpolly. Veel plezier bij het schrijven.

Heb de Kitchen Timer techniek opgezocht hier op deze website, gevonden! Tja, als je dat nodig hebt, is dat zo. Ik schreef 6 tot 10 pagina's per dag. A4 formaat en 60 'lange' regels per blad. Nadien kwam het herschrijven. Heel leuk. Velen zien herschrijven juist als iets negatiefs. Ik niet, juist het tegenovergestelde. Na de tekst te hebben laten nazien door een bekwaam iemand, weet ik wat kan of niet. Met het herschrijven kan het verhaal alleen maar beter worden!

Je gaat van de ene genre naar de andere. Gok je op succes in het wild? Een zelfhulpboek kan je enkel schrijven uit ervaring, dat is mijn mening. Psychologen en Psychiaters denken alles te weten en aldus schrijven zij diverse zelfhulpboeken. Hun kennis komt voort uit boeken, geschreven door een psychiater of psycholoog die een boek schrijft op basis van zijn patiënten. Zo goed als nooit uit eigen ervaringen. Zo gaat de cirkel door, ze halen info uit boeken geschreven door collega's die het zelf niet hebben ervaren. Ze weten niet eens dat patiënten niet alles aan een psy vertelt. Dus hun boeken zijn onjuist tot onvolledig.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Kijk ook eens bij de schrijfopdrachten die elke week op dinsdag geplaatst worden. Daarmee word je elke week uitgedaagd een verhaal te schrijven aan de hand van een thema binnen een bepaald aantal woorden. Je krijgt feedback en tips van de andere forumleden. Zo leer je van elkaar en het levert leuke verhalen op.