Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Cyd is ook nieuw

Ik ben al een paar dagen aan het meelezen en sta verbaasd van de hoeveelheid informatie die deze website bevat. Geweldig. In 2004 is mijn eerste roman gepubliceerd, die helaas weinig gedaan heeft. Ik was al zo blij dat ik een boek in handen had dat ik zelf ook niets deed, geen vragen stelde en alles maar best vond. Mijn 2e boek heb ik opgestuurd naar verschillende uitgevers en langzaam aan druppelen de afwijzingen binnen. Een vriend opperde om het in eigen beheer uit te geven. Wist niet eens dat dat kon, begon te googlen en kwam op deze website terecht. Ik hoop dat ik met de tijd zelf ook een bijdrage kan leveren, voorlopig zal het alleen maar meelezen zijn. Verder: Geslacht: vrouw Burgerlijke staat: gehuwd met 3 kinderen Woonplaats: Ierland Beroep: Personal trainer(overdag) Schrijver (s' Avonds)

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Cyd! Interessant; Ierland. Het valt me op dat hier op de site meerdere "NL-ers" zitten die in het buitenland wonen. Er is hier idd. veel informatie te vergaren en te delen. Veel plezier!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Cad é mar atá tú a Chyd? Eire.. maith thú! Fáilte go Schrijven Online agus tá súil agam is maith leat anseo. ;) Poe... mijn Iers is een beetje roestig.. Waar in Ierland woon je precies? (Ik heb aardig wat tijd rondgebracht in het Ierssprekende Gweedore in Donegal en heel even in Limerick gewoond maar dat laatste beviel niet zo.)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Cyd, welkom! Nadat ik je bericht gelezen had, hield ik er een vraag aan over: als je al een roman hebt gepubliceerd, wil dat toch zeggen dat het kwaliteit had, maar hoe kan het dan dat nu de afwijzingen binnendruppelen? Wilde de uitgever bij wie je eerste roman uitkwam, je tweede niet publiceren, of ook niet begeleiden, en ben je daarom naar anderen gaan zoeken?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Andreaclimbing Ik ken alleen 1 scheldwoord in het Iers :nod: @Marriejeanne De eerste uitgever wilde wel de 2e roman ook uitgeven want ik heb voor de 2e roman ook een stimuleringsbeurs ontvangen van het Fonds voor de Letteren. Maar de uitgever was deel van een groter concern en ik weet het fijne er niet van maar is toen overgevloeid in het grote concern. De bekende auteurs zijn naar andere uitgeverijen overgestapt of hebben de bewuste keuze gemaakt om te blijven en ik ben overgenomen. Ik ben nog niet goed op de hoogte van alle forumregels dus noem ze maar niet. Toen mijn 2e roman af was kwam het gewoon op de grote stapel bij de receptie terecht. Nu wil ik om verschillende redenen zelf uitgeven. Ik hou de rechten. Ik loop de kans om er iets aan over te houden (meer als 10 %) of te verliezen (veel meer :D ). Ik denk dat ik met de mensen om mij heen de redactie beter kan (veel fouten in 1e boek) en denk dat ik de promotie beter kan verzorgen. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben. De eerste keer voelde ik me net een marionettenpop en heb er van geleerd. Wil het nu zelf in de hand houden en er ook weer van leren.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je antwoord, Cyd. Maar als je een beurs hebt gekregen van het Fonds voor de Letteren om een boek te schrijven, dan kun je dat toch niet in eigen beheer uit gaan geven? :?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@marriejeanne Het fonds voor de letteren weet wat er bij de uitgeverijen gebeurt is (ik heb ze de afwijzing gestuurd) en heeft alleen gevraagd of ik ze op de hoogte wil houden nu het bij andere uitgevers ligt. Ik heb ze nog niet meegedeeld dat ik het in eigen beheer wil uitgeven, maar zie eerlijk gezegd niet wat het probleem zou kunnen zijn. Het enige wat zij vereisen als het boek uitkomt, is 5 kopieen en de vermelding dat het boek met behulp van een stimuleringsbeurs is geschreven.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk - voor zover ik het weet - dat het probleem is dat het Fonds voor de Letteren beurzen verstrekt voor werk dat bij 'gerenommeerde' uitgeverijen verschijnt, dus niet in eigen beheer.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@marriejeanne Om een beurs bij het Fonds aan te vragen heb je een brief nodig van de gerenommeerde uitgever dat die het gaat uitgeven. Mijn toenmalige uitgever zou het uitgeven maar omdat die niet meer bestaat en ik ergens anders terecht gekomen ben waar geen interesse meer is wordt mijn boek niet uitgegeven. Het Fonds weet dat. Het is waarschijnlijk een uitzonderlijke situatie. Het lijkt mij dat ze liever hebben dat het wel wordt uitgegeven, met Fondsvermelding, dan niet. Weet je wat ik doe? Ik mail ze gewoon en vraag het. Ik hou je op de hoogte.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dank je wel, Cyd; en ik denk dat de bezoekers van de site hier het ook interessant zullen vinden om te lezen hoe dat in zijn werk gaat. Wat vreemd dat jij als auteur dan wel meegaat naar die andere uitgeverij, maar dat je manuscript weer terug bij Af is. Jammer. Wie weet, komt het toch nog goed terecht. Ik hoop het voor je. Toitoitoi. :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ierland, mmm, geweldige herinneringen aan en het land waar ik oud zou willen worden. Ontzettend jammer dat het niet wil vlotten met het uitgeven van je tweede roman, de gang van zaken lijkt me erg frustrerend. Zie je het zitten om in eigen beheer uit te geven? Ik wil niet negatief zijn over POD, maar mij lijkt het toch een stapje naar beneden als je eerste roman wel bij een reguliere uitgeverij is verschenen. Of ervaar jij dat anders? Anyways, welkom hier Cyd!