Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Danielle schrijft - Danielle1989

Hallo iedereen, Ik zag allemaal leuke berichtjes van mensen die nieuw waren op de site dus ik dacht laat ik ook maar eens mee gaan doen. Ik ben Danielle, ben 19 jaar oud en studeer Mondzorgkunde, dit is de opleiding tot Mondhygiëniste. Ik schrijf sinds 2003 al verhalen, maar nooit kwam een verhaal af. Tot deze zomervakantie. Opeens had ik zo'n goed idee voor een verhaal, namen kwamen in mij op en een verhaallijn die de rode draad zou worden door mijn verhaal. Sinds december is het ook daadwerkelijk af en heb ik het al naar drie uitgevers gestuurd, helaas tevergeefs. Toch geef ik niet op en ben ik nu aan het herschrijven. Ik moet zeggen dat ik dat het moeilijkste gedeelte vind van alles, maar ik ben een "die hard" dus ik ga door ;) Hopelijk kan iedereen mij wat tips geven voor het verhaal dat ik nog ga plaatsen, al moet ik eerst even de site uitgaan vogelen :p Alvast bedankt voor de reacties en ik ben benieuwd! Hopelijk ga ik het net zo naar mijn zin hebben als al die andere mensen die mij voor waren! :nod:

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Danielle, op deze site. Maar pas op, hij werkt nogal verslavend! Voor je het weet is er ineens een nacht voorbij..... Enne, ik ben benieuwd naar je verhaal.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Danielle - je zult hier ongetwijfeld wat van je gading vinden. En succes met je verhaal!
Vast en zeker! Bedankt voor je reactie!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Danielle, op deze site. Maar pas op, hij werkt nogal verslavend! Voor je het weet is er ineens een nacht voorbij..... Enne, ik ben benieuwd naar je verhaal.
Haha ja dat ken ik inderdaad ;) Heb ik ook altijd last van in de trein (van school naar huis en andersom), dan denk je ineens "Goh ik mag mijn spullen wel gaan opruimen" :D Kan je mij (of iemand anders) vertellen waar ik mijn verhaal kan plaatsen? Enne bedankt voor je reactie :nod:

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Daniëlle, Goed dat je al een (boek?)verhaal afhebt, dat kan ik nog niet zeggen ;) Succes met herschrijven, en je kunt altijd een fragment plaatsen op het forum proeflezen.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Danielle! :) Ik ben hier nu drie weken en die waarschuwing voor de hoge verslavingsfactor is terecht ;) Succes met je verhaal.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Daniëlle, Goed dat je al een (boek?)verhaal afhebt, dat kan ik nog niet zeggen ;) Succes met herschrijven, en je kunt altijd een fragment plaatsen op het forum proeflezen.
Haha bedankt ;) Het was ook wel een hele klus moet ik zeggen! Bedankt voor het melden waar ik het kan plaatsen, dat heb ik maar meteen gedaan :p Ik heb mijn eerste fragment geplaats onder: [fantasy verhaal] Vanpira

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Danielle! :) Ik ben hier nu drie weken en die waarschuwing voor de hoge verslavingsfactor is terecht ;) Succes met je verhaal.
Haha :D oké nou ik zal proberen mezelf een beetje van de verslaving af te houden.. School roept namelijk ook en ja je moet toch een backup hebben hè als het schrijven niet gaat lukken.. :)

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Met alle hoge en lage fantasyschrijvers hier zou je toch haast zeggen dat fantasy in Nederland springlevend is... Ik ga het zo lezen!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Met alle hoge en lage fantasyschrijvers hier zou je toch haast zeggen dat fantasy in Nederland springlevend is... Ik ga het zo lezen!
Geweldig :thumbsup: Ja dat idee krijg ik ook steeds meer, vervelend genoeg zijn de uitgevers niet zo begaan met de Nederlandse fantasy schrijvers, veelal vinden ze het buitenlandse werk beter (heb ik gelezen in de reactie brief van de uitgever). Maar goed, we weten het nooit he :)

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Welkom" zei de ene Daan tegen de andere. @Dargor: klopt helemaal. Het is gewoon niet verantwoord. Ze zouden op de startpagina eigenlijk een rode waarschuwingssticker moeten plakken met daarop: Warning Dangerous Habit-Forming! (Hi hi) Groetjesss

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(Off-topic) Dargor, ben jij hier pas drie weken? Je lijkt wel een oude rot in het vak of een stamgast! Oeioeioei, je hebt het zwaar te pakken... Daar heb ik gelukkig geen last van..

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha nou de verslaving heeft bij mij denk ik nu al toegeslagen haha :D Ik ben mijn verhaal nu al druk aan het veranderen naar aanleiding van 2 reacties :eek:

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Welkom" zei de ene Daan tegen de andere. @Dargor: klopt helemaal. Het is gewoon niet verantwoord. Ze zouden op de startpagina eigenlijk een rode waarschuwingssticker moeten plakken met daarop: Warning Dangerous Habit-Forming! (Hi hi) Groetjesss
Haha anders moet je het voorstellen aan de webmaster ;)

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja dat idee krijg ik ook steeds meer, vervelend genoeg zijn de uitgevers niet zo begaan met de Nederlandse fantasy schrijvers, veelal vinden ze het buitenlandse werk beter (heb ik gelezen in de reactie brief van de uitgever).
Jammer dat ze dat vinden. Ik vind dat het wel meevalt met die buitenlandse fantasy. Als je ziet wat voor rommel er soms vertaald is in het Nederlands... Het is ook wel een Nederlands trekje om zo naar het buitenland te kijken en alles wat bijvoorbeeld Engels of Amerikaans is beter te vinden. We vinden onszelf niet goed genoeg. Of is het zo dat het in Nederland niet gepast is om er op los te fantaseren en moeten we vooral gewoon blijven?

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja dat idee krijg ik ook steeds meer, vervelend genoeg zijn de uitgevers niet zo begaan met de Nederlandse fantasy schrijvers, veelal vinden ze het buitenlandse werk beter (heb ik gelezen in de reactie brief van de uitgever).
Jammer dat ze dat vinden. Ik vind dat het wel meevalt met die buitenlandse fantasy. Als je ziet wat voor rommel er soms vertaald is in het Nederlands... Het is ook wel een Nederlands trekje om zo naar het buitenland te kijken en alles wat bijvoorbeeld Engels of Amerikaans is beter te vinden. We vinden onszelf niet goed genoeg. Of is het zo dat het in Nederland niet gepast is om er op los te fantaseren en moeten we vooral gewoon blijven?
Hè hè eindelijk iemand die het met me eens is! Alsof de Nederlanders alleen over de oorlog kunnen schrijven, niet dat wij dat niet kunnen, maar waarom zou er niet eens een goed fantasieboek uit kunnen komen uit Nederland? En ja het is typisch Nederlands om Engels / Amerikaans werk beter te vinden, alsof die een grotere fantasie hebben dan wij?

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
(Off-topic) Dargor, ben jij hier pas drie weken? Je lijkt wel een oude rot in het vak of een stamgast! Oeioeioei, je hebt het zwaar te pakken... Daar heb ik gelukkig geen last van..
hahaha, dat valt op zich wel mee. Of misschien toch niet... :o Maar ik heb geen kantoorbaan, werk vanuit huis en de pc staat hier de hele dag aan. Gevoelsmatig is dit voor mij een ideale 'pauzeplek', die ik samen met wat nieuwssites en een weergerelateerd forum vaak bezoek. Ik ben enorm met schrijven bezig momenteel, en ik zie dit forum ook als een soort leermiddel om mezelf te ontwikkelen. Die gedichten zijn een mooi voorbeeld. Er is ook zoveel te vinden en te lezen hier! De eventuele verslaving lijkt me educatief gezien volledig verantwoord... :D Over een paar weken zal ik hier wel minder zijn, werk neemt dan wat meer tijd in beslag. Om aan te haken op het topic, ik ben een liefhebber van fantasy! Ik ben zelf ook wel eens aan een fantasy-verhaal begonnen, maar dat was in een tijd waarin ik nog niet serieus met schrijven bezig was. Het valt ook niet mee om origineel te zijn. Met alle draken, feeën, kabouters en duistere tovenaars zou je een heel continent kunnen vullen! Niet dat fantasy alleen dáár over gaat, maar wel voor een groot gedeelte. Ik hoop in mijn kinderboek voldoende origineel met fantasy om te gaan. Ik heb een verhaal in gedachten waarin zeker wat fantasy-elementen zullen voorkomen.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om aan te haken op het topic, ik ben een liefhebber van fantasy! Ik ben zelf ook wel eens aan een fantasy-verhaal begonnen, maar dat was in een tijd waarin ik nog niet serieus met schrijven bezig was. Het valt ook niet mee om origineel te zijn. Met alle draken, feeën, kabouters en duistere tovenaars zou je een heel continent kunnen vullen! Niet dat fantasy alleen dáár over gaat, maar wel voor een groot gedeelte. Ik hoop in mijn kinderboek voldoende origineel met fantasy om te gaan. Ik heb een verhaal in gedachten waarin zeker wat fantasy-elementen zullen voorkomen.
Oké ik ben nu toch wel erg benieuwd aan het worden hoe dat dan zal gaan. Als je nieuwsgierig bent naar het mijne kan je ook even naar het eerste gedeelte kijken, (ik houd van reacties:P) Hopelijk ben zijn we inderdaad origineel en niet zo standaard :)

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb daar de laatste tijd nogal over nagedacht: origineel zijn in fantasy. Het lijkt alsof vaak gedacht wordt "oh nee he, niet weer een Tolkienkloon" als je het hebt over elven. Maar als je elven als een (fictief) ras beschouwt, dan is schrijven over elven net zo (on)origineel als schrijven over mensen. En welk boek gaat niet over mensen? Dat is nog eens afgezaagd... ;) Als iemand een geweldig boek schrijft waarin bijv. katten een grote rol spelen, is het dan onorigineel om katten voor te laten komen in je eigen verhaal? Waarom mocht alleen Tolkien schrijven over dwergen en elven? Hij heeft ze ook niet zelf bedacht en zijn hele plot is geïnspireerd door een bestaand oud werk.... En alle realistische fictie speelt zich ook af in dezelfde wereld. Ik weet ook wel dat het met name om het verhaal zelf gaat, maar het lijkt alsof je bij fantasy origineler moet zijn dan bij andere soorten boeken. Maar goed, het zij zo. Ik kan haast niet anders dan fantasierijk schrijven, ik vind het geweldig... :) "Growing old is inevitable, growing up is optional"

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die zin vind ik een hele goede en ik ben het eens met wat je verder hebt gezegd. Iedereen denkt altijd meteen dat je iemand na-aapt als je over bepaalde wezens schrijft. Bijna alle wezens die in fantasy boeken worden gebruikt zijn uit oude legendes en verhalen, zo oud dat niemand ze meer kent. Maar toch mag een ander ze niet gebruiken, je moet ze een andere naam geven en veranderen, pas dan schijn je origineel te zijn. En ik moet zeggen dat dat soms best moeilijk is, want ik schrijf over vampiers en laten we zeggen dat een vampier veranderen nogal lastig is... :eek:

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En er is al veel over ze geschreven. De aanpak van Darren Shan in zijn vampierenserie vond ik wel origineel, maar na zes boeken wist ik het wel zo'n beetje. Iets te veel uitgekauwd naar mijn smaak en het einde vond ik tegenvallen. Maar goed, ik sta voor dezelfde uitdaging met andere wezens.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En afkicken gaat niet lukken...
Hè sh*t.. Wordt het nog moeilijk ook, hebben ze niet een appart afkickkliniek op de site aangemaakt dan? Moeten we de webmaster toch maar eens op aanspreken :P