Lid sinds

4 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

D.W. Alavelak, wie ben ik en wat doe ik hier?

Wat bracht mij ertoe om een boek te willen schrijven? Ik werkte in de horeca toen ik ziek werd, ik was pas 20 en kreeg daarom een wajong. In 2017 belandde ik in een hevige depressie die ik gelukkig achter me aan het laten ben. Het schrijven van mijn boek is mijn therapie, eindelijk mijn eigen verhaal in woorden vangen. Het is mijn grootste kunstproject tot nu toe, ik ben een (mixed media) kunstenaar. Als het gaat om de creatieve dingen in het leven ligt mijn achtergrond in de grafische vormgeving. Ik heb altijd wel geschreven; gedichtjes, recepten, grafische tutorials, korte sociale commentaren en online dagboeken (ik schrijf vaker in het Engels dan het Nederlands) maar een boek schrijven is toch hele andere koek, ik heb dus nog veel te leren. Via, via kreeg ik de tip om 'schrijven magazine' eens uit te proberen, zo heb ik dit forum gevonden. Ik vind het heel leuk om mee te doen met de weekopdrachten en verheug me op het kennismaken met andere Nederlandse schrijvers.

Lid sinds

4 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus je weet vanwaar ijzer geboren is, wat de oorsprong is van staal?
Als je dat figuurlijk bedoeld dan denk ik dat mijn antwoord 'ja' is. Als je een grapje maakt ofzo, sorry maar dat kan ik heel slecht inschatten omdat ik je niet ken.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, excuus. Iets deed me vermoeden dat je geluisterd had naar de liederen van Väinemöinen. Misschien was het je achternaam. Maar misschien is het ook wel mijn eigen gekte om dingen achterstevoren te lezen.

Lid sinds

4 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zet ‘m op, amice. Je kan hier ongelofelijk veel leren. Dat leerproces confronteert wel eens, maar azijnpissers zijn hier niet.
Dankjewel, tot nu toe bevalt het me hier prima. :)
Oh, excuus. Iets deed me vermoeden dat je geluisterd had naar de liederen van Väinemöinen. Misschien was het je achternaam. Maar misschien is het ook wel mijn eigen gekte om dingen achterstevoren te lezen.
Je hebt helemaal gelijk, goed gezien. Ik heb deze pen naam inderdaad gekozen met als inspiratie de Noordse mythologie. Al zal ik toegeven dat ik, omdat ik geen goede lezer ben, er niet veel vanaf weet inhoudelijk, maar dat is nou juist een van de dingen waar ik aan wil werken. Het feit dat de Kalevala een verzameling van gedichten is die (oa.) de oorsprong van de wereld beschrijven vond ik super goed passen bij het boek wat ik nu aan het schrijven ben, daar zal ook het dichten en een beschouwing op de wereld in terug komen.

Lid sinds

4 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is wellicht goed om te vermelden dat mijn handicap mijn hersenen beïnvloed. Soms heb ik meer beschikking over taalvermogen dan op andere momenten. Mensen in mijn directe omgeving zijn hieraan gewend en kijken niet op van mijn taalfouten of veelvoudig gebruik van emoji. Ik ben mij bewust van deze zwakte en zal voor de dingen die ik hier op het forum deel altijd extra mijn best doen om mijn taal zo goed mogelijk uit te voeren maar daar kan ik dus inconsequent in overkomen.