Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen..Stephanie

Hallo mede forumgangers, Ik ben nieuw hier op het forum en zal me even voorstellen, ik ben stephanie, 34 jaar getrouwd en twee geweldige kids. Schrijfervaring heb ik nog niet zozeer, de wil is er wel en ooit zal er toch een boek, of in ieder geval manuscript, uit mijn pen rollen. Ik heb een tijd geleden eens meegedaan aan de wedstrijd van renate dorrestein, "echt sexy"en daar heb ik het boek mee gewonnen. Momenteel ben ik in de race om een weekend al het aardse achter mij te laten in een heuse spa in zutphen via de wedstrijd van het psychologie magazine. Verder dan dat reikt mijn schrijfervaring nog niet. Groetjes, Stephanie

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Stephanie! :) Nog een generatiegenoot erbij zie ik. Welkom hier. Veel plezier op ons forum, en het voordeel van ervaring is dat je het vanzelf kunt opdoen... Succes met je verhalen en je plannen.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stephanie, Welkom! Het gaat mij misschien eigenlijk helemaal niets aan maar: Ben je nou 34 jaar en getrouwd, of 34 jaar getrouwd? (ik vraag dit om verwarring te voorkomen)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Stephanie, Welkom! Het gaat mij misschien eigenlijk helemaal niets aan maar: Ben je nou 34 jaar en getrouwd, of 34 jaar getrouwd? (ik vraag dit om verwarring te voorkomen)
Dat is een goede vraag! Omdat ze het over 'kids' heeft, denk ik dat ze 34 is... Iemand van pakweg 59 jaar met volwassen kinderen zou het toch niet over haar geweldige kids hebben... Maar goed, alles kan.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Stephanie! Hier één van je concurrenten voor het weekendje Spa :D. Welk inzicht is van jou? Heel veel plezier hier op de site. Groetjes D.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stephanie, Welkom! Het gaat mij misschien eigenlijk helemaal niets aan maar: Ben je nou 34 jaar en getrouwd, of 34 jaar getrouwd? (ik vraag dit om verwarring te voorkomen)
Dat is een goede vraag! Omdat ze het over 'kids' heeft, denk ik dat ze 34 is... Iemand van pakweg 59 jaar met volwassen kinderen zou het toch niet over haar geweldige kids hebben... Maar goed, alles kan.
Hahahah ja ik zie het, beetje onhandig opgeschreven. even overnieuw dan: ik ben 34 jaar en ik ben getrouwd :) dat is beter

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Stephanie! Hier één van je concurrenten voor het weekendje Spa :D. Welk inzicht is van jou? Heel veel plezier hier op de site. Groetjes D.
Hi daantie, Ai concurrentie :) mijn inzicht staat er nog niet tussen, heb hem vanmiddag pas verstuurd. ik denk die morgen pas verschijnt op de site, het heet in ieder geval: "geld maakt gelukkig, is dat een grapje?" welke is van jou? groetjes

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi hi, pakkende titel! Mijne is nr. 337 (dacht ik) met de (door hen bedachte) titel; Een overwinning op mijn angsten. Klinkt bijna als een Mijn Gehein verhaal, vind je ook niet :D? Ik ga die van jou zeker bekijken als ie er op staat. Groetjesss

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Stephanie! Ik wens je een leuke tijd toe hier.
, Dat is een goede vraag! Omdat ze het over 'kids' heeft, denk ik dat ze 34 is... Iemand van pakweg 59 jaar met volwassen kinderen zou het toch niet over haar geweldige kids hebben... Maar goed, alles kan.
uh, Dargor, moet ik me dat persoonlijk aantrekken? :lol: :lol: :lol:

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Stefanie, Ik wens je veel schrijfplezier en dat de verslaving ook bij jou mag toeslaan. Beste Dragor, ook ik sluit mij bij tantebetje aan. Ik ben 70 en heb geweldige kids en kleine kids. Het geeft mij een rijk en gelukkig gevoel. Sans rancune en groet.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Stephanie. Zozo, met die paar schrijfsels meteen maar even winnen...dan moet er toch wel iets goeds in zitten! Ik woon 10 minuten fietsen van die spa af, maar ga meestal naar een andere... Veel plezier hier!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Stefanie, Ik wens je veel schrijfplezier en dat de verslaving ook bij jou mag toeslaan. Beste Dragor, ook ik sluit mij bij tantebetje aan. Ik ben 70 en heb geweldige kids en kleine kids. Het geeft mij een rijk en gelukkig gevoel. Sans rancune en groet.
Beste Bobbelen, kids is toch een inmiddels gangbare naam voor kinderen tussen de pakweg 5 en 12 jaar? Zo heb ik het in elk geval geleerd. Misschien komt het omdat ik geschreven heb voor 'VI for Kids', de Voetbal International voor kinderen. Het is zo'n modewoordje. Tantebetje maakt bovendien een grapje, je geeft me bijna het gevoel dat ik iets beledigends heb gezegd tegen een oudere... En dan nog dat 'sans rancune' :confused:

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dragor, nee, ik voel mij beslist niet beledigd en dat sans rancune is in jouw optiek kennelijk ook verkeerd gebruikt. Wat die leeftijden van de kids betreft zit ik er dus naast. Ik heb dat nooit geweten. Jij moet op dat gebied een kenner zijn. Ik heb mijn lesje voor vandaag geleerd. Prettige avond.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En nu sluit ik me weer aan bij Bobbelen. In mijn omgeving is het woord 'kids' heel gewoon om je volwassen kinderen aan te duiden. En inderdaad hebben deze mensen het over hun geweldige kids en kleinkids. Ik denk niet dat Dargor zijn opmerkingen kwetsend bedoelde, maar ze kunnen wel als kwetsend worden opgevat.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk niet dat Dargor zijn opmerkingen kwetsend bedoelde, maar ze kunnen wel als kwetsend worden opgevat.
???????

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Daantie: mijn ervaring is dat mensen van pakweg 30, 35 jaar vaak niet weten wat als kwetsend wordt ervaren door mensen van pakweg boven de 50. Daarom denk ik ook dat Dargor zijn opmerking niet kwetsend bedoelde. Ik weet dat ik me op glad ijs waag als ik het probeer uit te leggen. Als je je iets niet kunt voorstellen, dan kun je het je niet voorstellen. Dargor schrijft: "kids is toch een inmiddels gangbare naam voor kinderen tussen de pakweg 5 en 12 jaar? Zo heb ik het in elk geval geleerd." Dat kan overkomen alsof hij denkt dat hij een autoriteit is op het gebied van de betekenis van het woord "kids" en dat versterkt hij nog eens doordat hij zich lijkt te beroepen op een niet nader genoemde autoriteit waarvan hij deze betekenis heeft geleerd. Dit kan overkomen als "ik weet hoe het hoort en jij niet". Het kan als neerbuigend worden opgevat. Mijn ervaring is, dat je ongeveer vanaf je 45ste te maken krijgt met jongere mensen die menen er goed aan te doen om op een neerbuigende manier te praten tegen en over mensen die ouder zijn dan zijzelf. Nogal wat mensen lijken te denken dat je na je 45ste automatisch gezegend wordt met een alsmaar erger wordende verstandelijke beperking. Deze houding kan door 45-plussers als kwetsend ervaren worden.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry hoor, maar dit vind ik wel erg uit zijn verband gerukt en niet eerlijk tegenover Dargor. Persoonlijk heb ik regelmatig reacties van Dargor voorbij zien komen en die duiden absoluut niet op bovenstaande. Zelfs als ik bij hem tussen de regels door lees, dan nog kan ik niets van het gesuggereerde vinden. Misschien dat jullie er zelf een beetje teveel mee bezig zijn hoe anderen over '45plussers' denken. Maar goed, hopelijk heeft iedereen nu gezegd wat ie zeggen moest en kunnen we dit afsluiten. Groetjes D.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Daantie: net als jij denk ik dat Dargor het niet kwetsend bedoelde. Je reactie bevestigt voor mij, dat je het je inderdaad (nog?) niet kunt voorstellen.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Stephanie - ik had je kennelijk gemist, maar alsnog welkom op de site. Veel plezier hier; aan voorgaande discussie over oud/jong, kinderen of kids, hoe lang je nou wel of niet getrouwd bent en hoe oud iemand wel of niet is merk je al, dat er veel besproken wordt. Het gaat overigens ook vaak over schrijven, hoor! Nog een enkele opmerking (als 50+er...): met wat tantebetje schreef ben ik het gedeeltelijk wel eens, maar het omgekeerde merk ik ook. Namelijk dat een redelijk aantal 45/50+ers de aanstormende jeugd ook niet altijd voor vol aanziet, terwijl ze dat vaak echt wel zijn - als ik afga op hoe mijn eigen 'kids' (nu 21 en 24) en hun vriendenkring zich ontwikkeld hebben. En dat wordt door hen soms als kwetsend ervaren. Dit moest ik even kwijt - en nu weer verder met en over schrijven...