Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Kinderboek schrijver gezocht voor afstuderen

Hi allen hier!
 

Ik heb een beetje een aparte vraag, ik zoek namelijk een schrijver met ervaring van kinderboeken. Ik heb al veel mensen gemaild en gebeld, helaas zonder succes. Nu bedacht ik mij dat ik vroeger op dit forum zat en dat hier vaak veel mensen hielpen met proeflezen etc. dus wilde mijn geluk hier proberen.

Ik ben een vierdejaars student cultureel maatschappelijke vorming aan de hogeschool van Amsterdam en ben op dit moment bezig met mijn afstudeer opdracht. Ik wil mij focussen op het schrijven van een kinderboek samen met kinderen over verschillende religies en zoek hiervoor een externe professional. Dit is iemand die regelmatig overlegt met de student als kritische, opbouwende meedenker en deelt praktijkervaring. Daarbij geeft de externe een beoordeling aan de student als de opdracht stopt, via het beoordelingskader van de opleiding. Ik ben dus niet op zoek naar een stageplek maar naar een externe professional die met mij kan meedenken en mij kan adviseren in het proces. Dit adviseren gebeurd ongeveer 1 keer per 2 weken, maar dit is bespreekbaar natuurlijk.

Mijn plan voor een kinderboek komt vanuit mijn ervaring met kinderen. Ik ben zelf niet religieus, maar heb wel veel gewerkt met kinderen met verschillende culturele en religieuze achtergronden. Mijn ervaring liet mij zien dat kinderen vaak graag praten over hun eigen geloof, maar ook erg nieuwsgierig zijn naar dat van een ander. Deze nieuwsgierigheid komt vaak deels voort uit het feit dat ze er weinig mee te krijgen, en daarom erg in hun eigen bubbel blijven. Ik wil daarom een kinderboek schrijven met kinderen, waarin zij hun eigen verhalen vertellen en dit aanvullen met feiten, verhalen en vooral tekeningen. Toen ik boeken over religie zocht voor kinderen kwam ik wel bijvoorbeeld kinderbijbels tegen, maar niet veel waarin verschillende geloven aan bod komen. Ik denk daarom dat dit idee een goede aanvulling zou zijn op de markt van kinderboeken.

 

Ik zoek dus het liefst iemand met ervaring van kinderboeken, en vooral dan over het uitgeefproces aangezien ik hier zelf absoluut geen kennis van heb. Ik hoop dat hier iemand is die mij zou kunnen helpen hiermee!

Groetjes Nicky