Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

En nu doorpakken.

Hallo, Ik ben Yvonnecm. Ik ben niet nieuw hier, maar ben wel na jaren afwezigheid weer terug. Dit keer wil ik doorpakken met schrijven en niet zoals tot nu toe elke keer weer verhalen die zo goed als af zijn ergens diep wegstoppen in mijn laptop en laten verstoffen.

Ik kan het nog steeds niet echt geloven, maar eind oktober is dan echt mijn eerste roman ‘Gevoelige snaren’ uitgegeven. Op de cover staat een supermooie foto die perfect past bij het verhaal. Dat vind ik altijd heel belangrijk. Ik knap op niets zo af als op een cover met foute informatie. Nog een paar kleine aanpassingen en het boek is klaar om gedrukt te worden. Op de site van uitgeverij Droomvallei, is ‘Gevoelige snaren’ al te bestellen.
Ondertussen ben ik aan het brainstormen over hoe en waar ik mijn boek ga promoten. Wie ga ik allemaal benaderen? Hoe bereik ik mijn doelgroep?  Wanneer en waar doe ik een boekpresentatie. Werk aan de winkel dus. Spannend, maar ook ontzettend leuk.

Wat is het al een tijd geleden dat ik aan ‘Gevoelige snaren’ begon. Mensen die mijn kennen, zullen denken dat ik het pas geschreven heb nadat mijn dochter uit de kast kwam, maar dit verhaal was toen allang geschreven. Al in 2009 is het ontstaan. Eigenlijk weet ik niet eens meer precies hoe. De hoofdpersonen uit mijn verhalen komen soms zomaar hun verhaal doen in mijn hoofd. Steeds meer details komen dan door, totdat er een compleet boek is ontstaan, dat alleen nog maar opgeschreven hoeft te worden. In dit geval was het Linn, een jonge violiste uit Zweden die mijn aandacht vroeg. Daar kwam al gauw Tindra bij met haar kant van het verhaal. Voordat ik het wist, zat ik weer driftig te typen en schreef dit mooie liefdesverhaal tussen twee vrouwen in een paar maanden tijd neer.
Gevoelige snaren in trouwens niet het eerste verhaal dat ik heb geschreven. Daaraan vooraf gingen ‘Getekende herinneringen’ en ‘Gevaarlijk vaarwater’. Mijn kinderboek ‘Ontsnapt’ dat uitgegeven is in 2014 kwam daarna.  Al deze verhalen hebben één ding gemeen: ze spelen zich allemaal af in een Scandinavisch land. Drie in Zweden en een in Noorwegen. Mijn inspiratie voor de setting van deze verhalen heb ik voor een groot deel opgedaan in Zweden, waar ik met mijn gezin veel tijd doorbracht toen we daar een huis in Värmland hadden.
Af en toe las ik mijn verhalen weer eens door. Soms herschreef ik een stukje. Verder deed ik er niets mee, totdat ik het durfde op te sturen naar een uitgeverij. Eigenlijk stuurde ik van alle drie de verhalen een stukje op. Tot mijn verrassing kreeg ik de vraag: ‘Welk verhaal wil je het liefst uitgeven.’  Ik wist het niet, maar mijn dochter en haar vriendin riepen direct dat het ‘Gevoelige snaren moest zijn.
Nieuwe ideeën buitelen door mijn hoofd. Dit keer ook verhalen die zich niet in het noorden afspelen. Voor drie nieuwe verhalen liggen aantekeningen klaar, andere krijgen al vorm in mijn gedachten. Het wordt moeilijk kiezen welk nieuw project voorrang krijgt. Gelukkig heb ik binnenkort zeeën van tijd om alles uit te werken en op te schrijven. Na 20 jaar onderwijs en daarna 15 jaar een eigen praktijk remedial teaching, stop ik eind november namelijk met lesgeven. 

Lid sinds

2 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat leuk voor je! Proficiat met je uitgave!
Ik snap volledig wat je bedoelt met cover is heel belangrijk. Hou je vast...ik heb ooit een boek zien liggen in de boekhandel met een gratis stockfoto die ik effectief herkende van op internet. Afschuwelijk. Als ik ooit zo gelukkig mag zijn om ene boek uit te geven, wil graag zelf voor de cover zorgen, of toch op zijn minst er echt een goede samenwerking voor aangaan.

Ik hoop dat je je herwonnen vrije tijd heel goed zult kunnen gebruiken. Succes alvast!

Vi