Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben van alles, en ik schrijf

Ik ben Bianca, 40 jaar oud, jurist, fluitist, getrouwd, moeder van drie kinderen, kind van God en een beetje anders. Vooral dat laatste zie ik bij wel meer schrijvers en kunstenaars en ik hou er van! Ooit had ik gedacht als jurist te zullen groeien in mijn vak. Toen wilde ik klassiek fluitist worden en ging ik naast mijn deeltijd baan aan het conservatorium studeren. Ik stond voor de keus tussen de veiligheid van een betaalde baan en het volgen van mijn passie. Voor sommige geluksvogels zijn die twee zaken hetzelfde ding,voor mij niet. De spreekwoordelijke derde hond ging er met het been vandoor en het moederschap won de strijd. Kinderen zijn trouwens rondwandelende bronnen van schrijfideeën, heb ik gemerkt. Sinds enkele jaren organiseer ik tussen het moederen door mijn eigen concerten, samen met een andere professionele musicus. De kinderen groeien groot en ik wil ook wat meer. Muziek is geweldig en ik wil niet zonder, maar ik mis het om ook met mijn hoofd bezig te zijn. Het afgelopen jaar kwam ik ertoe om meer te gaan schrijven dan ik daarvoor deed. Eerst in een dagboek, maar dat was niet genoeg. Ik ging schrijfboeken en artikelen over schrijven lezen en schrijverswebsites bezoeken. Ik lees veel, doe mee aan zoveel mogelijk schrijfwedstrijden, neem deel aan dit schrijversforum en ik ga een online cursus volgen van Schrijvenonline. Alles grijp ik aan om beter te leren schrijven. Zo ben ik. Zodra iets eenmaal mijn interesse heeft raak ik er bijna door geobsedeerd. Maar je kunt door ergere dingen gegrepen worden dan door de lust om te schrijven.;-) Ik ben begonnen aan een autobiografische roman en ik denk erover om in de toekomst een blog te starten, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik kijk uit naar jullie verhalen en commentaar!

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben Bianca, 40 jaar oud, jurist, fluitist, getrouwd, moeder van drie kinderen, kind van God en een beetje anders. Vooral dat laatste zie ik bij wel meer schrijvers en kunstenaars en ik hou er van!
Welkom, Bianca. Vanochtend was er een ontbijt-discussie in Huize Yrret, tussen volwassenen en kinderen. Het onderwerp was Banksy, de Britse straatkunstenaar en zijn "Girl With Balloon" kunstwerk - dat nog niet helemaal [nu schijnbaar wel] af was. Het eindoordeel was unaniem - "Je moet een beetje anders zijn!" & "In de nabije toekomst is een beetje anders zijn niet meer genoeg."
Maar je kunt door ergere dingen gegrepen worden dan door de lust om te schrijven.;-)
Daar ben ik [inmiddels] niet geheel zeker meer van. Zullen we deze stelling van u over 2-3 jaar opnieuw beschouwen?