Lid sinds

5 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Van Elektricien naar Schrijver

Elektricien nu genietend van Pre Pensioen Jaren van zo nu en dan korte verhaaltjes en website artikelen schrijven hebben me een beetje ervaring gegeven. Mijn voorbeelden zijn: Jan de Hartog die ik meerdere keren heb mogen ontmoeten en die mij waardevolle adviezen heeft gegeven Stephen King waar ik een kort e-mail contact mee heb gehad en me heeft aangeraden om mijn verhalen zich te laten afspelen in een omgeving die ik ken. Arthur C Clarke wiens stijl mijn inspiratie is voor wat ik nu doe. En ten slotte mijn goede Vriend Max T Furr een andere Amerikaanse Schrijver die me zijn boek "The Empathy Imperative" heeft gestuurd en na wat van mij te hebben gelezen mij heeft overtuigd om mijn grootste project te gaan starten en proberen het te laten uitgeven. Ik ben nu mijn eigen Nederlandse SFverhaal aan het schrijven waar ik al jaren mee rondloop en dat volgt het leven van en vader en later de zoon die met fantastische technieken er voor zorgen dat uiteindelijk Nederland nooit meer bang hoeft te zijn voor overstromingen. En dat tegen een zich ontvouwende wereld ontwikkeling die niet altijd optimistisch is. Een wereld natuurramp die bijna fataal wordt voor het leven op aarde. En dan hoe we er weer bovenop komen. Het bestaat uit drie delen, in één kaft en deel één is klaar en daar zoek ik nog enige serieuze proeflezers voor die zeer goed zijn in de Nederlandse taal om spel en taalfouten aan te geven. Het boek komt te heten: De Zoemende Kust en ik hoop het komend voorjaar af te krijgen en er een uitgever voor te vinden.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
(...) daar zoek ik nog enige serieuze proeflezers voor die zeer goed zijn in de Nederlandse taal om spel en taalfouten aan te geven.
Hoi Dedrick, plaats eens een stukje op Proeflezen, ook op deze site.

Lid sinds

5 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(...) daar zoek ik nog enige serieuze proeflezers voor die zeer goed zijn in de Nederlandse taal om spel en taalfouten aan te geven.
Hoi Dedrick, plaats eens een stukje op Proeflezen, ook op deze site.
Ik ben nieuw hier hè? De Zoemende Kust is een kolossaal toekomst verhaal waar enorm veel in gebeurt en iets waar ik al heel lang op aan het broeden ben. Een goede vriend was copywriter en hij zou het voor mij uitwerkingen maar die is helaas vorig jaar overleden. Het is mijn allereerste poging om het zelf te schrijven en omdat ik bang ben om door kritiek op mijn wijze schrijven het plezier om het af te maken kwijtraak. Daardoor ben ik eigenlijk heel bang om dat over mij af te roepen voor ik alle drie periodes klaar heb. Het zou maar zo kunnen dat het veel beter kan als iemand het herschrijft. en dan heb ik het in elk geval klaar.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dedrick, Wat jij zoekt is iets dat maar weinig mensen voor hun plezier gaan willen doen, zeker voor een lang manuscript; een schrijver (of zijn uitgever) huurt voor dat soort werk normaal een redacteur in. Je kan op deze site bvb eens kijken onder het menu Shop, bij Manuscriptbeoordeling. Besef wel dat het maar heel weinigen gegeven is om van de eerste keer een goed, publiceerbaar manuscript te schrijven. Succes gewenst alleszins!