Lid sinds

1 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

HeidiS

Hallo allemaal! Mijn naam is Heidi, en ik ben me plots pijnlijk bewust van wat ik allemaal opschrijf, ook al is het maar een introductie. Ik heb altijd al een levendige verbeelding gehad, en was op de basisschool gek op lezen. Ik kan me nog goed herinneren hoe we met het hele gezin naar de bibliotheek gingen en ik teleurgesteld was dat ik niet nóg meer boeken mee kon nemen naar huis, omdat ik al aan de limiet zat. Dit veranderde op de middelbare school, toen we verplicht boeken moesten lezen om verslagen over te schrijven. Zóveel boekenverslagen moesten we schrijven, dat ik het met mijn langzame leestempo niet bijhield, en de lol was er af. Bovendien moesten we van een literatuurlijst kiezen. Harry Mulisch en Arnon Grunberg bleken niet aan mij besteed: ik wilde eigenlijk gewoon Carry Slee en Francine Oomen blijven lezen. Nog steeds lijk ik vooral alles wat niet op de literatuurlijst staat te lezen: fantasy, boeken van schrijvers uit andere landen (het liefst ook anderstalig) en kinderboeken. Mijn favoriete schrijvers zijn Robin Hobb en Roald Dahl, en op dit moment smul ik van "De honderdjarige man die uit het raam klom en verdween". Welnu, de reden dat ik mij aan heb gemeld op dit forum is dat ik mijn fantasieën voor het eerst sinds mijn schooltijd weer op (digitaal) papier probeer te zetten. Ik heb een kinderverhaal geschreven dat ik al geruime tijd aan het editen ben, want ik ben nogal perfectionistisch. Stukje bij beetje wordt het dan ook steeds uitgebreider. Wel heb ik het idee dat ik nog veel kan verbeteren aan mijn manier van schrijven, dus ik hoop hier wat tips te krijgen via de schrijfoefeningen en uiteindelijk misschien ook feedback op mijn verhaal. Ik ben benieuwd!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Heidi,

Ik kan me volledig vinden in de keuze van je boeken. De korte verhalen van Roald Dahl vind ik zelf fantastisch. Wat leuk om te horen dat je weer met schrijven begonnen bent. Ik ben benieuwd naar jouw fantasierijke verhalen. Veel succes!

Lid sinds

2 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hey Heidi,

Bedankt voor je reactie, beter laat dan nooit, lol. Ik ben ook al een lange tijd niet meer op dit forum geweest, plots dacht ik er weer aan na een stevige schrijfsessie. 

Kon je je een beetje vinden in mijn romantische kijk op het schrijversleven?