Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo allemaal

Hallo allemaal, Ik ben Ursus, 38 jaar oud. Nog nooit heb ik een boek geschreven en nog nooit een scenario. Al vanaf mijn tienertijd ben ik gefascineerd van dramafilms. Vooral Nederlandstalige drama films. Vanaf die tijd heb ik ook al een (in mijn ogen) geweldig verhaal voor ogen. Dit verhaal houd mij nu al ruim 20 jaar in de greep. Zo erg zelfs dat ik naast mijn huidige vaste baan de afgelopen jaren een studie voor regisseur en scenario schrijver met succes heb gevolgd. Nu ik klaar ben met de studie ben ik dan na al die jaren toch begonnen schrijven aan mijn eigen film scenario. Wat ontzettend leuk om te doen! Groetjes Ursus

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Ursus
Zo erg zelfs dat ik naast mijn huidige vaste baan de afgelopen jaren een studie voor regisseur en scenario schrijver met succes heb gevolgd.
Dat lijkt mij een mooie combinatie. Dat mensen doen en zeggen wat jij [ik] wil.

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Ursus
Zo erg zelfs dat ik naast mijn huidige vaste baan de afgelopen jaren een studie voor regisseur en scenario schrijver met succes heb gevolgd.
Dat lijkt mij een mooie combinatie. Dat mensen doen en zeggen wat jij [ik] wil.
Dank je wel, maar hoe bedoel je dat?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Ursus
Zo erg zelfs dat ik naast mijn huidige vaste baan de afgelopen jaren een studie voor regisseur en scenario schrijver met succes heb gevolgd.
Dat lijkt mij een mooie combinatie. Dat mensen doen en zeggen wat jij [ik] wil.
Dank je wel, maar hoe bedoel je dat?
Een regisseur of regisseuse is iemand die de creatieve supervisie voert over uitvoerende kunst, [...]
Ik denk dan dat jij [ik] als regisseur bepaald wat de mensen doen en zeggen. Omdat ik [ik, want ik vul het niet in voor jou, maar ik spreek jou aan en daarom ik tussen twee rechte haakjes, denk dat dat een mooie combinatie is - een studie voor regisseur en scenario schrijver met succes volgen.
Het beschrijft alles wat er te 'zien' en te 'horen' is in de film tot in het kleinste detail. [...] Een scenario bestaat uit twee elementen: dialoog en actie.
En dit is wat de scenarioschrijver doet - denk ik. Dan doen ze de mensen toch wat jij wil? 'Actie' ... [...] 'Cut' ... Zie ik iets over het hoofd?

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Ursus
Zo erg zelfs dat ik naast mijn huidige vaste baan de afgelopen jaren een studie voor regisseur en scenario schrijver met succes heb gevolgd.
Dat lijkt mij een mooie combinatie. Dat mensen doen en zeggen wat jij [ik] wil.
Dank je wel, maar hoe bedoel je dat?
Een regisseur of regisseuse is iemand die de creatieve supervisie voert over uitvoerende kunst, [...]
Ik denk dan dat jij [ik] als regisseur bepaald wat de mensen doen en zeggen. Omdat ik [ik, want ik vul het niet in voor jou, maar ik spreek jou aan en daarom ik tussen twee rechte haakjes, denk dat dat een mooie combinatie is - een studie voor regisseur en scenario schrijver met succes volgen.
Het beschrijft alles wat er te 'zien' en te 'horen' is in de film tot in het kleinste detail. [...] Een scenario bestaat uit twee elementen: dialoog en actie.
En dit is wat de scenarioschrijver doet - denk ik. Dan doen ze de mensen toch wat jij wil? 'Actie' ... [...] 'Cut' ... Zie ik iets over het hoofd?
Ha ha ha ha, dank je wel voor de reactie. Dat was mij helemaal duidelijk, begreep alleen niet dat je hier op doelde. ;) Ja, deze twee studies samen vind ik geweldig. Ik had een verhaal in mijn hoofd (al heel wat jaren) wat ik graag wilde verfilmen. In eerste instantie als regisseuse, maar om zoveel mogelijk mijn verhaal in eigen hand te houden wilde ik zelf het scenario schrijven. Vandaar ook de andere kant van de studie. Wel moet ik eerlijk toegeven dat mijn ideaalplaatje bestaat uit het samen schrijven met een wat meer ervaren scriptschrijver/scriptschrijfster. Vooral de diepgaande dialogen vallen mij zwaar. Misschien dat ik hier eens een oproepje voor ga plaatsen. Mede ook omdat ik taalkundig maar matig ben, maar wel een fantastische verhalenverteller. Maar ach, na een paar weken schrijven, ben ik best al trots op het resultaat. Groetjes Ursus.