Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo iedereen, ik ben HarrySj

Hallo iedereen, ik ben HarrySj, en ik ben een aantal jaren geleden begonnen met schrijven. Ik ben nogal verlegen, teruggetrokken en daarom liet ik het zelden toe dat iemand mijn stukken las. Toch vind ik het eens tijd worden dat ik wat ga leren. Nu wil ik graag geloven dat ik een meesterschrijver wiens talent onvergelijkbaar is. Wiens metaforen vers zijn, wiens ideeen gedurfd en provocerend. Eigenlijk iemand die überhaupt geen hulp of tips nodig heeft. Mijn familie en vrienden zijn natuurlijk altijd lovend, die willen mij slechts motiveren en zijn allang blij dat ik iets anders doe dan alleen maar TV kijken. Onlangs liet ik eens wat lezen aan iemand met wat ervaring. Iemand die aardig wat romans had gelezen en nog werkte als redacteur. Haar reactie was minder lovend. Ze meende wel dat ik moest doorschrijven, maar ik kon duidelijk wat hulp en oefening gebruiken. Ik gebruikte teveel clichees, had weinig gevoel voor ritme en combineerde teveel taalregisters. Geld heb ik amper (en ik woon ook in het buitenland), dus een cursus is voorlopig uitgesloten. Maar ik ontdekte deze site en dacht dat ik hier misschien kon beginnen aan het vergaren van wat eerlijke reacties en tips. Want jullie kennen mij niet en dat is misschien de beste basis voor eerlijke feedback. Misschien haak ik meteen af na de eerste reacties, maar ik hoop langzaamaan een productief lid van dit forum te kunnen worden. Want ik ben ook zeer bereid feedback terug te geven. Enfin, ik ben HarrySj en ik kijk uit naar wat spannende uitwisselingen van gedachten, Liefs, HarrySj

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedereen die het alfabet kent is een potentiële meesterschrijver. Talent wordt overschat, oefening is de sleutel. Heel veel plezier hier, HarrySj!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Harry, Ik denk dat velen zich zullen herkennen in jouw schuchtere eerste stappen op het schrijverspad en ik denk dat je een prima plek hebt gevonden om te leren, te kijken waar je staat, maar ook gewoon te genieten van het schrijven, want ik hoop dat dat belangrijker is dan de roem en de complimenten. Er zijn overigens bibliotheken vol geschreven over het schrijven, dus een dure cursus is, zeker in het begin, echt niet nodig. In ieder geval, veel plezier hier!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Harry! Welkom! Gaaf dat je jezelf nu bloot durft stellen aan kritiek. Het laten lezen van je teksten is doodeng, zeker als het allemaal diep uit je hart komt. Dat wordt in zekere zin makkelijker als je dat vaker doet. Hoe meer feedback je krijgt, hoe beter je er mee om kan gaan. Mij helpt het om voor ogen te houden dat kritiek op een tekst geen kritiek is op mijzelf. Net als wanneer je voor iemand kookt: het eten is lekker of niet, en dat zegt niets over jou als persoon. Hooguit over wat je nog te leren hebt. Anyway, welkom Harry. Groet, Harry