Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Joycje

Goedemorgen allemaal, 

Even voorstellen dus. Ik ben Joyce. 35 jaar, getrouwd en moeder van 1 jongetje van 10. 
Vroeger schreef ik altijd al veel en las nog veel meer. Heb ooit eens een verhaal geschreven van een blz of 100. Maar dat was nog in de periode van de floppy's dus al even geleden ;-). 
Nu zou ik graag over mijn ervaringen als pleegouder schrijven, maar waar moet ik beginnen? Hoe kies ik een goede schrijfstijl? Ik heb nog onwijs veel te leren en dat hoop ik hier te gaan doen van jullie ervaringen :-). 

Inmiddels ben ik maar "gewoon begonnen" met het verhaal op te schrijven over onze vorige plaatsing, maar ik ben aan het worstelen en dat zie je terug aan het verhaal. Dus tja alle tips en trucs zijn welkom :-). 

Fijne dag allemaal! 

Groetjes Joyce 

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Joyce,

Wat een awesome onderwerp om over te schrijven. Gewoon beginnen is inderdaad de belangrijkste stap! Ik hoop dat het je lukt om je ervaringen goed op papier te krijgen. Je kunt altijd een stukje op proeflezen plaatsen, dan kunnen mensen je tekst lezen en krijg je tips waar jij specifiek wat aan hebt.

Groeten,
Silver

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hm... Ik kan niet zeggen dat je ongelijk in hebt. Maar in ieder geval op proeflezen lopen nog wel actieve mensen rond, en ook bij schrijfopdrachten gebeurt er nog van alles.

Anders zou ik je ook graag aanbieden om eens een stukje van je boek te lezen en van tips te voorzien, stuur me maar een persoonlijk berichtje als dat je wat lijkt.

Groeten!

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Ik dacht eigenlijk dat er niet zo veel meer gebeurt hier op het forum.. Klopt dat of valt het mee?

Als je die indruk hebt, zou je juist topics kunnen posten. 

Hoe dan ook is Proeflezen sowieso erg leerzaam. Plaats eens een fragment van je tekst, dan kijken we ernaar.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Inderdaad, er gebeurt even niet erg veel hier. Maar verwar kwaliteit en kwantiteit niet.

Er zijn ook interneforums waar elke triviale opmerking honderden reacties opleveren, die weer andere triviale opmerkingen uitlokken. Hier slaat vaak iemand als Diana Silver in een keer de spijker op zijn kop en dan posten we niet allemaal 'dat vind ik nou ook'. Dat houdt het aantal reacties laag. Soms is er een levendige discussie, maar tot mijn verbazing ontspoort die zelden. Zelfs op het forum 'uitgeven' woeden geen complottheorieen. We hebben een paar schoolfrikken die weten dat onmiddelijk met twee d's en een l geschreven word en een paar recensisten met stokpaardjes, maar dat zijn er verbazingwekkend weinig. Er liggen hier een paar goede recensisten op de loer, die niet op elke bal lopen. Plaats een goed stuk, of een slecht stuk met een interessante vraag, en ze komen uit hun hol. Plaats een slecht stuk of een goed stuk met een domme vraag, en je ontdekt dat dit forum dood voor je is.

Af en toe krijg ik hier een gouden tip, op proefleesstukken van mezelf of van anderen. Dat gebeurt vaak genoeg om dit forum altijd even te controleren.   

Er is meer verloop in aanbieders dan in recensisten. Dat gaat in golven want schrijvers zijn na-apers. We hebben hier een hausse gehad van pubermeisjes met Witte Ridder verhalen en nu is het even Fantasy en dood in de pot. Gaat wel weer over, als jij proefleesstukjes plaatst. 

 

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Persoonlijk heb ik echt heel veel aan de reacties op de fragmenten die ik plaatste op Proeflezen. De 'Diana's' van dit forum komen inderdaad vaak met dingen en diepere gedachten waar ik nog niet bij stilgestaan had, waardoor ik ook steeds beter begrijp waar ik mee bezig ben. Dingen ook waar mijn eerste proeflezers ook niet zo aan denken. 

Beter kwaliteit dan kwantiteit, voor mij. 

Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Diana Silver

Oh wat super spannend! Ik weet niet of ik dat al durf dus denk er ff over na. :-). Heb ook pas 9 pagina's. :-) Dus heb nog wel even werk. Laten we afspreken dat als ik op de 20 pagina's zit contact met je opneem via hier! Super bedankt voor je aanbod!> 

Groetjes joyce

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Joyce, ik ben ook een beginnende schrijver, moeder van 2 kinderen zelf 41 jaar gelukkig getrouwd. Ik heb de ambitie kinderboeken te schrijven. Zelfs al een idee voor een verhaal voor pleegkinderen maar nouja nu de uitvoering nog. Ik vind het ook allemaal spannend moet ik zeggen. Maar wellicht een idee om op de een of andere manier contact te hebben en dingen te delen als beginners. Als er nog een paar bij willen hebben we een klein groepje om elkaar te helpen misschien?

Groetjes Nicky