Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuw hier!

Hoi allemaal!

Ik ben “Joy”. Bijna 30 jaar, gescheiden en moeder van twee kindjes. Ik heb sinds jongs af aan al iets met schrijven gehad. Het begon met gedichten en teksten. Sinds een aantal jaar hoor ik vaker mensen zeggen dat ik een boek moet gaan schrijven. Het leek me wel leuk om mijn verhaal op papier te zetten, maar ik liet het een beetje zo. Tot een aantal maanden geleden. Toen ben ik gaan nadenken over wat ik nou echt wilde schrijven. Nu sinds een paar dagen ben ik er wel echt mee bezig. Alleen raak ik moedeloos als ik lees over uitgevers, het proces van een boek uitgeven. Dan vraag ik me ook echt af is het het wel waard? Want wie wilt mijn verhaal nou lezen. Al geloof ik echt dat ik een verhaal te vertellen heb. Hebben meerdere mensen deze twijfels? Of zijn jullie echt zeker van je zaak?

liefs..

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Hoi Joy, welkom!

En ja hoor, kom maar meteen binnenvallen met existentiële vragen, die zijn ook welkom ;)

Mijn manier om te copen met de onwaarschijnlijkheid van uitgegeven worden, is om er niets om te geven. Er zijn meer dan genoeg andere redenen om te schrijven. Zoals dat ik het leuk vind. Of anders wel: omdat ik niet anders kan. Verhalen komen nu eenmaal in me op, of ik het nou wil of niet. Oh, en nog een paar: ik heb dierbare vrienden gemaakt door het schrijven; door te schrijven lukt het me om door mijn persistente angsten en zorgen heen te werken; en je tekstvaardigheid trainen zorgt voor kleine wondertjes in tientallen aspecten van het leven, ik bedoel emails schrijven bijvoorbeeld.

Dus als je verhaal zich op papier wil laten zetten, ga er dan vooral voor. Later, wanneer het af is, kun je je altijd nog verdiepen in uitgeefmogelijkheden. Met het schrijven zelf heeft uitgegeven worden niets te maken. Ga maar na, als aspirant-schrijvers zich lieten afschrikken door de grillen van uitgevers, was er nooit een boek geschreven.

Dus schrijfze!

 

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Welkom, Joy.  Ik ben niet zo rete-aardig als Diana, maar help beginners desondanks graag. 

Ik krijg de indruk dat je autobiografisch wilt schrijven. Dat is extra moeilijk omdat je beelen en emoties in je hoofd hebt en het daarom lastig is die overgebracht te krijgen in je verhaal, Zo kun jij het heel logisch vinden dat iemand boos is om een opmerking, waar dat voor de lezer die niet met het verleden intiem bekend is, totaal niet boeit.

Ik wil je beslist niet ontmoedigen - verre van dat. Maar ik zou willen adviseren te beginnen met korte verhalen, bijv de wekelijkse schrijopdrachten hier, waarop je feedback krijgen of meedoen aan een schrijfwedstrijd. Daarmee train je je schrijfspier. Er zijn ook tal van schrijfboeken te krijgen die je de fijne knepen van het vak - want dat is het - kunnen bijbrengen. 

Veel suc8 en ik zie graag je bijdragen hier.

 

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Joy -_ schreef; Of zijn jullie echt zeker van je zaak?

Ik ben echt zeker van mijn zaak - het schrijven van een boek. De uitgever-perikelen zijn bijzaak.  

Joy -_  schreef; Alleen raak ik moedeloos als ik lees over uitgevers, het proces van een boek uitgeven.

Beschouw het als een uitdaging. En ... die uitdaging is minder moeilijk dan je denkt - met een perfect geschreven verhaal. 

Welkom en veel succes!  

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Leonardo Pisano

Dankjewel Leonardo,

Klopt, ik wil graag een boek over mezelf schrijven, vooral omdat ik denk dat ik er mensen mee kan raken. Maar je hebt gelijk, het is lastig iets op papier te zetten wat in je eigen hoofd zo duidelijk is omdat je het zelf hebt meegemaakt, met de gevoelens en emoties die jij op dat moment ervaarde..

Dankjewel voor de tip. Ik zal eens kijken naar de opdrachten 😊.