Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gerhardt

Zonder met absolute zekerheid te pretenderen dat ik de oudste ben, denk ik als 70-jarige dat ik me een van de senioren van het forum mag noemen. Ik ben geboren in Deventer en op mijn achttiende ben ik naar het westen getrokken om mijn geluk te zoeken. Ik kwam in zaken terecht – reclame – en heb tot mijn vijftigste geld verdiend met slogans en het opzetten van reclameactiviteiten. Toen heb ik mijn bedrijf verkocht en ben gaan schrijven. Mijn debuut was in 1993 met de avonturenroman: Dodelijk Rendez-vous, waar ik een uitstekende recensie van Biblion op kreeg. Citaat, van Joost Cornet van de NBD, op mijn debuutroman: 'Een verrassend romandebuut. De teksten zijn vaak staccato, to the point, en toch zijn de beschrijvingen die van de echte waarnemer. Spannend, boeiend en met een hoofdpersoon die steeds meer gaat leven. Kortom een boek van on-Nederlands niveau. Geschikt voor een breed publiek dat van een spannend boek houdt.’ Sinds die tijd zijn er tientallen boeken van me verschenen, maar vooral de twaalf romans/thrillers die werden uitgegeven gaven me erg veel voldoening. Bij ieder nieuw boek waarvan ik het frame heb gemaakt en dat ik wilde gaan schrijven dacht ik: ‘Dat wordt een bestseller!’ Ik vermoed dat iedere schrijver daarvan droomt en ondanks mijn nog jonge leeftijd denk ik nog steeds: ‘Dat lukt me!’

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Gerhardt, welkom. Ik heb je site nog niet uitgebreid bekeken, door wie worden je boeken uitgegeven? En als jij al een zeer ervaren schrijver bent, wat is de meerwaarde van deze site dan voor jou? Dit vraag ik uit oprechte interesse.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is deze site dan niet voor de ervaren schrijver, Trenke? Oke, ik ben al weg :D Welkom Gerhardt. Ja, vertel eens wat meer over je uitgevers, want die ken ik niet.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Gerhardt, Je hebt al heel wat op je naam staan. Mag ik vragen bij welke uitgeverij deze boeken verschenen?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
P.S. Wat hebben we een originele vragen. :) Nu, je weet meteen waar onze interesse ligt. :)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Roos van den bergh was toch ook in de 70? Maar die is gestopt, dus wellicht kun je de kroon overnemen Gerhardt. Wel grappig, je hebt een naam waarin je dt-fouten kunt maken ;)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
IJa, vertel eens wat meer over je uitgevers, want die ken ik niet.
Conserve ken je toch wel, daar is Sisi's winterlied ook verschenen. Welkom Gerhardt!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom Gerhardt! Wat heerlijk iemand te treffen van zeventig jaar, die nog zoveel plezier in het schrijven beleeft dat hij zich zelfs komt aanmelden op dit forum om gezellig mee te praten en zijn ervaringen te delen. Mensen die twee keer zo oud zijn dan ik zou ik eigenlijk beleefd met 'u' moeten aanspreken ;) Tenzij dat niet hoeft.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Gerhardt! Zo te lezen ben jij al gepokt en gemazeld in het schrijversvak en kun je de groentjes onder ons (daar hoor ik ook bij!) nog veel goede tips geven over schrijven en uitgeven. Ik zie uit naar je reacties.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
IJa, vertel eens wat meer over je uitgevers, want die ken ik niet.
Conserve ken je toch wel, daar is Sisi's winterlied ook verschenen. Welkom Gerhardt!
Waar zie je Conserve staan, Ing?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk welkom, Gerhardt. Bobbelen is ook 70, toch? Niets bijzonders hier hoor ;) Weet je wat, Gerhardt, de anderen noemen me hier Tante, maar jij mag Betje zeggen! :D

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
IJa, vertel eens wat meer over je uitgevers, want die ken ik niet.
Conserve ken je toch wel, daar is Sisi's winterlied ook verschenen. Welkom Gerhardt!
Waar zie je Conserve staan, Ing?
Het was even zoeken, maar in het topic 'het elfde gebod' noemt Gerhardt zijn site: http://www.showroom.nl Daar staat onder het kopje thrillers een boek dat bij Conserve is verschenen.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Gerhardt uit het Roomsedorp... Ik ben benieuwd verder naar je. Een 'oude rot in het vak' :D Was het eigenlijk je bedoeling om ons nog wat te leren, dan helemaal welkom. Is het je bedoeling om van ons wat te leren, ook welkom in het kletscafé... :D :D Maar ook even serieus... Kan het zo zijn dat je je 'werkschrijven' je weet wel, als een baan waar je de kost mee verdient, een beetje beu bent en nu gewoon voor de 'leukigheid' voor de creatieve ontspanning gaat...? We zien het graag komen dan.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sinds google is uitgevonden kunnen privé detectives zich uitleven hè Ing. :nod:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Forumleden, Ik heb tot nu toe nooit mijn gedachten en ervaringen gewisseld met mede-auteurs. Mijn boeken zijn door verschillende uitgevers uitgegeven. Om er maar enkele te noemen: de reeds gememoreerde Conserve in Schoorl; Ad Donker in Rotterdam; Verba in Soest. Free Press Publishers (bestaat niet meer is ingevoegd); Meneer de Uil in Rotterdam, enz.. Ik weet niet of van jullie al boeken zijn uitgegeven, maar wellicht heb je wat aan tips van de auteurs die wel zijn uitgegeven. Pas na enkele jaren kwam ik erachter dat je de manuscripten het best door 'ervaren lezers' of redacteuren kunt laten lezen en critiseren voordat je het script aan een uitgever aanbiedt. Als je een cluster vormt met enkele schrijvers dan kun je elkaar critiseren en opbouwende kritiek leveren. Zelf heb ik ruim twee jaar moeten leuren met 'Dodelijk Rendez-vous,' mijn debuutroman. Wat Piet van den Wingerd (?) betreft: Ja ik was het schrijven van aansprekende teksten beu. 'Ha fijn, ha fijn, een borrel van Florijn,' nuttig ik nu veel liever terwijl ik bezig ben met een roman/thriller.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
...moeten leuren met 'Dodelijk Rendez-vous,' mijn debuutroman. Wat Piet van den Wingerd (?) betreft: Ja ik was het schrijven van aansprekende teksten beu. 'Ha fijn, ha fijn, een borrel van Florijn,' nuttig ik nu veel liever terwijl ik bezig ben met een roman/thriller.
Wat de naam betreft zit je een beetje fout, maar wel een eind in de richting... :D :D

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je maakt overigens prachtige foto's Peter, mijn compliment.
Ik denk dat je mij bedoelde... Dank voor je compliment, ik doe mijn best.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Gerhardt, welkom. Ik heb je site nog niet uitgebreid bekeken, door wie worden je boeken uitgegeven? En als jij al een zeer ervaren schrijver bent, wat is de meerwaarde van deze site dan voor jou? Dit vraag ik uit oprechte interesse.
Ik heb er even een nachtje over geslapen, de meerwaarde is voor mij o.a. * ik bent nooit te oud om van anderen te leren, * ik onderhou graag contact met diegene die dezelfde passie hebben, * zonder pretentieus te zijn denk ik dat ik enkelen met tips en ingangen kan helpen, * op de hoogte blijven van de meningen van jeugdige schrijvers.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom Gerhardt! Wat heerlijk iemand te treffen van zeventig jaar, die nog zoveel plezier in het schrijven beleeft dat hij zich zelfs komt aanmelden op dit forum om gezellig mee te praten en zijn ervaringen te delen. Mensen die twee keer zo oud zijn dan ik zou ik eigenlijk beleefd met 'u' moeten aanspreken ;) Tenzij dat niet hoeft.
Het aanspreken met 'u' vond plaats in mijn vroegere leven toen ik nog in de reclame zat, wat voor mij een wereld was van prostitutie en gefingeerde vriendschappen. Tutoyeer me maar gewoon hoor Dragor, overigens is dat een Hongaarse naam?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Roos van den bergh was toch ook in de 70? Maar die is gestopt, dus wellicht kun je de kroon overnemen Gerhardt. Wel grappig, je hebt een naam waarin je dt-fouten kunt maken ;)
Nee Dries, niet echt! De naam die me bij de geboorte werd gegeven was Gerhardus en ik werd Gerhard genoemd. Maar toen ik tot de jaren van verstand gekomen was realiseerde ik dat ik in de tt leefde, dus heb ik achter mijn stamnaam een t gezet. Op mijn overlijdensbericht zal mettertijd Gerhardus of Gerhard staan, dan is het vt of vvt.