Lid sinds

2 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vraag

Hey allemaal. Ik ben dus begonnen met mijn eigen boek. Het gaat over mijn levensverhaal en wat ik heb meegemaakt. Ik ben een jong meid uit Syrië en woon al zes jaar in Nederland. Ik ben dus aardig op weg met mijn boek en ben zelf een grote fan van mijn eigen schrijfstijl. Alleen zit ik te twijfelen of alles wat ik schrijf wel echt goed is en of mensen het interessant en  leuk gaan vinden. Ook of het echt daadwerkelijk een mooi stijl is en ik goed kan schrijven. Hebben jullie tips voor mij als beginner en wie ik om advies kan vragen. 

Lid sinds

3 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Hmiem, welkom op het forum! 

Zijn er specifieke dingen die je wilt weten of waar je hulp mee wilt? Vaak praat het makkelijker als we een stukje van je schrijfsel kunnen lezen, zodat we beter weten wat je stijl is, op welk 'niveau' je zit en tegen welke problemen je aanloopt. Op het onderdeel Proeflezen kun je een stuk van je tekst uploaden en erbij zetten met welke vragen jij zit. 

Daarnaast is het goed om voor jezelf voor ogen te hebben wat je wilt bereiken. Wordt dit een dagboek puur voor jezelf? Wil je het als memoires delen met vrienden of familie? Of wil je het zelfs proberen uit te geven, via een uitgeverij of in eigen beheer? Als je alleen voor jezelf schrijft, maakt het vooral uit dat jij er plezier van hebt en het mooi vindt, dus dan zit je al goed ;) Als je het ook aan anderen wilt laten lezen, wordt het belangrijker dat de boel stilistisch goed in elkaar zit. En dan zit er natuurlijk weer een verschil in of je oma het leest, of een kritische redacteur die er geld in moet zien. Kun je dus aangeven wat je doel is? Wil je beter worden in schrijven gewoon als hobby, of heb je auteursdromen? 

Lid sinds

2 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Roos' Redactie

Ik waardeer het heel erg dat je hebt gereageerd op mijn vraag. Ik heb net een stukje van mijn boek in proeflezen gezet, als je het wilt lezen, zou ik dat waarderen. Ik wil eigenlijk mijn boek echt delen met de buitenwereld en mijn verhaal delen. Ik wil mensen mee inspireren en een punt zetten met mijn boek. nog bedankt.

groetjes,

Hmiem