Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Een nieuweling genaamd Manon

Beste allemaal, Zoals dit forumonderwerp al doet vermoeden ben ik nieuw hier. Laat ik beginnen met iets over mezelf te vertellen: Mijn naam is Manon en ik ben 18 jaar oud/jong. Op dit moment volg ik, geheel onvrijwillig, geen opleiding. Mocht u als lezer van dit introductie-stukje willen weten wat daar de reden van is, dan heb ik 1 vraag voor u: Wilt u de waarheid of het maatschappelijk aanvaarde verhaal? In mijn vrije tijd schrijf ik veel (goh, hoe verrassend), voornamelijk gedichten (ookal is daar de afgelopen tijd weinig van terecht gekomen) en korte verhalen. De ultieme droom is het schrijven van een boek, maar aangezien ik al geruime tijd kamp met wat writer's block-problematiek, schiet dat niet bepaalt op. Maar daarover later meer. Verder ben ik gek op lezen, in elk genre is wel iets te vinden dat mij kan boeien, fotografie, natuur en muziek. Vroeger (toen ik nog jong was...) schreef ik dag in dag uit. Hele schrijfblokken schreef ik vol met mijn verhaaltjes die ik altijd vol trots liet zien aan mijn ouders, andere familie, meesters, juffen en ieder ander die mijn pad kruisten. Helaas ben ik hier op een gegeven moment abrupt mee opgehouden en nu ben ik sinds kort weer begonnen. Wat betreft mijn gebrek aan inspiratie, motivatie, doorzettingsvermogen enzovoort: Daarvoor ben ik hier, in de hoop iemand/iets te vinden dat mij inspireert, mij een trap onder mijn kont geeft en zegt dat ik gewoon moet schrijven en niet om de 10 minuten nog maar eens een kop koffie gaan halen. Grammatica en spelling zijn nooit mijn sterkste kanten geweest en ik kan me hier, eerlijk gezegt/gezegd (?), ook niet druk om maken. Schrijven is sowieso al een imperfect proces, dus dan kunnen de spelfouten er ook nog wel bij. Bedankt voor uw tijd om dit stukje te lezen en ik wens u allen een fijne dag. Groeten, Manon

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Manon. Veel plezier hier op het forum. Ga maar eens zoeken naar topics over inspiratie en writers' block en je doet ongetwijfeld veel ideeën en kennis op! :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
jeanne thamar, bedankt voor je warme welkom en je tips. Om gelijk nog maar even een toevoeging te doen: Mijn gebruikersnaam, MrsAtoZ (oftewel: Mrs A to Z), slaat op 1 van mijn favoriete zangers, Jason Mraz (oftwel: Mr A Z) en 1 van zijn albums: Mr A to Z.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O jee, wat loop ik weer achter: echt nog nooit van gehoord. Maar mijn dochters vast wel! Leuk gevonden. Mijn naam is een verhaspeling van mijn geboortenamen: Martha Jantje.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Manon, Ik ben ook nieuw. Ik heb me vandaag aangemeld en ik ben ook direct begonnen met schrijven. Want naast mijn reisverhalen die ik al jaren schrijf, heb ik ook een ander verhaal te schrijven. Ik heb me aangemeld omdat ik wil meedoen aan wedstrijden. Zo heb ik een stok achter de deur om het te doen en de buzz van het idee dat een ander het misschien ook leest en mooi vindt. Misschien een idee ook voor jou? Succes..enneh..welkom! Groet, E

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
O jee, wat loop ik weer achter: echt nog nooit van gehoord. Maar mijn dochters vast wel! Leuk gevonden. Mijn naam is een verhaspeling van mijn geboortenamen: Martha Jantje.
Mwha, de meeste mensen van mijn leeftijd kennen hem ook alleen maar van zijn hit ''I'm Yours'' en zijn duet ''Lucky'' met Colbie Caillet (die weer bekent is van de hit ''Bubbly''). Als je ze vervolgens vraagt naar zijn andere nummers, wat voor patronen en gewoontes er zitten in zijn teksten en hoeveel albums hij al heeft, dan zullen ze daar het antwoord niet op weten. Ik hoop nog altijd op de uitzondering die niet beweert zijn grootste fan te zijn en vervolgens alleen zijn hits kent. Martha.... dat vind ik een erg mooie naam. Het heeft iets gezelligs over zich.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Manon, Ik ben ook nieuw. Ik heb me vandaag aangemeld en ik ben ook direct begonnen met schrijven. Want naast mijn reisverhalen die ik al jaren schrijf, heb ik ook een ander verhaal te schrijven. Ik heb me aangemeld omdat ik wil meedoen aan wedstrijden. Zo heb ik een stok achter de deur om het te doen en de buzz van het idee dat een ander het misschien ook leest en mooi vindt. Misschien een idee ook voor jou? Succes..enneh..welkom! Groet, E
Bedankt voor je welkom. Inderdaad, misschien is dat ook wel iets voor mij. Ik heb een klein gebrek aan zelfvertrouwen als het op mijn schrijfwerk aankomt, maar dat moet te overwinnen zijn. En een goede manier zou inderdaad het hier op het forum zetten kunnen wezen. Een fijne dag! Groetjes, Manon

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Manon, Welkom!
Beste allemaal, Op dit moment volg ik, geheel onvrijwillig, geen opleiding. Mocht u als lezer van dit introductie-stukje willen weten wat daar de reden van is, dan heb ik 1 vraag voor u: Wilt u de waarheid of het maatschappelijk aanvaarde verhaal?
Om je misschien enigszins over je writer's block heen te helpen: is dit niet een mooi onderwerp voor een column? :)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
welkom manon. schrijf! *geeft trap onder kont*
Bedankt voor de trap ;) Die kan ik wel gebruiken op de vroege (nou ja, zo vroeg is het nou ook weer niet, ik heb gewoon last van opstartproblemen :o ) ochtend. Fijne dag gewenst!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Manon. Maarre, als je echt eens iets naar een uitgever wilt sturen, zou ik wel zorgen dat de spelling goed is. Je kunt hier in veel topics vinden waarom.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Manon. Maarre, als je echt eens iets naar een uitgever wilt sturen, zou ik wel zorgen dat de spelling goed is. Je kunt hier in veel topics vinden waarom.
Beste Trenke, Dank je wel voor je welkomheting. Je hebt gelijk. Als ik echt eens iets naar een uitgever zou willen sturen, moet ik zorgen dat de spelling goed is. Helaas heb ik nooit fatsoenlijk Nederlands gehad op school (wat ik zelf overigens in en in triest vind), dus probeer ik zo goed en kwaad als het kan er toch nog iets redelijks van te maken. En daarnaast laat ik mijn teksten regelmatig nakijken door mensen die wel fatsoenlijk onderwijs hebben gekregen. Des al niet te min moet mijn spellingsprobleempje op te lossen zijn. Ik wens je een fijne dag. Groeten, Manon

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Manon, Leuk dat je erbij bent gekomen. Ik hoop dat je door de topics van het forum wordt gestimuleert om te schrijven. Ik ben hier ook vrij nieuw (weekje nu) en merk dat het bij mij erg stimulerend werkt. Vooral de forumonderwerpen over uitgeverijen en afgeronde manuscripten, etc. Dan denk ik: dat wil ik ook, dat kan ik ook, dat ga ik ook doen! En als je een beetje van competitie houdt: een schrijfwedstrijd kan ook goed werken! Zie op de website het overzicht van schrijfwedstrijden: http://www.schrijvenonline.org/wedstrijden Hee, ik hoop van je te lezen! Afieke

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
O jee, wat loop ik weer achter: echt nog nooit van gehoord. Maar mijn dochters vast wel! Leuk gevonden. Mijn naam is een verhaspeling van mijn geboortenamen: Martha Jantje.
Mwha, de meeste mensen van mijn leeftijd kennen hem ook alleen maar van zijn hit ''I'm Yours'' en zijn duet ''Lucky'' met Colbie Caillet (die weer bekent is van de hit ''Bubbly''). Als je ze vervolgens vraagt naar zijn andere nummers, wat voor patronen en gewoontes er zitten in zijn teksten en hoeveel albums hij al heeft, dan zullen ze daar het antwoord niet op weten. Ik hoop nog altijd op de uitzondering die niet beweert zijn grootste fan te zijn en vervolgens alleen zijn hits kent. Martha.... dat vind ik een erg mooie naam. Het heeft iets gezelligs over zich.
Yes! ben nog niet al te oud :D 'I'm Yours' ken ik! Welkom mrsAtoZ ik ben benieuwd naar je schrijfels.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Manon, op dit forum Dat van die koffie (en de afwas en nog even dit eerste en dan dat) ken ik best, hoor. Dus twee dikke schoppen, eentje voor jou en eentje voor mij. Blijkbaar is het schrijven altijd je lust en je leven geweest. Soms heb je even een soort pauze nodig om alles weer op een rijtje te krijgen. Grote kans, dat er heel veel gebeurt in zo'n periode en dat je (ongemerkt) ineens een verdieping krijgt en beter gaat schrijven. Het zou mij niets verbazen. En dat block: schrijf daar dan over, kom je er vanzelf wel weer uit. Succes en veel plezier hier op het forum.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Manon, op dit forum Dat van die koffie (en de afwas en nog even dit eerste en dan dat) ken ik best, hoor. Dus twee dikke schoppen, eentje voor jou en eentje voor mij. Blijkbaar is het schrijven altijd je lust en je leven geweest. Soms heb je even een soort pauze nodig om alles weer op een rijtje te krijgen. Grote kans, dat er heel veel gebeurt in zo'n periode en dat je (ongemerkt) ineens een verdieping krijgt en beter gaat schrijven. Het zou mij niets verbazen. En dat block: schrijf daar dan over, kom je er vanzelf wel weer uit. Succes en veel plezier hier op het forum.
Ten eerste: allemaal bedankt voor het warme welkom. :D Ten tweede: ik heb jullie advies opgevolgd en een column geschreven over mijn writer's block, genaamd: Mijn niet-writer's block. Te vinden onder ''Proeflezen''. En yvonnecm, je bent ook nog helemaal niet oud, je bent pas 40 ;) Fijne dag allemaal! :D

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom mevrouw van A naar Z,... ;) Misschien wordt het hier van A naar Beter... :)