Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jiron

Hallo, ik ben Jiron ik ben veertien jaar (juni vijftien) ik schrijf al sinds mijn twaalfde maar op mijn dertiende werd het pas echt serieus, toen leerde ik op veel goeie sites ook steeds beter schrijven en al dat schrijven heeft wat opgeleverd want bij Nederlands haal ik altijd acht's en negens, ik heb verder niet echt een schrijversnaam omdat die met de tijd ik nieuwe inspiratie krijgt weer veranderd. Ik haal mijn inspiratie uit music, natuur, wijsheden, sferen en omgevingen. Wat ik voornamelijk schrijf is fantasy/scifi, maar ook een drama/real-life verhaal schrijven vind ik wel leuk. Verder heb ik naast schrijven nog vele andere hobby's en ambities, zo hou ik van zingen, lezen natuurlijk, koken (voornamelijk taarten en gebak), ook moet ik toegeven dat ik ontzettend goed toneel kan spelen (in de zin alsof doen) en het kan dan ook niet anders dat ik dolgraag naast schrijver acteur wil worden en later in Gtst of iets anders te zien wil zijn. Verder ben ik ook dol op dieren zoals hamsters (heb er twee) eekhoorns, kleuterpanda's, katten, kolibries, doodshoofdaapjes. Honden en cavia's hou ik dan weer niet van, maar dat kan komen omdat ik ze erg irritant vind. Voor de rest ben ik op dit moment met twee boeken en een kort verhaal bezig, - De legende van Mayan, (Verhaal dat gaat over een jonge slavin die samen met haar twee zusters op een dag alles erven van hun eenzame meesteres en allen hun eigen weg inslaan, Mayan die dolgraag Samurai-krijgster wilt worden erft naast veel geld een zwaard waar ze haar hele leven lang al naar verlangden maar helaas draagt het zwaard naast een zegen ook een vloek met zich mee, om die vloek te verbreken moet ze een leermeester vinden die haar opleid tot een van de beste krijgsters zodat ze zo de slijper van het zwaard kan doden in een eerlijk gevecht om de vloek te verbreken.) - The OrbWizards, (Een verhaal dat gaat over een jongen die over de gaven beschikt magische Orbs te zien in kleuren die het menselijk oog zich niet kunnen waarnemen, om prachtige Orbwerelden te ontdekken moet de jonge Marce Orbs mengen om de werelden zo te ontdekken en de puzzelstukjes van een rijk gehuld in schaduw bij elkaar te brengen zodat de wereld, waar ooit ook hij in de eeuwigheid zal leven, voltooid zal zijn tot een volledig rijk. Maar zijn reis om te ontdekken wie hij echt is en wat zijn gave allemaal inhoudt brengt veel problemen met zich mee, want doordat Marce vele mensen uit een gevaarlijke situatie wist te redden door middel van zijn gave, lopen vele wetenschappers en onderzoekers achter hem aan om hem mee te nemen naar hun laboratorium.) - Stiefbroers, (Kort verhaal dat meekijkt in het leven van twee tieners van de zelfde leeftijd, het ene hoofdstuk draait om Evan en het andere om Abel. Evan woont samen met zijn moeder en stiefvader in een mooi huis in Arnhem als dan de zoon van zijn stiefvader Abel terug komt uit het internaat in Engeland, verwacht Evan eerder een probleemkind dat hem het leven zuur gaat lopen maken wat zijn rol eigenlijk al is, maar dan komt Evan erachter dat Abel het tegenovergestelde is, hoe moeilijk en gênant het voor Evan ook is, hij zal in en huis moeten leven met zijn homoseksuele stiefbroer, en natuurlijk wilt Evan dat niemand hier achter komt.) Dit zijn de verhalen waar ik nu mee bezig ben, dat laat niet staan dat ik nog tientallen andere verhalen heb, maar als ik die allemaal tegelijk ga schrijven raak ik overwerkt. De legende van Mayan bedacht ik eigenlijk per toeval, iemand gaf me de opdracht een oefenverhaal te schrijven om daar mee te oefenen beter te worden in het schrijven, daaruit kwam dus De legende van Mayan uit, dat toen nog niet eens zo serieus was, de hoofdstukken waren kort en slechts geschreven, het speelt zich af in 1800 en ik schreef doodleuk hoe ze met de vliegtuig richting Japan reisde. In iedergeval begon het steeds serieuzer te ik er een echt goed uitgewerkt verhaal van heb gemaakt, het is nog niet af, maar de ideeen zitten al in mijn hoofd, ik hoef ze enkel nog te schrijven. The OrbWizards is geinspireert uit Orbs, ik herinner me dat er een spel was dat iets met Orbs heette toen ben ik het gaan opzoeken op google en vond allemaal plaatjes van Orbs, ze blijken dus een soort energiebollen te zijn, maar dat zijn eigenlijk neit de Orbs die ik bedoel in het verhaal, ik bedoel de 3d orbs Dit zijn een soort van grote glazen zwevende bollen die vaak velle kleuren hebben, heel anders dan de echte Orbs die overigens wel echt zijn. In iedergeval was ik geinspireert door een afbeelding met fantasy Orbs waardoor ik er dus een verhaal over wilde schrijven, en zo onstond The OrbWizards, het verhaal lijkt misschien op het eerste gezicht een beetje een cliche pokemon/dyu-gi-oh verhaal maar dat is het niet, het is eigenlijk een heel origineel verhaal vooral omdat het gaat over Orbs met kleuren die eigenlijk niet bestaan, en prachtige werelden waar Marce altijd alleen lijkt te zijn, dit geeft iets mysterieus omdat de lezer zich dan gaat afvragen waarom hij de enigste in de werelden is. Voor de rest is hij een gewone normale tiener met verdriet en problemen, en maakt hij van alles mee, het grootste gedeelte van zijn reis brengt hij alleen door waarbij hij soms iemand Ontmoet die voor korte tijd met hem meereist. Stiefbroers schreef ik toen iemand me een keer argumenteerde een real-life verhaal te maken over iemand met een andere geaardheid, het leek me wel een goed plan zodat ik in alle genres sterker kon worden en zo schrijf ik nu dus het verhaal Stiefbroers, tot nu toe gaat het me erg goed af en is het geweldig om te schrijven hoe Evan er alles aan doet zijn te verbergen, en Abel in de knoop zit met zijn gevoelens, het is inderdaad een leuke uitdaging, op dit moment plaats hoofdstukken van het verhaal om de dag op een forum en daar wordt het erg goed ontvangen, op dit moment zijn er geen plannen er een echt boek van te maken. Dit zijn een paar van mijn verhalen, ik kwam al eerder op deze site terecht, toen plaatste ik hier een hoofdstukje van project Legendes van het ThinThaii rijk (Dat nu even in de ijskast staat) maar ik vond het toen zo irritant dat er een limiet was aan woorden dat je er mocht plaatsen dat ik het toen maar heb gelaten, ik weet niet of dat nog steeds zo is of dat er een andere manier is om je verhalen te plaatsen, maar als jullie een van deze verhalen willen lezen zou ik die dan eventueel wel willen plaatsen. Ps: sorry voor het lange berichtxD

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Jiron, en veel plezier op deze site. Je heb een rijke fantasie, dus ga vooral door met schrijven en je daarin te verbeteren!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Joh, wat een verhaal. De woorden komen gemakkelijk, of niet Jiron? Klinkt goed, hoor! Goeie creatieve ideeën, toffe ambities! Maare, jongen of meisje? Ik denk jongen, maar je hebt niet geschreven, dacht ik. Hé, laat je af en toe wat lezen op proeflezen? Ik hoop dat je iets aan het forum zult hebben! Ps. Ik heb ook een hamster, een dwergje. Jij dan? Leuk hè?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel voor de reacties;) @Afieke, ik ben een jongen xD En ik heb twee syrtjes een mannetje en een vrouwtje, deze kunnen alleen niet bij elkaar omdat ze een soort stoplicht relatie hebben ^^ nee joh, ze zijn gewoon solitair.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Jiron. Wat heb je ons al veel informatie gegeven. Volgens mij heb je talent. Ik ga je volgen hoor. Enne...ik heb een hond die helemaal niet irritant is, maar juist heel rustig en lief. Je kunt nu eenmaal niet van alle dieren houden he... Succes!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zal vandaag misschien wat plaatsen, @Wil V, puppy's kan ik dan toch weer lief vinden hoor, het is meer dat ik ze zo druk vind en sommige zo kwijlen, maar ik vind het weel heel erg zielig als ze worden mishandelt en zal dan zeker ook niet twijfelen in te grijpen.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, stoplicht relatie :thumbsup:. De mijne is russisch, mank, ook alleenstaand en ruim 2,5 jaar. Schijnt oud te zijn.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Jiron! Ik las je stukje bij proeflezen, en hier valt het me ook weer op: je hebt talent. En kennelijk ook een druk leven. Schrijfze :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had voordat ik deze twee syrtjes had ook een russisch dwerghamstertje, het was een heel lief mannetje dat heel erg van knabbelen hield, hij is zo;n 3 jaar en 4 maanden geworden wat al heel erg oud is voor een rusje, was een leuk beetje ik denk dat ik in de toekomst wel weer rusjes neem of campbelli's die kunnen in een kooi.