Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben Sam

Vlak na het aanmelden ben ik onmiddellijk gesneld naar de schrijfdokter om hulp vragen voor mijn boek, maar ik ben net tot het besef gekomen dat het wellicht helpt om mijzelf eerst voor te stellen :) Ik ben Sam, een part-time student computerwetenschappen, die met een beetje vertraging zijn diploma hoopt te behalen. Ik ben ontzettend geïnteresseerd in artificiële intelligentie en de werking van de geest, wat ook het onderwerp van mijn (mogelijk) boek zou zijn. Ik heb een grote passie (geobsedeerd, misschien?) voor de kunst van het programmeren en het samenstellen van zulke programma's in hun zuiverste vorm. Ik spendeer aanzienlijke tijd aan het ontwikkelen van zulke programma's en hoop ooit, in een verre toekomst en als het wat meezit, zelf iets op de markt te brengen. Verder speel ik zo nu en dan piano, en heb ik een hele tijd martial arts beoefend (wat ik mij telkens voorneem om opnieuw te doen, maar nooit toe geraak). Dat is zowat het voornaamste, denk ik. Ik hoop op dit forum tips en hulp te vinden om dat boek realiteit te maken, al begrijp ik zelf maar al te goed dat helemaal niet eenvoudig is en veel werk vergt.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sam: ik weet er alles van, van dat programmeren, ik heb een zoon die anderhalf uur tegen mij aan kletst als hij langskomt om koffie te drinken. Klinkt goed dat je op zoek bent naar de zuiverste vorm, zou een hele verbetering zijn na al die steeds maar uitdijende programma's. Was er ook al niet zoiets voor die 50 dollar computers voor Afrika? Denk je aan non-fiction of fiction? Het beste knutselboek voor jongens dat ik als kind las was de perfecte kruising. Je zou kunnen denken aan het meenemen van de lezer in je denkwereld. Ik zou dat boek wel willen lezen. Mijn suggestie zou zijn: hou een log bij. Werktitel: Dagboek van een programmeur. Je hobby's kunnen helpen om een bredere kijk op de wereld te geven dan alleen dat beeldscherm voor je neus. Of je moet een boek voor nerds willen maken. Sorry, als ik mensen met goede ideeën tegenkom schakel ik meteen in de hoogste versnelling. Veel succes. Maak een goed gebruik van dit forum.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hobby's kunnen helpen om een bredere kijk op de wereld te geven dan alleen dat beeldscherm voor je neus. Of je moet een boek voor nerds willen maken.
Wel het is in geen geval mijn bedoeling om een boek voor alleen maar nerds te maken, maar ik denk wel dat die nerds gebaat zouden zijn bij het lezen van mijn boek, als het ooit uitkomt. Sommige informatici hebben écht de overtuiging dat zoiets als de geest of de ziel niet bestaat, emoties secundair zijn, en alleen intelligentie belangrijk is. Juist die zou ik willen doen twijfelen met een paar rake vragen. Dat leidt er wel toe dat ik geneigd ben tot non-fictie, maar ik begrijp wat je zegt over er meer rechtstreeks iets persoonlijks in te steken. Hou ik zeker in gedachten!
Veel succes. Maak een goed gebruik van dit forum.
Zal ik zeker doen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Sommige informatici hebben écht de overtuiging dat zoiets als de geest of de ziel niet bestaat, emoties secundair zijn, en alleen intelligentie belangrijk is. samvv, ... dit zijn jouw woorden uit # 2. Warempel, ik kon ze kopiëren. Ik wil je alleen even laten weten, dat ik doodsbenauwd ben om over een aantal jaren in een verzorgingshuis te zullen zitten met een robot; zo'n sprekende pop. die me even zal vertellen wat ik niet of wel moet doen. Oh griezel, toch!

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil je alleen even laten weten, dat ik doodsbenauwd ben om over een aantal jaren in een verzorgingshuis te zullen zitten met een robot; zo'n sprekende pop. die me even zal vertellen wat ik niet of wel moet doen. Oh griezel, toch!
Ik ben het helemaal met je eens. Ik word er zelf wat bang van als ik eraan denk, en ik wordt dan nog verondersteld te weten hoe die dingen werken! Soms vraag ik me af of ik me er te bezorgd over maak, maar als ik rond mij heen zie kan ik alleen maar bevestigen wat ik net heb gezegd: alles voor de efficiëntie, alles voor verbetering, niets voor het gewone leven en vrije emoties. Ik kan daar steeds minder tegen. Ik heb een kort artikel geschreven in het Engels in eerste instantie gericht is op een specifieke doelgroep van wetenschappers die zich bezighoudt met het ontwikkelen van een theorie die zogezegd even gaat uitmaken wat bewust is van zichzelf en wat niet. Het is redelijk technisch en filosofisch (vrij saai eigenlijk), maar misschien vind je het wel interessant. Mocht je toevallig feedback hebben, altijd meer dan welkom! Voorlopige versie: https://medium.com/@samvv/the-insolubility-of-the…

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
It does so in an informal but logically consistent manner.
Quatsch. Je bent echt heel erg formeel aan het schrijven met "This short essay attempts to make a valid argument for the case that...". Wat dacht je van: "Am I conscious? Do I experience things or am I just an empty body? Scientifically, we cannot answer this." "Given that we truly cannot devise such a theory, this article explores the moral implications in the light of new artificial beings like humanoids that show conscious behaviour but of which we are unable to tell if they are conscious." Jij scientist. Kun je deze zin zelf uitspreken zonder hapering? Welkom :)

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
It does so in an informal but logically consistent manner.
Quatsch. Je bent echt heel erg formeel aan het schrijven met "This short essay attempts to make a valid argument for the case that...". Wat dacht je van: "Am I conscious? Do I experience things or am I just an empty body? Scientifically, we cannot answer this." "Given that we truly cannot devise such a theory, this article explores the moral implications in the light of new artificial beings like humanoids that show conscious behaviour but of which we are unable to tell if they are conscious." Jij scientist. Kun je deze zin zelf uitspreken zonder hapering? Welkom :)
Haha dankje :) Ik geef grifweg toe dat ik nooit een poëtisch talent zal zijn, en ik kan alleen maar jaloers zijn op de mensen die dat wel zijn! Mooie tip die je daar geeft trouwens, eens zien of die kan bestellen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Sam, ... dank voor je link. Het was leuk om er even in te duiken. Helaas werd het me al snel te diep. Vanmorgen weer even opgezocht en toen kreeg ik het verzoek 'iets met google te doen.' Mijn gedachten waren: laat het hier maar bij, het wordt allemaal te onbekend. Toch leuk jou 'ontmoet' te hebben. :nod: Succes met je studie.