Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Prettig kennis te maken

Hallo schrijfliefhebbers, Aangemoedigd door mijn lief, hij vind forums een prachtige manier van communiceren, heb ik mij aangemeld. 'Het werkt fantastisch,' zei hij, 'Je hebt een vraag of probleem, je zet het op het forum en voordat je het weet krijg je antwoord van diegene die daar ervaring mee heeft. Je kunt er veel van leren!' En zo, op een zonnige dag ergens in maart, schoof ik achter de computer, vulde het een en ander in en werd ik lid van schrijven online en van dit forum, waar heel spannend bij staat, alleen voor leden. En nu hebben jullie er dus een Idske Visser bij :nod:. Al sinds mijn geboorte ben ik creatief kunstenares. Palmde ik eerst met mijn prachtige ogen mijn ouders in, later lukte dat ook bij de schooljuffen en gaven zij mij hun afgestompte kleurpotloden want al die kleurtjes daar was ik dol op. Nog steeds maakt het spelen met kleur mij gelukkig, heerlijke klodders verf uitsmeren op prachtig linnen, helemaal top! Maar naast het schilderen ontwikkelde zich een tweede passie, beeldhouwen. Niets is er zo mooi dan uit een stuk steen een beeld hakken, wat zo'n steen allemaal te vertellen heeft! En dat onder jouw handen! Magisch! Regelmatig exposeer ik met mijn kunst. Maar sinds augustus 2007 heb ik niet meer zoveel gemaakt. Want in die maand van dat jaar besloot ik eens een verhaaltje te schrijven. Ik kocht een laptop, opende een document en wat er toen allemaal op het scherm verscheen. Te gek! Plotsklaps waren mijn vorige passie's niet meer van belang want wat je met schrijven kunt bereiken is werkelijk geweldig. De voldoening, de volharding, het bewustzijns proces, je taalontwikkeling, teveel om op te noemen, dat wat er met je gebeurt als je besluit te gaan schrijven is gewoon niet te bevatten. Maar anders dan met schilderen of beeldhouwen moet ik hier oefenen! En dat was even schrikken. Ik heb dan wel heel veel verbeeldingskracht maar technisch moet ik nog heel veel leren. En dat is prima, want het is die ultieme uitdaging, het schrijven van een kinderboek, die mij verder drijft. Het maakt me fanatiek, nooit geweten dat ik dat kon zijn! Dus ik ben blij dat mijn lief mij heeft aangemoedigd. Ik word aangestoken door de geestdrift die ik in jullie stukjes lees. Prachtig! So here I am, groetjes Idske

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! :D Ik word helemaal aangestoken door de geestdrift die ik in jouw stukje lees. Heerlijk, zo makkelijk en ongedwongen als jij lijkt te schrijven. Ik hoop hier nog vaak iets van je te mogen lezen. Groetjes van Sanriet.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Idske! Volgens mij heb je ik al eerder ontmoet op mijn weblog :) Leuk om je nu iets beter te leren kennen. Gebruik je je schilderkunsten ook als je aan het schrijven bent, bijvoorbeeld om een beter beeld te krijgen van de setting van je verhaal of van je hoofdpersoon?

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Idske - welkom hier. Je kunt hier veel vinden en daar plezier aan beleven. Plaats ook eens iets van jezelf in 'Proeflezen' (als je daar aan toe bent), dan kunnen we van jou ook weer iets leren!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, het enthousiasme spat er af, houwen zó! Ben je hier vandaag ook pas voor het eerst actief? (omdat ik hier geen reacties zie, terwijl je toch al vanaf 6 maart lid bent?). Ik ben ook al langer lid, maar heb moeite deze site te doorgronden. Vandaag een vrije dag, heb ik me er voor het eerst op gestort, pfff.... Ben al een paar uurtjes bezig. Tis wennen, hoor! Veel plezier, ik kijk uit naar je kinderboek (met eigen illustraties, neem ik aan)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Idske, mooie intro! Welkom hier, creatieveling! :)

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha die Idske. Pas maar op, hoor, voor dit forum. Voor je het weet hebben we je er helemaal in gezogen en kom je er niet meer uit. :D Marriejeanne bijvoorbeeld, die WOONT hier al een hele tijd en zo zijn er wel meer. Je zult het wel zien. Veel plezier!

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Idske, Reken maar dat je een goede keuze hebt gemaakt op die afslag. Welkom bij 'ons' schrijffanaten, creatief zijn op een toetsenbord, zeg maar. Groetjess

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Idske, Het lijkt mij mooi als je schrijven kunt afwisselen met schilderen. " Schrijven is schilderen met woorden". Ik sta overigens versteld van de snelle reacties. Na je presentatie heb je binnen een half uur 8 reacties. Veel succes maar vooral plezier. Bob

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Idske, Welkom hier! Ik werd helemaal blij van je voorstelverhaaltje! Ik ben ook pas sinds kort lid en leer er iedere dag weer wat bij! We lezen (en leren) vast nog van elkaar.... Groetjes, Regina

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:o Ik ben helemaal overdonderd door jullie geweldig lieve reactie's! Wauw!! En dan te bedenken dat de vraag of ik een eigen schrijfstijl heb en of die aan zou slaan net komende donderdag aan Hedwig van Lier van Artemis wilde stellen, maar jullie hebben hem al voor haar beantwoord ;) . Het schrijven gaat mij inderdaad vaak gemakkelijk af Sanriet, kwestie van verstand op nul, inspiratiebronnen aan en tikken maar. Nu nog leren om per scène vanuit één perspectief te schrijven, uiteraard is dat niet het enige wat er nog aan schort hoor. Andrea vraagt of ik gebruik maak van mijn schilderkunsten om een beter idee te krijgen van de setting van mijn verhaal. Nee, Andrea, Ik heb zoveel fantasie en verbeeldingskracht dat ik het beeld in mijn hoofd zie. Het ontstaat vanzelf, precies zoals je dit hebt als je een boek leest. Het leuke van zelf schrijven is dat je dat beeld aan kunt passen wanneer het jou uitkomt! Daarom is het waarschijnlijk ook zo verslavend! En als het zo door gaat word dit forum ook een verslaving, net wat Anouk zegt, je wordt er vanzelf ingezogen, oppassen dus ;) . Iedereen nog van harte bedankt hoor voor dit hartverwarmende welkom!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Andrea vraagt of ik gebruik maak van mijn schilderkunsten om een beter idee te krijgen van de setting van mijn verhaal. Nee, Andrea, Ik heb zoveel fantasie en verbeeldingskracht dat ik het beeld in mijn hoofd zie. Het ontstaat vanzelf, precies zoals je dit hebt als je een boek leest.
Knap, ik heb dat niet. Beelden in mijn hoofd ontbreekt het vaak aan het grote geheel. Kleine dingen zie ik voor me, maar een volledig beeld van iets krijgen vind ik erg moeilijk. Een soort tunnelvisie :) Anders is het met geluid. Ik herken mensen vaak aan hun stem en minder aan hun gezicht.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Andrea vraagt of ik gebruik maak van mijn schilderkunsten om een beter idee te krijgen van de setting van mijn verhaal. Nee, Andrea, Ik heb zoveel fantasie en verbeeldingskracht dat ik het beeld in mijn hoofd zie. Het ontstaat vanzelf, precies zoals je dit hebt als je een boek leest.
Knap, ik heb dat niet. Beelden in mijn hoofd ontbreekt het vaak aan het grote geheel. Kleine dingen zie ik voor me, maar een volledig beeld van iets krijgen vind ik erg moeilijk. Een soort tunnelvisie :) Anders is het met geluid. Ik herken mensen vaak aan hun stem en minder aan hun gezicht.
Dat is dan inderdaad erg lastig. Jammer, ik weet ook eigenlijk niet of je het kunt aanleren?

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, het enthousiasme spat er af, houwen zó! Ben je hier vandaag ook pas voor het eerst actief? (omdat ik hier geen reacties zie, terwijl je toch al vanaf 6 maart lid bent?). Ik ben ook al langer lid, maar heb moeite deze site te doorgronden. Vandaag een vrije dag, heb ik me er voor het eerst op gestort, pfff.... Ben al een paar uurtjes bezig. Tis wennen, hoor! Veel plezier, ik kijk uit naar je kinderboek (met eigen illustraties, neem ik aan)
Hallo Prul, Ik ooit eens een reactie gegeven op een weblog van Andrea maar verder heb ik nog niet veel rondgekeken. Gisteren eindelijk dan de stap gezet om mij voor te stellen en was dus onwijs blij met jullie leuke reactie's. En vandaag ben ik aan het oefenen in antwoord geven :D . Ik kijk zelf ook erg uit naar mijn kinderboek al denk ik dat nog wel enige tijd gaat duren en wat betreft de illustraties, ik heb al op mijn kop gekregen van mijn paps toen ik aangaf dat ik dáár geen tijd voor had. Maar misschien bedenk ik mij nog wel....

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is dan inderdaad erg lastig. Jammer, ik weet ook eigenlijk niet of je het kunt aanleren?
Dat weet ik ook niet. Misschien moet ik een cursus fantasietekenen gaan volgen :D Maar ik heb ooit wel gehoord dat de één meer visueel is ingesteld en de ander meer auditief en weer een ander meer tactiel. Dat heeft weer zijn weerslag op de leerstijl van iemand. Ik vind schema's (die met cirkels en pijlen e.d.) bijvoorbeeld vreselijk als ik studeer, daar kan ik echt niets mee. Bij mij gaat het allemaal in woorden. Op de Pabo heb ik op een gegeven moment het aantekeningen maken helemaal opgegeven en ben ik alleen gaan luisteren naar wat iemand te zeggen had. Mijn vioolleraar liet me nog wel eens met mijn ogen dicht spelen, dan klonk het veel beter. :)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, het enthousiasme spat er af, houwen zó! Ben je hier vandaag ook pas voor het eerst actief? (omdat ik hier geen reacties zie, terwijl je toch al vanaf 6 maart lid bent?). Ik ben ook al langer lid, maar heb moeite deze site te doorgronden. Vandaag een vrije dag, heb ik me er voor het eerst op gestort, pfff.... Ben al een paar uurtjes bezig. Tis wennen, hoor! Veel plezier, ik kijk uit naar je kinderboek (met eigen illustraties, neem ik aan)
Hallo Prul, Ik ooit eens een reactie gegeven op een weblog van Andrea maar verder heb ik nog niet veel rondgekeken. Gisteren eindelijk dan de stap gezet om mij voor te stellen en was dus onwijs blij met jullie leuke reactie's. En vandaag ben ik aan het oefenen in antwoord geven :D . Ik kijk zelf ook erg uit naar mijn kinderboek al denk ik dat nog wel enige tijd gaat duren en wat betreft de illustraties, ik heb al op mijn kop gekregen van mijn paps toen ik aangaf dat ik dáár geen tijd voor had. Maar misschien bedenk ik mij nog wel....
Toen ik mijn berichtje postte gisteren, stonden er ineens veel meer reacties. Het kost mij als oudere jongere, jongere oudere, inderdaad nogal wat moeite om te weten te komen, hoe het hier allemaal werkt. Zeg maar tegen je papa, dat hij zijn kinderen hun gangetje moet laten gaan, want dat kan ik ook al niet.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha die Prul, heerlijk zoveel humor!! Leuk te weten dat er meer jongere oudere zijn die zich op deze site vermaken hahaha. Gek ik voel me ineens erg piep ;)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is dan inderdaad erg lastig. Jammer, ik weet ook eigenlijk niet of je het kunt aanleren?
Dat weet ik ook niet. Misschien moet ik een cursus fantasietekenen gaan volgen :D Maar ik heb ooit wel gehoord dat de één meer visueel is ingesteld en de ander meer auditief en weer een ander meer tactiel. Dat heeft weer zijn weerslag op de leerstijl van iemand. Ik vind schema's (die met cirkels en pijlen e.d.) bijvoorbeeld vreselijk als ik studeer, daar kan ik echt niets mee. Bij mij gaat het allemaal in woorden. Op de Pabo heb ik op een gegeven moment het aantekeningen maken helemaal opgegeven en ben ik alleen gaan luisteren naar wat iemand te zeggen had. Mijn vioolleraar liet me nog wel eens met mijn ogen dicht spelen, dan klonk het veel beter. :)
Dan bezit jij een vaardigheid waar menigeen jaloers op kan zijn! Want de meeste mensen zijn niet zo heel erg goed in luisteren. Dit komt je ongetwijfeld van pas als anderen jou door hun verhaal inspireren.