Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Juffieheidi

Beste allemaal, Super, dit forum! Ik zou graag deel uit maken van dit forum en nog meer leren over het schrijversvak. Ik ben al een poosje geleden lid geworden, maar niet heel actief geweest. Via een berichtje kwam ik weer terug op deze site en daar ben ik blij om! Mijn naam is Heidi Bolsenbroek en ik ben 38 jaar. Ik ben ondertussen 13 jaar werkzaam in het basisonderwijs. In mijn allereerste jaar dat ik voor de klas stond werd er een leerling in mijn klas ziek en overleed na een jaar aan kanker op 11 jarige leeftijd. Dat jaar was een heel moeilijk en tegelijkertijd bijzonder jaar. Veel dingen kon ik moeilijk een plek geven, dus ben ik alles gaan opschrijven. De herinneringen en emoties die ik opschreef werden hoofdstukken en de hoofdstukken werden uiteindelijk een verhaal. Toen ontstond het idee om een boek te schrijven over dit bijzondere meisje en haar fantastische klas. Het heeft me enorm geholpen bij mijn rouwverwerking. Het boek heb ik afgelopen maand in eigen beheer uitgegeven als eerbetoon aan mijn leerling, haar ouders en die fantastische klas. Het hele proces is een enorme zoektocht geweest. Ik ben blij dat ik heb doorgezet (niet altijd mijn sterkste kant). De overweldigende reacties hebben we doen beseffen dat het een verhaal is dat iedereen wel een eens van dichtbij mee heeft gemaakt of mee gaat maken. Nu heeft het boek nog een doel erbij gekregen: het kan gebruikt worden bij rouwverwerking in het onderwijs. "Dit is mijn eerste en mijn laatste boek," zei ik een poos geleden. Schrijven is namelijk ontzettend ingewikkeld! Stiekem moet ik nu toegeven dat ik het toch wel heel leuk vond en afgelopen weken borrelden er allemaal ideeën op voor een nieuw verhaal. Het voordeel van werken in het onderwijs is dat je steeds de interesses en de belevingswereld van de kinderen kent. Dat is ideaal voer voor een kinderboek! Ik hoop veel van jullie te mogen leren voor mijn volgende boek!

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is een mooie voorstel-ronde, Heidi. Welkom, ik hoop ook wat van jou te mogen leren.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Juffie: Welkom en gefeliciteerd met dat bijzondere boek. Had je er al iets van op dit forum gezet? Er is ook een rubriek boekpresentaties. Er valt hier veel te leren, ik ben al een stuk wijzer geworden van het commentaar. PeterFD