Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijn naam is Edith

Hallo lezers en leden, Mijn naam is Edith en ik ben nieuw op dit forum. Ik houd van quotes (spreuken), gedichten (met een sprankje humor), haiku's, nonsensgedichten en -hoe gek het ook moge klinken- grafreden (met datzelfde sprankje beschaafde humor, zonder dat er de spot gedreven wordt). Ik tracht ze zelf ook te schrijven en zend ze hier en daar in. Sinds 2002 schrijf of typ ik alles op wat in mij opkomt. Gedachten, ingevingen, dromen, rijmende regels, losse flodders. Ik heb ontdekt, dat ik mijn inspiratie voor deze schrijfsels meestal tijdens het afwassen opdoe. Terwijl de afwaskwast ritmisch over de borden en kopjes gaat en de water stroomt, "stromen" de ideeën en oplossingen tegelijk binnen. In 2004 volgde ik ter ontspanning de NTI cursus Schrijven voor kinderen. Het was leuk om te doen, sloot aardig aan bij mijn opleiding Nederlands en gaf een zekere voldoening. (Huis)dieren waren vaak inspiratiebronnen (en zijn dat nog). Het schrijven deed ik voor mezelf, niet met in het achterhoofd er mee naar buiten te komen, want wie zou er nu belang hebben bij mijn gedachtengang? Pas sinds begin vorig jaar (2017) besloot ik eindelijk iets meer te doen met mijn schrijfsels. Gestimuleerd door een gevoel dat zich niet laat beschrijven, misschien gewoon intuïtie of misschien was de tijd er gewoon rijp voor. Hoe het zij, ik heb me aangemeld voor verschillende schrijffora, schrijvers- en dichtersplatforms en neem deel aan schrijf- en dichtwedstrijden. En sinds gisteren besloot ik ook actief te worden op Schrijvenonline. Ik hoop hier veel gebruik van te maken en tegelijkertijd veel van op te steken. Edith.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat we uitkijken! Als je een wat langere tekst hebt die je ter beoordeling aan ons voor wilt leggen, kun je die altijd op 'proeflezen' plaatsen! [quote: Edith E]Ik hoop hier veel gebruik van te maken en tegelijkertijd veel van op te steken.[/quote] Mij is dat in ieder geval gelukt, het is een geweldig forum, waar iedereen netjes tegen elkaar is. Ik heb enorm veel geleerd van de feedback die ik op mijn schrijfsels heb gekregen.

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Edith, Ik ben het helemaal eens met Meikiepeik, en kijk uit naar je inbreng! Welkom op S.O.!!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Edith, Welkom op onze forum(s). Laat de inspiratie maar stromen tijdens het afwassen. Wij zullen je af en toe wel eens helpen met 'afdrogen'. Moet je tegen kunnen! Succes toegewenst. :p

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Yrret, Abeltje, Coach Marijcke Cauwe : Hartelijk dank voor jullie welkomstberichten. Ik hoop dan ook geen teleurstelling te zijn. Maar aangezien de Titanic inderdaad door professionals gebouwd is (Abeltje), is er nog geen man overboord als mijn papieren bootje niet blijft varen...

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Edith, laat je gedachten maar lekker varen in het afwaswater, in een badkuip kan ook; ook fietsen en wandelen kan helpen bij "leeg worden" en toch gevuld raken van ideeën! Succes en plezier toegewenst!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Leo voor de aanmoedigende welkomstwoorden. En inderdaad de natuur in gaan kan hetzelfde effect hebben. Of een beetje in de tuin werken.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind grafredes ook heel boeiend, hoe heftige emoties worden verpakt in stijve woorden of verborgen achter een kwinkslag, hoe anekdotes worden gebruikt om iemands leven te schetsen, en zeker omdat mensen bij die gelegenheden hun binnenste laten zien. Het simpele 'dag mam' is zo mooi.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
PeterFD : Die kwinkslag-grafredes, (vaak in twee regels) is precies wat ik bedoel. Maar het is altijd oppassen geblazen, dat de grafrede niet onbewust kwetsend overkomt (dat heb ik gemerkt tijdens het schrijven van die dingen. Vaak denk ik, o jee, kan ik dat wel maken? Ik bedoel er zelf helemaal niets mee, maar een ander kan het anders opvatten -en dan zit je met de gebakken peren) Maar ik vind de gevoelige redes, die je een kijkje achter de schermen geven, ook mooi.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja : Dank je wel. Ik denk wel, dat dit het geval is. Heb het al kunnen ondervinden met mijn eerste proefleesstuk. Ik denk, dat de sfeer hier op dit forum wel gezellig is.