Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo allemaal! - frederique

Hallo ik ben Frederique. Ik ben net nieuw. Ik vind schijven heel leuk. Ik heb dislexy en ben nog maar 14. Dus sorry als ik spelfouten maak. Soms helpt mijn moeder mij of de Computer/Laptop. Groetjes, Frederique.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Frederique, welkom. Kun je me uitleggen hoe dat werkt, dyslexie? Vroeger haalde ik (ruime) voldoendes met dictees omdat ik woorden getypt voor me kon zien. Hoe doe jij dat?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Frederique! Welkom hier ;) Ik ben ook pas 12 maar in de tijd dat ik hier zit heb ik echt héél veel geleerd! Een tip als je beter wilt leren schrijven: Gewoon vaak hier rondneuzen!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Frederique, welkom. Kun je me uitleggen hoe dat werkt, dyslexie? Vroeger haalde ik (ruime) voldoendes met dictees omdat ik woorden getypt voor me kon zien. Hoe doe jij dat?
Nou dan kan je niet goed lezen of spelling gaat heel slecht. Ik heb ook een test gekregen. En daar kwam uit dat ik dislexy had. Zelf weet ik niet hoe ik der aan kom maar ik zie het in iedergeval niet voor me dat ik typ ik schijf gewoon. P.s. Dankje allemaal voor jullie hulp.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Frederique, nu even echt (had net iets verkeerd gedaan of er liep een kat over mijn toetsenbord ;) ) welkom. Leuk dat je op jouw leeftijd zo lekker bezig bent met het schrijven. Ik herinner me dat ik op jouw leeftijd elk vrij uurtje zat te rammen op de typmachine van mijn moeder. Heerlijk vond ik dat. Nu heb ik zelf dochters van 12 en bijna 14, misschien dat de jongste ook gaat schrijven. Dat doet ze nu vooral met de hand in een schoolschrift. Kijk hier maar goed rond en je zult merken dat je heel veel leert van iedereen. Dat doe ik nog elke dag. :)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Frederique Betekent dat ook dat je niet goed beelden kan onthouden, dat je niet goed kan visualiseren?
Nee ik kan zelf beelde best goed onthouden maar als je Dislexy hebt dan heb je verschillende soorte. Zo als lezen en/of schijven. Ik kan wel lezen maar soms haal ik zinnen door de war. Zoals van de bovenste zin. Die woorden gaan dan ook in de zin die ik lees zitten, maar ik heb ook dat de letters bewegen. Volgens mij heeft dat er niets mee temaken.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Frederique, nu even echt (had net iets verkeerd gedaan of er liep een kat over mijn toetsenbord ;) ) welkom. Leuk dat je op jouw leeftijd zo lekker bezig bent met het schrijven. Ik herinner me dat ik op jouw leeftijd elk vrij uurtje zat te rammen op de typmachine van mijn moeder. Heerlijk vond ik dat. Nu heb ik zelf dochters van 12 en bijna 14, misschien dat de jongste ook gaat schrijven. Dat doet ze nu vooral met de hand in een schoolschrift. Kijk hier maar goed rond en je zult merken dat je heel veel leert van iedereen. Dat doe ik nog elke dag. :)
Haha dat heb ik ook vaak dat er een kat overheen loopt. ;) Ik ben zelf 14 en vind schijven leuk over dingen die echt kunnen gebeuren. Ik heb zelf een stuk verhaal 2 zelfs op schijven online gezet. ;) Wilt u die lezen? Alvast bedankt. De ene heet verliefd en de andere heet Eljanne's verhaal. Het hoord wel bij elkaar.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Frederique Ik heb even gegoogled. Is dit wat voor je? http://www.xlens.nl/ NB Ik weet niet tot in hoeverrre dit betrouwbaar is, misschien moet je er ook door je moeder of iemand anders naar laten kijken, als je begrijpt wat ik bedoel.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Frederique Ik heb even gegoogled. Is dit wat voor je? http://www.xlens.nl/ NB Ik weet niet tot in hoeverrre dit betrouwbaar is, misschien moet je er ook door je moeder of iemand anders naar laten kijken, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik er met me moeder naar, maar ze is nu eventjes weg. Hoe vind u mijn schijfstijl. (Als u het verhaal heeft gelezen.)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Frederique Ik heb "het verhaal van een meisje" gelezen en ook al gebeuren er niet zoveel bijzondere dingen in, toch weet je wel mijn aandacht vast te houden. Alleen vind ik het moeiijk om te onthouden wat erin staat, maar dat kan ook aan mij liggen. Misschien moet je eens kijken of het boek "Spanning in verhalen" van René Appel wat voor je is. (tot in hoeverre) Steunt je moeder je in het schrijverschap? En zit je nog op school? ps ik wil je er wel op wijzen dat jij zelf uitmaakt wat je wel en wat je niet vertelt op het forum.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Frederique Ik heb "het verhaal van een meisje" gelezen en ook al gebeuren er niet zoveel bijzondere dingen in, toch weet je wel mijn aandacht vast te houden. Alleen vind ik het moeiijk om te onthouden wat erin staat, maar dat kan ook aan mij liggen. Misschien moet je eens kijken of het boek "Spanning in verhalen" van René Appel wat voor je is. (tot in hoeverre) Steunt je moeder je in het schrijverschap? En zit je nog op school? ps ik wil je er wel op wijzen dat jij zelf uitmaakt wat je wel en wat je niet vertelt op het forum.
Maar ik heb dat verhaal met een lijn gescheven ik heb daar voor nog veel meer bladzeide. Het is nog niet helemaal goed, maar ik vind het gewoon leuk om te schijven.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Ik vind het altijd mooi om te zien hoe dyslectische mensen zich er toch aan wagen om te schrijven. Vraagje: hoe irritant vind je het als mensen je spelling verbeteren? Mijn broertje heeft namelijk ook dyslexie, en die hebben ik en mijn ouders altijd vreselijk betweterig zitten verbeteren, maar daardoor is zijn spelling wel een heel stuk vooruit gegaan (vinden wij :p ). Anyway, ik vind het toch dapper dat je het durft te laten lezen zo op het forum, ondanks die dyslexie :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Ik vind het altijd mooi om te zien hoe dyslectische mensen zich er toch aan wagen om te schrijven. Vraagje: hoe irritant vind je het als mensen je spelling verbeteren? Mijn broertje heeft namelijk ook dyslexie, en die hebben ik en mijn ouders altijd vreselijk betweterig zitten verbeteren, maar daardoor is zijn spelling wel een heel stuk vooruit gegaan (vinden wij :p ). Anyway, ik vind het toch dapper dat je het durft te laten lezen zo op het forum, ondanks die dyslexie :thumbsup:
Nou ik vind het niet zo heel erg. Alleen als mijn zus mijn taal die ik gebruik met praten gaat verbeteren. :P Dat is niet zo leuk, maar als ik schijf wil ik niet alleen horen van dit en dat is niet goed, maar ook wil ik er dan bij horen van dat zijn je sterke punten. Dankje...:D

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Ik vind het altijd mooi om te zien hoe dyslectische mensen zich er toch aan wagen om te schrijven. Vraagje: hoe irritant vind je het als mensen je spelling verbeteren? Mijn broertje heeft namelijk ook dyslexie, en die hebben ik en mijn ouders altijd vreselijk betweterig zitten verbeteren, maar daardoor is zijn spelling wel een heel stuk vooruit gegaan (vinden wij :p ). Anyway, ik vind het toch dapper dat je het durft te laten lezen zo op het forum, ondanks die dyslexie :thumbsup:
Nou ik vind het niet zo heel erg. Alleen als mijn zus mijn taal die ik gebruik met praten gaat verbeteren. :P Dat is niet zo leuk, maar als ik schijf wil ik niet alleen horen van dit en dat is niet goed, maar ook wil ik er dan bij horen van dat zijn je sterke punten. Dankje...:D
Alleen maar negatieve kritiek is inderdaad niet leuk, maar daar hoef je hier denk ik ook niet bang voor te zijn :)

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, hier, Frederique. Enne, goed dat je laat weten van je dyslexie, dan lees ik toch even anders..