Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Een frisse herstart

Na ruim tien jaar radiostilte is even opnieuw voorstellen misschien wel een optie. In 2012 is mijn eerste en enige boek verschenen bij een heuse uitgever. Het betrof een rijk geïllustreerde young adult fantasy novel met tekeningen van eigen hand. Hoewel ik niet de verwachting koesterde binnen een week bij DWDD uitgenodigd te worden als debutant van de eeuw, heeft toch het gebrek aan ook maar enig succes me best een behoorlijke knauw gegeven. Het boek heeft nog wel enkele lovende recensies gehad bij liefhebberswebsites als Leestafel.info en ChantalH's Walhalla der boeken, maar de reguliere media hebben het volledig links laten liggen en de boekhandel heeft het slechts zeer mondjesmaat opgenomen, met navenante verkoopresultaten.

Tijdens het nogal stroef verlopen uitgeefproces, dat ruim een jaar in beslag heeft genomen, was ik al vol goede moed aan een vervolg begonnen. Ik had al een mooie verhaallijn uitgestippeld, enkele tekstfragmenten geschreven en diverse schetsen en illustraties gemaakt. Maar met het groeiende besef van de totale flop die het boek was geworden zakte ook mijn inspiratie tot ver onder het nulpunt, met als resultaat een volledig onontkoombaar en langdurig writer's block.

Nu, ruim 10 jaar later, is er veel veranderd. De druk is van mijn schouders gevallen, ik heb de laatste tijd weer veel gelezen en ben het schrijven weer stapsgewijs aan het opstarten. Schrijven Online, waar ik destijds op mijn diverse tekstfragmenten veel positieve en stimulerende respons heb gekregen, lijkt me dan ook de juiste omgeving voor een frisse herstart. Ik kijk weer met belangstelling om me heen hier en houd u op de hoogte!

Geritsel