Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Sjors op zoek naar verhalen om voor te lezen

Hallo! Ik ben Sjors. Fijn om me hier te mogen melden. Ik ben van plan om zelf meer te gaan schrijven, maar mijn belangrijkste doel hier op het forum is om schrijvers te leren kennen. Ik ben namelijk al ruim 9 jaar stemacteur, en ben op zoek naar verhalen om voor te lezen. Mooie verhalen die de moeite waard zijn om naar te luisteren, en verder te verspreiden. Daarmee geef ik de schrijvers van deze verhalen ook iets waardevols: een gratis luisterboek van hun werk. Tot nu toe vind ik het erg moeilijk om kwalitatief goede verhalen te vinden, die ook goed zouden werken als luisterverhaal. Verhalen die te kort zijn, of vanuit de eerste persoon zijn geschreven, werken vaak niet. En iedereen vindt natuurlijk zijn eigen verhalen altijd het beste. Heeft er iemand een suggestie waar ik op dit forum, of eventueel ergens anders, terecht zou kunnen om hier wat verder in te komen? Zijn er al mensen hier die selecties van goede verhalen hebben gecureerd, geselecteerd?

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Sjors, welkom! Ik ben beginnend schrijfster, dus bij dezen een kennismaking. Kun je niet aan gepubliceerde schrijvers vragen of zij een luisterversie van hun boeken willen? Of hebben zij die vaak al? Van (de meeste) gepubliceerde verhalen weet je al dat ze goed zijn.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Dag Sjors, welkom op Schrijven Online! Kun je specifieker zijn in je vraag? Waarom wil je verhalen voorlezen? Aan welk volume denk je? Wat ga je met de voorgelezen verhalen doen? Voor wie zijn ze bestemd? Een gratis luisterboek is mooi, maar op alle teksten rust auteursrecht ... wil je de vehalen exploiteren? Hoe? Waar? Wat is het verdienmodel?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me aan bij Yrrets commentaar. Er bestaan zeker wel wat mensen die hun eigen verhalen altijd de beste vinden, maar goede schrijvers kunnen dat onmogelijk zijn. Die zijn namelijk heel kritisch, ook waar het om hun eigen werk gaat. De vragen van Thérèse zijn ook terecht. Misschien zijn je motieven wel heel zuiver en idealistisch (sterker, ik denk dat het zo is) maar om enige respons te krijgen zul je inderdaad die vragen van Thérèse moeten beantwoorden en misschien nog wel een paar andere. Maakt genre of doelgroep je bijvoorbeeld helemaal niets uit? En wat bedoel je als je zegt dat je sommige verhalen te kort vindt? Heb je het dan over UKV's van honderd of tweehonderd woorden, verhalen van minder dan duizend woorden of bedoel je dat je eigenlijk alleen novellen en 'echte' romans lang genoeg vindt?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Sjors, de vragen van Thérèse en Hay en opmerkingen van Yrret had ik ook als tweede gedachte na mijn enthousiasme. Daarbij komt de vraag waarom je geen monoloog zou kunnen voorlezen en wat voor verhalen vindt je goed? Dat kan nogal verschillen. Vind je een historisch verhaal goed of een literair verhaal met experimenten? Kies je voor een Science Fiction tekst of een hedendaagse beschouwing van het alledaags leven? Ook ik vraag me af welk woordenaantal je in gedachten hebt. En de wat langere verhalen die goed zijn bewaren schrijvers wellicht tot de gelegenheid zich voordoet te publiceren.