Lid sinds

5 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gegroetjes

Hoi, Dit is een voorsteltopic en derhalve lijkt het me nuttig mezelf dan eensgewijs voor te stellen aan u mensen en bots . YIUIY uitgesproken als 'joewie' koos ik als naam omdat deze nogal bestendig is tegen spiegelschriften en personen die rare neigingen bezitten vreemde woorden altijd om te draaien . Iets waar ik mezelf schuldig aan maak. Ik kom hier om te kijken of hetgeen ik schrijf door mensen leuk gevonden wordt . Ik heb wel eens wat verhaaltjes op een ander forum geschreven ter vermaak van het publiek aldaar maar ik vond het toch jammer dat ik er geen kritische reacties op kreeg. Dat men de verhaaltjes meestal waardeerde vond ik niet genoeg . Wie is Yiuiy? Dat is een man die tweedehandswinkels afstruint om zijn leesbehoefte te bevredigen van het in ongenade gevallen genre der science fiction . Een persoon dat veel op internet leest over geschiedenis waar met name de oudheid en de vroege middeleeuwen tot de favoriete onderwerpen behoren . Yiuiy is tevens schilder, componist en mislukt flierefluiter en is recentelijk toegetreden tot een genootschap van krankzinnigen, vaders genaamd . Van de vele kunsten waar Yiuiy zich schuldig aan gemaakt heeft is het schrijfgebeuren hetgeen waar hij numaals zich in wil bezinken . Er is een grote schoonheid in de taal en de kleuren van letters en woorden . Kort schrijven is makkelijk en daarom zou Yiuiy graag een echt boek willen schrijven . Ik hoop dat hier mensen zijn die willen lezen en uit wiens verhalen en reacties ik inspiratie kan opdoen . U kunt verder nog vragen stellen alhier , al worden er geen vragen beantwoord over tweetakt motoren want daarover weet Yiuiy namelijk niets .

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wordt dat dan SF in de hierboven getoonde, ietwat archaïsche stijl? Wij zijn zeer benieuwd. Wie zijn de SF-schrijvers die uw voorkeur genieten? Welkom!

Lid sinds

5 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wordt dat dan SF in de hierboven getoonde, ietwat archaïsche stijl? Wij zijn zeer benieuwd. Wie zijn de SF-schrijvers die uw voorkeur genieten? Welkom!
Bedanktuwellen, SF-Schrijvers die speciaal mijn voorkeur genieten zijn Lloyd Biggle Jr. <3 Jack Vance Heinlein voordat ie 'vreemdeling in de vreemd land' ging schrijven vanaf dan is het voor mij onleesbaar. Paul van Herck die het grappigste boek ooit schreef : Sam, of de Pluterdag James H. Schmitz Robert Sheckley Harrie Harrison Barrington Bayley Clifford Simak Frank Herbert Phillip K. Dick Fredric Brown Eric Frank Russel Lafferty wegens zijn hervertelling van de Odyssee Uiteraard zijn er meer en wegens dat tweedehandswinkels niet een ruime keuze hebben ontdek ik vaak nog schrijvers die lang niet allemaal even leuk zijn . Recentelijk de Helliconia triologie van Brian Aldyss gelezen een geschiedenis zonder helden of glorieuze overwinningen.