Lid sinds

2 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als je zin hebt in een langere kennismaking...

Ik ben Vi.

Ik ben opgegroeid (en woon) in Vlaanderen, maar elders geboren en daar ook mijn kindertijd doorgebracht. Rond mijn twaalfde begonnen met songteksten schrijven in het Engels. Dan akoestische gitaar erbij. En maar dromen van een singer-songwriter carrière. Tot mijn dertigste hield ik die droom vol. Toch wrong het. Iets klopte niet. Toen besloten om een jaar lang helemaal niets te doen en eens goed op zoek te gaan naar mezelf, je kent dat wel - dertig worden.
Tot de ontdekking gekomen dat het de verhalen waren die me fascineerden. Het verhaal van een singer-songwriter, het verhaal van een interieurstylist, van een fitness instructeur, van een kleurenconsulent... 
Sommigen weten meteen wat ze in hun leven willen doen. Anderen, zoals ik, werken omgekeerd, proberen van alles uit en concluderen dat niets past, behalve dat ene ding. 

Ik heb even nodig gehad om te durven toegeven dat fictie schrijven het leven is voor mij.
Nu, iets meer dan drie jaar later, ben ik bezig met een stel psychologische romans uit te werken. Ze zijn allemaal gelinkt aan elkaar, dus ik dans tussen de verschillende boeken, terwijl er steeds eentje voor de hoofdmelodie zorgt. 
Psychologie is mijn tweede passie, dus in mijn werk ligt de nadruk op het innerlijke leven van de personages, hun verleden dat hen gevormd heeft.

Ik wil voornamelijk mensen leren kennen die het schrijven zelf net zo magisch vinden als ik. Soms voelt het alsof ik zelf een personage ben dat door iemand geschreven wordt.
Ik ben een romanticus met een zwak voor het (geromantiseerde) beeld van de laat negentiende-eeuwse Romantiek. Klassieke muziek inspireert mij, tussen hedendaagse muziek zoek ik naar liedjes die als soundtrack kunnen dienen voor de "scenes" die zich in mijn hoofd afspelen.
Ik rook niet, maar steek af en toe eentje op na een geslaagde schrijfsessie, kijk naar de volle maan met een glas wijn in de hand. Dat soort zaken. Ik wandel uren in de Ardennen en verlies mezelf onderweg in de bossen, in mijn verhalen. Ik leef (graag) in twee werelden, mijn fictie, mijn realiteit.
Vroeger schaamde ik me ervoor dat ik het schrijverschap zo poëtisch benaderde. Nu kom ik ervoor uit en zoek ik zelfs naar anderen die dat ook doen. Want het is prachtig wat we doen. Uitdagend, slopend, complex, onverklaarbaar, waanzinnig. Vind je vast ook wel, want anders zat je niet op deze website. In dat geval, laat van je horen.

Goede avond nog,

Vi

 

Lid sinds

2 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Leuk je erbij te hebben Vi! Qua schrijven vind ik het psychologische van personages in een verhaal ook heel interessant, dus in die zin zitten we op een lijn. Hopelijk bevalt het je hier!