Lid sinds

4 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leroy Evers

Dag allemaal! Ik niet echt nieuw meer, maar wel op dit forum. Ik heet Leroy, en ben, hoe kan het ook anders, schrijver. Maar ook verhalenverteller, en vaak zijn dat verhalen die ik schreef in voordracht. Heerlijk om te doen. Zo kan ik alle kracht uit mijn teksten halen. Het is een soort “zo heeft de schrijver het bedoeld” manier. Ik heb ook wat acteerervaring, en dat komt tijdens een voordracht goed van pas. Dat schrijven, tja, van wie ik dat heb? Van mijn vader misschien, ja meer in die richting denk ik. Toen ik nog een klein opdondertje was vertelde hij de gekste verhalen. Hoe gekker het verhaaltje werd des te spannender ik dat vond. Daar genoot ik meer van dan van een hele berg roomijs. Ik schrijf nu mijn autobiografisch manuscript, dat ik als bundel wil laten uitgeven. Het is geen chronologische volgorde van mijn levensloop maar fragmenten daarvan. Scènes uit mijn film. Scènes die op mij grote indruk maakten. Ik ben gek op poëzie en gedichten, en die zul je in mijn eerste bundel dan ook vaak tegenkomen. Poëzie in dichtvorm vind ik een mooie, vaak krachtige manier om de lezer mee te voeren in mijn belevingen. Vaak gebeurt het, zomaar als ik ergens loop. Dan komen de beelden, de gedachten, de overpeinzingen. Dan dwaal ik, en schrijf. Schrijven is voor mij vluchten in tekst. Schrijven over wie ik had willen zijn. Maar ook over wat er werkelijk gebeurde, waar ik was, wie of waar ik niet wilde zijn, wie ik ontmoette en nooit had willen ontmoeten. Over hoe ik tegen mensen- en dingen aankijk, de teleurstellingen die zij mij gaven. Over mijn geluk, daar schrijf ik ook over, en over het geluk dat ik had willen hebben, in realiteit maar ook in fictie. Ik ga eerst veel lezen om jullie een beetje te leren kennen, en hier en daar eens voorzichtig een reactie plaatsen. Groetjes, Leroy Evers.