Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Martijn hier

Al een tijdje waar ik hier rond, maar ik had me nog niet voorgesteld. Dat gebeurt nu. :-) Ik ben Martijn en ik ben opgegroeid in een huis vol met boeken. Mijn vader was leraar Nederlands met een voorliefde voor literatuur. Zijn twee linkerhanden weerhielden hem er niet van om diverse muren van de voor- en achterkamer om te toveren tot enorme boekenwanden. Gaandeweg werden voor mij echter ook andere dingen belangrijk. Games bijvoorbeeld - het liefst speelde ik adventure games. Daar zat tenminste een verhaal in, min of meer. Na mijn afstuderen (journalistiek) hield ik mij met nieuws bezig, maar ik raakte teleurgesteld in de nieuwsproducerende wereld dus gooide ik het roer om. Dat heeft me uiteindelijk via een studie Sinologie naar China geleid, waar ik nu werk bij een gamingbedrijf. Mijn specialiteit daar: stories. Strikt gesproken ben ik grotendeels dus een 'broodschrijver', maar gevoelsmatig ben ik nog maar een beginneling. Een roman proberen te schrijven is dan ook iets heel anders dan schrijven voor een game. Ik gebruik dit forum en deze website om te leren en hopelijk kan ik ook hier en daar zelf iets nuttigs roepen. Verder ben ik trotse papa van een prachtig peutermeisje. :-)