Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Oude liefde weer oppakken

Hoi

Ik ben Evelyn. Ik heb altijd veel gehouden van schrijven en als grote droom dat ik zelf graag een boek wil schrijven. Ik schrijf al mijn hele leven dagboeken. Toen ik jong was schreef ik korte verhalen. Maar hoe te beginnen aan een boek? 

Ik ben een optimist, 40 jaar, woon samen in Amsterdam. Ik ben de voogd van mijn jongste broer. Hij heeft down syndroom. Ik ben al mijn hele leven zeer nieuwsgierig naar de wereld om mij heen en wat andere mensen beweegt. Ik heb vanuit antropologie geleerd goed onderscheid te maken tussen observatie en interpretatie. Dit heeft me in mijn werk als coach en consultant al vaak geholpen. Ik ben benieuwd of het helpt met schrijven.

Ik lees zelf graag, al mijn hele leven. Geschiedenis, fantasy, humor en romans zijn zeer favoriet. Sinds een oogontsteking mij het lezen belemmerde (klein drama) luister ik ook graag naar podcasts en luisterboeken. 

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank je wel Carlijn! 

Ik ben weer een beetje aan het herontdekken wat ik leuk vind qua schrijven. Vroeger schreef ik veel fantasy en historische verhalen. Daar ben ik nu ook weer mee begonnen, maar het is nog even zoeken naar mijn stem/stijl. Ik geniet er wel enorm van om weer ermee bezig te zijn. En ik ben van plan ook andere stijlen te proberen dan vroeger om uit te vinden wat nu bij mij past. Kort samengevat: een ontdekkingstocht. 

Ik heb wel bedacht dat ik mezelf liever niet meteen een heel boek 'opleg'. Ik wil eerst weer korte verhalen schrijven. Dan ga ik later denken over een boek. En ik wil eerst ook oefenen met verschillende soorten hoofdpersonen. In het verleden schreef ik vaak vanuit types die eigenlijk mezelf waren in een andere situatie.

Wat schrijf jij zoal?

Lid sinds

2 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben  ook heel geboeid door wat mensen beweegt. Psychologie is mijn tweede liefde, na schrijven. Interessant hoe je zegt dat je het verschil hebt leren zien tussen observatie en interpretatie. Spot on. Ik denk soms dat ik mensen goed kan lezen omdat ik goed oberveer, terwijl er eigenlijk een ander proces aan de gang is. Kun je daar wat meer over vertellen?

Vi