Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Fictief dorp in mijn boek

Hoi iedereen Ik ben bezig met mijn eigen boek en heb een fictieve naam voor mijn dorp nodig. Maar ik vind het nogal moeilijk om een goede niet bestaande naam te vinden. Heeft iemand tips voor mij? Alvast bedankt

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi iedereen Ik ben bezig met mijn eigen boek en heb een fictieve naam voor mijn dorp nodig. Maar ik vind het nogal moeilijk om een goede niet bestaande naam te vinden. Heeft iemand tips voor mij? Alvast bedankt
In België, ergens waar er veel bossen enzo zijn :thumbsup:
In een bos staan vaak bomen. Als er nog maar 1 huis is - dan is het antwoord vaak - op de vraag - "waar woon je?" - in het huis aan de westzijde van het bos waar drie dikke eiken staan aan het eind van het Zandpad vlakbij de bron van het Stroompje. Als er meerdere huizen komen krijgt het huis vaak een naam - "Onder de Drie Eiken" - bij nog meer huizen krijgt het naamloos dorp een naam van een persoon die iets heeft te zeggen. Dat kan ook een Boskabouter zijn. Dikke Dirk, een slager, heeft het meest te zeggen. Hij noemde het dorp Castane. Gekke Gerrit - de kroegbaas, is ook niet op z`n mondje gevallen - deed een duit in het zakje - en noemde het dorp Broneik. De vrouw van Dikke Dirk, Lieve Loesje, hoorde een kabouter een liedje neuriën - dat hij zo blij was in Plaseik. Als schrijver is het een 'morele' plicht - voor je eigen dorp - zelf een naam te verzinnen. Let op, Worstje 1, "Castane - Broneik en Plaseik" genieten nu Yrretiaanse naam-bescherming. Tegen betaling van 7 Knakjes mag je er 1 lenen.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bedank je maar ik heb fictieve plaatsen nodig
Weet ik. Maar ik dacht: die kun je toch samenstellen uit woordleden van bestaande plaatsnamen? Wordt het realistischer van.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ok maar hoe geef ik het dan aan iemand. ( ik heb geen dorpsnamen van jou nodig maar echt heel erg bedankt)
Ik heb een vermoeden dat jij mijn Knakjes - en het betalen - serieus neemt.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heeft iemand tips voor mij? In België, ergens waar er veel bossen enzo zijn :thumbsup:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vroegere_… https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Belgische… https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Belgische… Focus op een letter - bijvoorbeeld B en maak een combinatie. Bastenaken Beaumont Beauraing Bergen Beringen Bilzen Binche Blankenberge Borgloon Borgworm Bouillon Bree Brugge Brussel Combinaties kunnen dan zijn; Breeloon - Bilzering - Breenaken - Binchloon - Bastenworm. De letter H. Halfgalg Hallaar Halle Heffen Heindonk Heist-Goor Heist-op-den-Berg Hemiksem Herentals Herenthout Herselt Heultje Hingene Hoboken Hombeek Hoogstraten Houtvenne Hove Hulshout Combinaties kunnen dan zijn; Houtvenne - Hingebeek - Heulstraten - Hovenhout - Hobodonk. Met dank en inspiratie van Diana ...
Ik bedank je maar ik heb fictieve plaatsen nodig
Weet ik. Maar ik dacht: die kun je toch samenstellen uit woordleden van bestaande plaatsnamen? Wordt het realistischer van.
Veel plezier!